Schuttevaer

Zoet, Zout & Zakelijk
Schuttevaer Premium

Mark Hardi verliest stuurhuis op Moezel

LONGUICH

Het koppelverband Mark Hardi is dinsdagochtend 20 april om 4 uur met het stuurhuis op de Moezel tegen de brug in Longuich bij Trier gevaren. Het stuurhuis werd van het schip gescheurd, de drie bemanningsleden bleven ongedeerd.

1 / 2
Van het stuurhuis van de Mark Hardi bleef weinig heel. (Foto Wasserschutzpolizei Trier)

Van het stuurhuis van de Mark Hardi bleef weinig heel. (Foto Wasserschutzpolizei Trier)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties (21)

Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Indien u nog geen account heeft kunt u zich hier registreren om te kunnen reageren op Schuttevaer.nl. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

  • Stephan

    Ich wisst doch alle garnich warum das passiert ist aber hauptsache irgend ein scheiß schreiben

  • mainschnickel

    de brug van longuich is toch niet zo laag, en dan in de opvaart? Hoogwater was er toch ook niet? Laatst was er op de Main ook weer een in de sluis van Forchheim; dan vraag ik toch. Vorig jaar twee in de sluis van Knetzgau. Daar vaar je, zeker met een groot nieuw schip, toch niet zo snel in of uit, dat je geen tijd hebt om het spul te laten zakken.

  • iedereen weet het beter

    Hoe komt het nou dat iedereen het beter weet.zonder dat ze op de hoogte zijn van de feiten?
    Het kan iedereen overkomen, even een moment van oplettendheid en pats.
    succes hardi

  • Scheeps elektricën

    Hier is maar één woord voor : "zonde" het is zo'n mooi schip!
    Veel sterkte gewenst voor de eigenaar!

  • Antonius

    Het valt mij op dat er op dit soort berichten veel negatieve reacties komen. Goed; iedereen mag zijn mening geven, maar de mensen die het overkomt zijn wel in de weer voor hun boterham en in groter verband voor onze economie. En, als ik op een brug in Luik sta en er komt met veel bovenwater een modern groot schip onderdoor, dan heb ik groot respect voor de vakbekwaamheid van onze schippers.
    Goede vaart.

  • Fred de Bie

    Het varen lijkt mij in deze tijd erg leuk.
    Als je achter het anker ligt te slapen varen je collega's je uit je nest.
    Als je door vaart omdat je met zo'n spul geen geschikte ligplaats kunt vinden i.v.m de lengt, kom je slaap tekort dus val je in slaap met gevog weg stuurhut.
    En maar jakkeren want de bank slaapt niet.
    Wat een lol dat varen.

  • waarheid

    feit blijft dat de stuurhutten op nieuwbouwschepen met bosjes er afgevaren worden.

  • dombo

    beetje dom.hebben ze geen duimstok met verlichting er op?Ik meet altijd eerst voor ik ga bukken of ik er onder door kan,wel zo slim

  • hans van ijzerlooij

    zelfs de beste kapiteins kunnen fouten maken dus ook jij die het beter weten!

  • schipper

    @ ovcak
    Eigenlijk ook wel vreemd dat overal grote moderne schepen moeten varen terwijl er eigenlijk geen plaats is om ergens te liggen.
    Als je de havens,langs de rivieren,bekijkt zien ze er nog net zo uit als 100 jaar geleden alleen hier en daar een containerterminal maar aanlegplaatsen en overnachtingsplaatsen zij er echt niet bij gekomen en dat anno 2010.
    eigenlijk is het zeer beschamend.

  • ook een pech vogel

    ik heb het zelfde mee gemaakt niet lang geleden,
    het is gewoon klote dat het je overkomt, zeker in deze periode. voordeel van de crisis is echter wel dat je nu maar een week of 6 a 8 hoeft te wachten op een nieuwe bovenbouw, en geen jaar zoals in 2008. beter materiële schade ja als persoonlijke verwonding
    suc6 daar

  • Ovcák

    Door je spudpaal gaan gebeurt wel vaker,een dag of 10 terug lag er ook iemand vast in Huckingen die door zijn spudpaal was gegaan,dat kun je bijna ook niet voorkomen als je kijkt hoe dicht sommige collega\'s voorbijvaren als je (on)rustig lig te slapen,dan houdt geen anker of spudpaal,in ieder geval meer geluk toegewenst in de toekomst

  • Jan

    Gaat lekker bij hem, vorige week dinsdag zat hij kopvoor aan Xanten vast. Was hij door zijn spudpaal gegaan. Moest de rivier ook kortstondig gestremd worden voor hem met lostornen.

  • Xander van gent

    Wat zitten er weer domme reacties bij zeg.

    Dit wens je inderaad niemand toe. succes met de reparatie.

  • Wie? doet er niet toe - interesse in de medemens wel!

    Dit wens je niemand toe! Gelukkig is de bemanning ongedeerd!
    Sterkte met reparatie en hopelijk is het snel geregeld en kunnen jullie weer varen!

  • cabrio liefhebber

    wel leuk zo cabrio varen met dit mooie weer,maar het mechanisme voor het dak open te doen zou wel beter mogen functioneren.

  • kees

    zou er ook slapeloze nachten van hebben als ik voor 4.25 naar de moezel moest varen

  • Henk Ros

    Zonde !! Doodzonde !!

    Mooi schip die Mark Hardi.

    Tja ............ de Moezel bevaren met een koppelverband is een heel bijzonder specialisme.

    Goede Moezel schippers zijn heel erg schaars.

    Allen suc6

  • Mark

    luie honden liggen \'s morgens om 4 uur op bed!!
    echte kerels zijn aan het werk.en ja waar gewerkt wordt,worden fouten gemaakt!

  • zeg ik lekker niet

    om 4 uur s morgens? is dat niet een tijdstip dat een normaal mens in bed ligt?

  • Jan

    en de vaart wordt pas om ongeveer 08.30 gepert.
    de vraag is Waarom?

Lees ook

Schuttevaer.nl gebruikt cookies en vergelijkbare technologieën (cookies) onder andere om u een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kunnen we hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren en daardoor onze website verbeteren. Meer informatie hierover vindt u in ons cookie-statement.