Zonder crisisplan meer ellende

De binnenvaart moet na de drie discussiebijeenkomsten van het Crisisberaad Binnenvaart overeenstemming hebben bereikt over een plan om de crisis in de binnenvaart te lijf te gaan. Binnen een paar weken moet er een breed gedragen plan zijn. Zo niet, dan houdt het Crisisberaad ermee op en is het volgens het Crisisberaad onomkeerbaar dat er nog meer ellende op de binnenvaart afkomt.

Weer zo'n hele stapel

‘Na drie discussiebijeenkomsten moet er een plan zijn’
‘Capaciteitsreductie is enige remedie’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (15)

  • Geplaatst door: G.G.Westerbeek op
  • In een eerder bericht heb ik een mededeling gedaan over teruggaaf betaalde ink. bel. voorgaande jaren, er is nu een versoepeling in een soortgelijke genaamd carry back regeling.

    Geplaatst door: A. Bakels op
  • Aan de Hr tegen domme vragenstellers, die geen vragen stellen….., even voor de duidelijkheid ik heb wel vragen gesteld in de maassilo, 1 van de weinig gelukkige, maar ik kreeg in mijn ogen een vaag (dom) antwoord.
    veel plezie iedereen

    Geplaatst door: vragensteller maassilo op
  • Er is helemaal geen Crisis.De Binnenscheepvaart is een en al welvaart.Iedere krant staan nieuwe schepen in die in de vaart worden genomen.Dus problemen zijn absoluut niet aanwezig.

    Geplaatst door: een varensman op
  • Beste Bobby,

    Ik ben blij dat we van jou een constructieve bijdrage mogen verwachten. We zijn erg benieuwd hoe jouw reddingsplan er uit ziet en we zien er naar uit dat je jouw veel betere plannen op één van onze bijeenkomsten uiteen komt zetten.

    Geplaatst door: Erik van Toor op
  • straks is er een oplossing. die gaan we dan uitvoeren. vraag 1: hoelang
    vraag 2: hoelang duurdt het voordat de prijzen daarna weer inelkaar donderen (zie bonus banken)

    Geplaatst door: ik hier op
  • Bobbys poten jeuken, het water loopt hem uit de bek. Maar hij -moet- wachten tot na volgende week. Succes CAB en Crisisberaad. Jullie hebben heel wat goed te praten.

    Sterkte allemaal en voor hen die het niet meer zien zitten, Houd moed, Als de nood het hoogst is, is de redding nabij. Echt hoor, het kan soms raar lopen in het leven. Maar soms moeten er vreselijke dingen gebeuren om ons een ander uiteindelijk beter pad in te laten slaan waar we zonder die elende nooit gekomen waren.

    Met name voor hen een behouden vaart en vriendelijke groet, Bobby

    Geplaatst door: Bobby op
  • Dus je levert op voorhand kritiek. Hoopt dat de bank je puinhoop opruimt.
    En gaat het huis afwachten…..
    Echt iets waar we wat mee kunnen….

    Geplaatst door: Tegen domme vragenstellers, die geen vragen stellen…… op
  • O ja ik ben nog wat vergeten, iedereen is bang voor faillissementen, dat hoeft niet meer.
    Ik heb het artikel van de Rabobank gelezen en daar staat toch in dat men ons blijft steunen en anders wordt het wel onderhands geregeld, voor sommige is dat een opluchting, voor mij persoonlijk zwaar balen =zie vorig schrijven van mij=.
    Er is ook niemand die enig belang heeft om ons een betere prijs te gunnen.
    Ik zeg dit in het licht van de brief van de SCHUTTERGROEP, over de certificering voor de hygienecode, waarin men jammert dat de schippers slecht betalen.
    Ik heb hierop de SCHUTTERGROEP gebeld dat ik hier niet van gediend ben om al bedreigd te worden vooraf.
    In het telefoongesprek bleek 25% niet betaald heeft.
    Een eenvoudige oplossing is de certificering intrekken, maar dat doet men niet, want dan wordt er ineens 25% scheepsruimte uit veevoermarkt gehaald, de vrachtprijzen zullen omhoog schieten.
    Helaas gebeurt dit niet, want in de SCHUTTERGROEP vervoeren ze ook per schip en dat kan natuurlijk niet.
    Hoe bedoel je belangenverstrengeling.
    de SCHUTTERGROEP certificeert, keurt en bevracht mij en ik sta met de rug tegen de muur.
    Kwalijke zaak
    veel plezier iedereen

    Geplaatst door: vragensteller maassilo op
  • Wat een bekend artikel, het lijkt veel op de mooie artikelen die vooraf gingen aan de maassilo, praten luisteren naar de achterban.
    Nee dank je wel 2 uur luisteren in de maassilo en toen oeps tijd op.
    In zwolle gaan we weer 2 uur luisteren naar de rapportage van NEA en dan weer tot de conclusie komen oeps tijd om.
    Ik ga daar geen 2e keer 2,5 uur in de auto zitten en mijn reis onderbreken.
    Hoewel ik absoluut geen voorstander ben van de ASV wens ik ze zaterdag veel succes.
    Ik heb maar besloten om 2 dagen naar huis te gaan en met mijn gezin leuke dingen te gaan doen heb ik tenminste een goede smoes.
    Voor degene die zeggen je kan alles wel afkraken, dat helpt niet, zal ik ze gelijk uit de droom helpen in de binnenvaart is, was en komt er geen eenheid.
    Ik wacht elke keer als ik langs Lobith kom of mijn bank er al staat met de spreekwoordelijke ketting.
    Helaas nog steeds niemand, maar misschien de volgende reis wel de bunkerboer.
    Ik hoop van wel, want dan ben ik er in de schuldsanering sneller van mijn schulden af dan dat de binnenvaart weer omhoog is gekrabbeld.
    Beste Hr Janszn onderhandelen is zoooooooo 2008, 2009 is mededeling antwoord ja dank U wel meneer de makelaar in scheepsvrachten.
    Veel plezier iedereen

    Geplaatst door: vragensteller maassilo op
  • Meneer Ros dit is volgens mij zeker een goed plan.
    Het gaat mij ook niet om wie ze plan het is als we gezamenlijk maar een plan aan kunnen reiken aan onze vertegenwoordigers.
    Dit kan alleen maar door een discussie aan te zwengelen, en voor Carina als je een samenwerkingsverbandgeen goed plan vindt geef dan aan waarom volgens jou en eventueel opmerkingen erbij hoewel volgens jou.

    Geplaatst door: hagens op
  • @Hagens:
    Neem uw rendement eigen vermogen (wat in uw schip zit) mee in uw kostprijs berekening

    Geplaatst door: Henk Ros op
  • Samenwerkingsverband.Ja,hoor,natuurlijk!!

    Geplaatst door: carina op
  • Meneer Jansz ik ben het wel met u eens, maar wat is voor wie de kostprijs,ik heb een 1100 tonner die bijna vrij is.
    Dus je zal moeten zeggen de waarde voor de verkoop plus de gasolie , havengelden e.d. en je eigen salaris plus dat van je vennoot of personeel.
    Kortom misschien makkelijker om richtprijzen te geven daar vaste prijzen waarschijnlijk verboden worden door Brussel.
    Ook samenwerkingsverbanden is een oplossing maar dan wel voor een goede prijs maar hier twijfel ik aan tenslotte is het AIMK niet voor niets gestopt nu een samenwerkingsverband betekent ook in goede tijden een samenwerkingsverban
    Nu collegas ik heb het wiel ook niet uitgevonden maar we kunnen er ook op internet over discusieren wie weet komt er een goed nog niet gehoord plan uit.

    Geplaatst door: hagens op
  • Naar mijn bescheiden mening is er minstens nóg één oplossing.

    Nooit een reis aannemen onder je kostprijs. Wel minder reizen per schip, maar toch geen faillissement(!).

    Even opletten voor het addertje onder het gras:
    Minder reizen per jaar, betekend natuur wel:
    Hogere kostprijs(per reis) welke gevraagd/geëist moet worden bij ‘de tegenpartij’ in uw bevrachtings-onderhandelingen.

    Geplaatst door: Christian Janszn op

Reageer

Zonder crisisplan meer ellende | Schuttevaer.nl

Zonder crisisplan meer ellende

De binnenvaart moet na de drie discussiebijeenkomsten van het Crisisberaad Binnenvaart overeenstemming hebben bereikt over een plan om de crisis in de binnenvaart te lijf te gaan. Binnen een paar weken moet er een breed gedragen plan zijn. Zo niet, dan houdt het Crisisberaad ermee op en is het volgens het Crisisberaad onomkeerbaar dat er nog meer ellende op de binnenvaart afkomt.

Weer zo'n hele stapel

‘Na drie discussiebijeenkomsten moet er een plan zijn’
‘Capaciteitsreductie is enige remedie’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (15)

  • Geplaatst door: G.G.Westerbeek op
  • In een eerder bericht heb ik een mededeling gedaan over teruggaaf betaalde ink. bel. voorgaande jaren, er is nu een versoepeling in een soortgelijke genaamd carry back regeling.

    Geplaatst door: A. Bakels op
  • Aan de Hr tegen domme vragenstellers, die geen vragen stellen….., even voor de duidelijkheid ik heb wel vragen gesteld in de maassilo, 1 van de weinig gelukkige, maar ik kreeg in mijn ogen een vaag (dom) antwoord.
    veel plezie iedereen

    Geplaatst door: vragensteller maassilo op
  • Er is helemaal geen Crisis.De Binnenscheepvaart is een en al welvaart.Iedere krant staan nieuwe schepen in die in de vaart worden genomen.Dus problemen zijn absoluut niet aanwezig.

    Geplaatst door: een varensman op
  • Beste Bobby,

    Ik ben blij dat we van jou een constructieve bijdrage mogen verwachten. We zijn erg benieuwd hoe jouw reddingsplan er uit ziet en we zien er naar uit dat je jouw veel betere plannen op één van onze bijeenkomsten uiteen komt zetten.

    Geplaatst door: Erik van Toor op
  • straks is er een oplossing. die gaan we dan uitvoeren. vraag 1: hoelang
    vraag 2: hoelang duurdt het voordat de prijzen daarna weer inelkaar donderen (zie bonus banken)

    Geplaatst door: ik hier op
  • Bobbys poten jeuken, het water loopt hem uit de bek. Maar hij -moet- wachten tot na volgende week. Succes CAB en Crisisberaad. Jullie hebben heel wat goed te praten.

    Sterkte allemaal en voor hen die het niet meer zien zitten, Houd moed, Als de nood het hoogst is, is de redding nabij. Echt hoor, het kan soms raar lopen in het leven. Maar soms moeten er vreselijke dingen gebeuren om ons een ander uiteindelijk beter pad in te laten slaan waar we zonder die elende nooit gekomen waren.

    Met name voor hen een behouden vaart en vriendelijke groet, Bobby

    Geplaatst door: Bobby op
  • Dus je levert op voorhand kritiek. Hoopt dat de bank je puinhoop opruimt.
    En gaat het huis afwachten…..
    Echt iets waar we wat mee kunnen….

    Geplaatst door: Tegen domme vragenstellers, die geen vragen stellen…… op
  • O ja ik ben nog wat vergeten, iedereen is bang voor faillissementen, dat hoeft niet meer.
    Ik heb het artikel van de Rabobank gelezen en daar staat toch in dat men ons blijft steunen en anders wordt het wel onderhands geregeld, voor sommige is dat een opluchting, voor mij persoonlijk zwaar balen =zie vorig schrijven van mij=.
    Er is ook niemand die enig belang heeft om ons een betere prijs te gunnen.
    Ik zeg dit in het licht van de brief van de SCHUTTERGROEP, over de certificering voor de hygienecode, waarin men jammert dat de schippers slecht betalen.
    Ik heb hierop de SCHUTTERGROEP gebeld dat ik hier niet van gediend ben om al bedreigd te worden vooraf.
    In het telefoongesprek bleek 25% niet betaald heeft.
    Een eenvoudige oplossing is de certificering intrekken, maar dat doet men niet, want dan wordt er ineens 25% scheepsruimte uit veevoermarkt gehaald, de vrachtprijzen zullen omhoog schieten.
    Helaas gebeurt dit niet, want in de SCHUTTERGROEP vervoeren ze ook per schip en dat kan natuurlijk niet.
    Hoe bedoel je belangenverstrengeling.
    de SCHUTTERGROEP certificeert, keurt en bevracht mij en ik sta met de rug tegen de muur.
    Kwalijke zaak
    veel plezier iedereen

    Geplaatst door: vragensteller maassilo op
  • Wat een bekend artikel, het lijkt veel op de mooie artikelen die vooraf gingen aan de maassilo, praten luisteren naar de achterban.
    Nee dank je wel 2 uur luisteren in de maassilo en toen oeps tijd op.
    In zwolle gaan we weer 2 uur luisteren naar de rapportage van NEA en dan weer tot de conclusie komen oeps tijd om.
    Ik ga daar geen 2e keer 2,5 uur in de auto zitten en mijn reis onderbreken.
    Hoewel ik absoluut geen voorstander ben van de ASV wens ik ze zaterdag veel succes.
    Ik heb maar besloten om 2 dagen naar huis te gaan en met mijn gezin leuke dingen te gaan doen heb ik tenminste een goede smoes.
    Voor degene die zeggen je kan alles wel afkraken, dat helpt niet, zal ik ze gelijk uit de droom helpen in de binnenvaart is, was en komt er geen eenheid.
    Ik wacht elke keer als ik langs Lobith kom of mijn bank er al staat met de spreekwoordelijke ketting.
    Helaas nog steeds niemand, maar misschien de volgende reis wel de bunkerboer.
    Ik hoop van wel, want dan ben ik er in de schuldsanering sneller van mijn schulden af dan dat de binnenvaart weer omhoog is gekrabbeld.
    Beste Hr Janszn onderhandelen is zoooooooo 2008, 2009 is mededeling antwoord ja dank U wel meneer de makelaar in scheepsvrachten.
    Veel plezier iedereen

    Geplaatst door: vragensteller maassilo op
  • Meneer Ros dit is volgens mij zeker een goed plan.
    Het gaat mij ook niet om wie ze plan het is als we gezamenlijk maar een plan aan kunnen reiken aan onze vertegenwoordigers.
    Dit kan alleen maar door een discussie aan te zwengelen, en voor Carina als je een samenwerkingsverbandgeen goed plan vindt geef dan aan waarom volgens jou en eventueel opmerkingen erbij hoewel volgens jou.

    Geplaatst door: hagens op
  • @Hagens:
    Neem uw rendement eigen vermogen (wat in uw schip zit) mee in uw kostprijs berekening

    Geplaatst door: Henk Ros op
  • Samenwerkingsverband.Ja,hoor,natuurlijk!!

    Geplaatst door: carina op
  • Meneer Jansz ik ben het wel met u eens, maar wat is voor wie de kostprijs,ik heb een 1100 tonner die bijna vrij is.
    Dus je zal moeten zeggen de waarde voor de verkoop plus de gasolie , havengelden e.d. en je eigen salaris plus dat van je vennoot of personeel.
    Kortom misschien makkelijker om richtprijzen te geven daar vaste prijzen waarschijnlijk verboden worden door Brussel.
    Ook samenwerkingsverbanden is een oplossing maar dan wel voor een goede prijs maar hier twijfel ik aan tenslotte is het AIMK niet voor niets gestopt nu een samenwerkingsverband betekent ook in goede tijden een samenwerkingsverban
    Nu collegas ik heb het wiel ook niet uitgevonden maar we kunnen er ook op internet over discusieren wie weet komt er een goed nog niet gehoord plan uit.

    Geplaatst door: hagens op
  • Naar mijn bescheiden mening is er minstens nóg één oplossing.

    Nooit een reis aannemen onder je kostprijs. Wel minder reizen per schip, maar toch geen faillissement(!).

    Even opletten voor het addertje onder het gras:
    Minder reizen per jaar, betekend natuur wel:
    Hogere kostprijs(per reis) welke gevraagd/geëist moet worden bij ‘de tegenpartij’ in uw bevrachtings-onderhandelingen.

    Geplaatst door: Christian Janszn op

Reageer