wereldwijde handel

Chinees Nieuwjaar op komst: containertekort bovenop Rode Zee problemen

Bovenop de al bestaande zeevaartproblemen door de situatie op de Rode Zee krijgen bedrijven die handelen met Azië de komende weken ook nog last van Chinees Nieuwjaar: fabrieken in China sluiten dan minstens een week de deuren.  Van tevoren wordt nog geprobeerd om goederen het land uit te krijgen. Door langere vaartijden van schepen die omvaren via Kaap de Goede Hoop dreigen er alleen te weinig containers in China te zijn.

Cosco is het grootste scheepvaartbedrijf van China.
Cosco is het grootste scheepvaartbedrijf van China. Foto Shutterstock

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Chinees Nieuwjaar op komst: containertekort bovenop Rode Zee problemen | Schuttevaer.nl
wereldwijde handel

Chinees Nieuwjaar op komst: containertekort bovenop Rode Zee problemen

Bovenop de al bestaande zeevaartproblemen door de situatie op de Rode Zee krijgen bedrijven die handelen met Azië de komende weken ook nog last van Chinees Nieuwjaar: fabrieken in China sluiten dan minstens een week de deuren.  Van tevoren wordt nog geprobeerd om goederen het land uit te krijgen. Door langere vaartijden van schepen die omvaren via Kaap de Goede Hoop dreigen er alleen te weinig containers in China te zijn.

Cosco is het grootste scheepvaartbedrijf van China.
Cosco is het grootste scheepvaartbedrijf van China. Foto Shutterstock

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer