Groene waterstof

Port of Rotterdam en Tasmanië zien mogelijkheden voor transport groene waterstof

Op grond van een haalbaarheidsonderzoek dat in december 2021 begon zijn de Port of Rotterdam en de regering van Tasmanië tot de conclusie gekomen dat het haalbaar is om groene waterstof uit Tasmanië naar Rotterdam te vervoeren. Daarmee kan, aldus beide partijen, een forse bijdrage worden geleverd aan het terugdringen van de CO2 uitstoot in de Noord Europese industrie en scheepvaart.

Drijvende windturbine voor de Schotse kust.
Drijvende windturbine voor de Schotse kust. Foto Flotation Energy

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Port of Rotterdam en Tasmanië zien mogelijkheden voor transport groene waterstof | Schuttevaer.nl
Groene waterstof

Port of Rotterdam en Tasmanië zien mogelijkheden voor transport groene waterstof

Op grond van een haalbaarheidsonderzoek dat in december 2021 begon zijn de Port of Rotterdam en de regering van Tasmanië tot de conclusie gekomen dat het haalbaar is om groene waterstof uit Tasmanië naar Rotterdam te vervoeren. Daarmee kan, aldus beide partijen, een forse bijdrage worden geleverd aan het terugdringen van de CO2 uitstoot in de Noord Europese industrie en scheepvaart.

Drijvende windturbine voor de Schotse kust.
Drijvende windturbine voor de Schotse kust. Foto Flotation Energy

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer