Schip te klein? Stuk er tussen, klaar!

Wat doe je als het schip nog goed is, maar alleen een stukje langer zou moeten zijn? Nou, dan zaag je het schip doormidden en verlengt het. Klinkt simpel, maar dat is het allerminst zo, weten ze bij Koninklijke Niestern Sander en Holland Shipyards. Samen verlengden zij de Rotra Mare.

De projectmanagers Casper Schilder, Lukas Venema en Niels Vroman (v.l.n.r.) voor het 270 ton zware scheepsdeel dat tussen het voor- en achterschip moet worden geplaatst. (Foto's Henk Zuur)
De projectmanagers Casper Schilder, Lukas Venema en Niels Vroman (v.l.n.r.) voor het 270 ton zware scheepsdeel dat tussen het voor- en achterschip moet worden geplaatst. (Foto's Henk Zuur)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Schip te klein? Stuk er tussen, klaar! | Schuttevaer.nl

Schip te klein? Stuk er tussen, klaar!

Wat doe je als het schip nog goed is, maar alleen een stukje langer zou moeten zijn? Nou, dan zaag je het schip doormidden en verlengt het. Klinkt simpel, maar dat is het allerminst zo, weten ze bij Koninklijke Niestern Sander en Holland Shipyards. Samen verlengden zij de Rotra Mare.

De projectmanagers Casper Schilder, Lukas Venema en Niels Vroman (v.l.n.r.) voor het 270 ton zware scheepsdeel dat tussen het voor- en achterschip moet worden geplaatst. (Foto's Henk Zuur)
De projectmanagers Casper Schilder, Lukas Venema en Niels Vroman (v.l.n.r.) voor het 270 ton zware scheepsdeel dat tussen het voor- en achterschip moet worden geplaatst. (Foto's Henk Zuur)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer