Donau opnieuw gestremd

Twee schepen zijn zondag 23 februari vastgelopen op de Donau tussen Winzer en Endlau. De scheepvaart werd gestremd. Maandag werd de vaart om 13.30 uur weer vrijgegeven. Vrijdag 28 februari werd de vaart tussen Deggendorf en Vilshofen opnieuw gestremd vanwege het lichten van het ms Athos. Er moet 170 ton maïs worden opgelost. De werkzaamheden duren nog tot het eind van de middag.

Schepen vast op lage Donau

Het ms Athos wilde zondag de traag varende Panta Rhei II oplopen. Dat schip was daarvoor op de Donau op een groene ton gevaren. De ketting van de ton raakte vast in de schroef. De schipper kon daarna alleen nog maar langzaam verder varen. De Athos raakte bij het oplopen vast op een zandbank ter hoogte van Endlau. De schepen sloegen niet lek en niemand raakte gewond. De Panta Rhei II is maandagavond gerepareerd in Deggendorf.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Donau opnieuw gestremd | Schuttevaer.nl

Donau opnieuw gestremd

Twee schepen zijn zondag 23 februari vastgelopen op de Donau tussen Winzer en Endlau. De scheepvaart werd gestremd. Maandag werd de vaart om 13.30 uur weer vrijgegeven. Vrijdag 28 februari werd de vaart tussen Deggendorf en Vilshofen opnieuw gestremd vanwege het lichten van het ms Athos. Er moet 170 ton maïs worden opgelost. De werkzaamheden duren nog tot het eind van de middag.

Schepen vast op lage Donau

Het ms Athos wilde zondag de traag varende Panta Rhei II oplopen. Dat schip was daarvoor op de Donau op een groene ton gevaren. De ketting van de ton raakte vast in de schroef. De schipper kon daarna alleen nog maar langzaam verder varen. De Athos raakte bij het oplopen vast op een zandbank ter hoogte van Endlau. De schepen sloegen niet lek en niemand raakte gewond. De Panta Rhei II is maandagavond gerepareerd in Deggendorf.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer