Verladers vragen overheidsoptreden tegen ‘schippersstaking’ België

Verladersorganisatie EVO vraagt minister Schultz van Haegen, in overleg met haar Belgische ambtsgenoot, alles op alles te zetten om een einde te maken aan de binnenvaartacties in België.

EVO en OTM roepen gedupeerde bedrijven op zich te melden

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (30)

  • De minister moet die EVO denk zeker dat we slaven van hun zijn,zo zien ze de binnenvaart geloof ik ook.
    Gewoon te intriest voor woorden dat het zover heb moete komen,die Evo denk zaai onrust en heers een heel oud gezegde.
    Mensen je zie nu wel wie de hoofdschuldige is van deze ellende de tussenpersonen.

    Geplaatst door: harmen leegwater op
  • Beste John V, waar haalt u de naam Laurent de Bijl vandaan? Bij mijn weten zit hij gisteren op het tijdstip dat de reactie van LdB verstuurd is 19.04.2013 15.52u is in bespreking te Brussel en nog wel in aanwezigheid van zo’n 25 personen. Dit misschien nog wel om mede uw brood te verdedigen!

    Sorry maar ik lees van u enkel nutteloze commentaar en vermoed dat niemand hiervan wakker ligt. Dus schaam u maar verder en denk na voor je hier iets neerschrijft!

    Geplaatst door: Juul Verveer op
  • Ik heb gister de EVO ook gebeld. We kregen een reis aangeboden die erg ver beneden de maat is; met de mededeling erbij dat er aan de prijs absoluut niets gedaan kon worden.

    Hebben een heel net gesprek gehad met respect voor elkaar en hij ging het ook meenemen. Hij was het met mij eens dat de vrachtopbouw zoals die nu is niet goed is. Er word na de verlader flink geconcurreerd door bevrachters/ handelaren. Daar blijft een prijs van over en daar kunnen wij het voor doen. Wij zijn toch het transportmiddel dus er zou toch bij ons begonnen moeten worden met: “Wat kost een transport van A naar B?”

    Geplaatst door: Eddie van der Vliet op
  • Sjaak,

    ze zouden het in ieder geval meenemen?

    en wat betreft de intimidaties door sommige actievoerders;
    bij belangrijke voetbal wedstrijden zijn er ook altijd van die klanten die de sfeer moeten verpesten. Dat betekend alleen nog lang niet dat we de sport de rug toekeren. Heb respect voor de mensen die iets proberen te doen aan onze situatie!

    Geplaatst door: Otto Klinkenberg op
  • Natuurlijk zit de EVO er boven op dat hier een einde aan kom.
    Zo goedkoop vervoer krijgen ze nergens,

    Geplaatst door: Goof van Andel op
  • @Robert Meyer.

    Dat zal ik je klip en klaar uitleggen.

    Zoals je zegt heb je mij gesproken, zal wel ik weet het niet meer maar ik ben enorm slecht in onthouden van namen.
    Maar zoals gezegd zijn we er bij geweest en wat schertst mijn verbazing!

    Krijg ik een verslag van die dag te lezen hierin word alles vermeld behalve vragen van eigen leden over markttransparantie, marktobservatie, capaciteitsbeheersing.
    Daarnaast word er wel vermeld dat er maar 4 stemmen voor 11 april waren om te demonstreren na een denigrerend verhaal hieromtrent.
    Maar er word niet gezegd zoals ik al zei dat de Europarlementariërs de vergadering plotseling hebben opgeschort je kunt je natuurlijk afvragen waarom?
    Dit is dus al de tweede keer dat ze dit doen als ze weten dat er binnenvaartondernemers komen.

    Daarnaast word er ook niets in het verslag vermeld over mijn vraag waarom de BBU zich niet sterk maakt voor een fatsoenlijk Europees vervoersbeleid.
    Je maakt een geheel verslag of in het geheel niet.
    Spreek je de BBU en een lid ervan op aan krijg je geen antwoord wat to the point is en draaien ze er omheen.

    Dan nog we zijn zoooo trots op jong BLN, ik dacht dat de BBU voor EEN branche organisatie ging.
    Dan gaat er toch weer een aparte groep heen!
    Wat moet de regering hiervan denken!

    Nu zijn jullie weer in Antwerpen geweest en gaan jullie leden adviseren om maar niet naar België te varen en plotseling vinden jullie de CCR eisen ook onwerkbaar voor de oudere kleine binnenvaart ik viel bijna van mijn stoel toen ik het las!
    14 november j.l.vond de BBU een belachelijke actie maar heeft toch impact gehad.

    Als de BBU zo begaan is met de binnenvaart hadden ze ook kunnen zeggen: leden neem een week vakantie en wees solidair met OR en de andere organisaties.

    Als nu de grote schepen eens een keer de schouders voor een week hier onder zetten dan is het binnen afzienbare tijd beslecht.
    Dit zou de BBU in mijn ogen kunnen bewerkstelligen d.m.v. inzetten van de varende CBRB leden en de grote rijnvaart club die een eigen coöperatie wil oprichten.
    Je ziet al hoe snel ze al resultaat geboekt hebben.
    Bovendien is er dan geen België versus Nederland strijd meer.
    Of het tot een goede uitwerking komt weet ik niet, maar het is toch iets positiefs.

    Maaaar,waar blijven de concrete plannen van de BBU?
    Schuilen achter de transitie, maar daarna.
    Waar kunnen we naar uitkijken?
    Waar staat de BBU voor en dat heb ik gemist op het congres.
    Allemaal halve oude feiten, b.v het NEA rekende 2008 als 100% wat is er vanaf 2000 gebeurd dat is veel interessanter.
    Dan ga je zien dat 2006 tot 2008 eigenlijk 150 % (eindelijk kostprijs tarieven) is want die tijd vanaf 1997 waren de vrachtprijzen ook al slecht als nu, alleen waren er toen niet zoveel grote schepen als nu.
    De nieuwbouw golf c.q.speculatie met schepen is eigenlijk te laat gekomen en daar hebben we nu mee te maken.
    Gelukkig hebben wij hier niets mee van doen want wij hebben een schip van voor 1985 en deze doen niet meer mee, geen handel in en geen waarde (uitlating op het congres).

    Fijn weekend toegewenst,

    Geplaatst door: Piet Bennik op
  • @sjaak,
    Tja Sjaak daar zit het ‘m nu juist niet bellen is een gemiste kans.
    Natuurlijk is de EVO niet onder de indruk, maar wie wel?
    Jullie waren ook tegen de petitie van het huisvuil.
    Ach ook een kleinigheid wat toch niets opleverde, maar voorlopig is de zaak opgeschort.

    Fijn weekend,

    Geplaatst door: Piet Bennik op
  • Piet,
    De EVO is naar mijn mening totaal niet onder de indruk van enkele telefoontjes extra.
    En voorzover ik Otto ken, durft hij daar volgens mij best enkele kernvragen te stellen, vandaar mijn vraagstelling.
    Daarnaast maak je volgens mij een geweldige fout door de EVO te onderschatten, aangaande hun kennis van zaken.
    Kijk, het zijn voorlopig zeker niet mijn vrienden, maar om ze daarom dan wel te bellen gaat mij een stap te ver.
    Voor je het weet sta je op de lijst : “Bevriende Relatie”.

    Geplaatst door: Sjaak van Wijk op
  • Piet Bennik, ik heb op het BBU congres met je gepraat. Je was uiterst negatief over de BBU. Maar het punt van de markttransparantie dat je nu steeds propageert is juist het politieke speerpunt van de BBU. Voorzitter Kortehorst heeft daar vragen over laten stellen in de tweede kamer en de minister doet daardoor onder zoek naar het gebrek aan markttransparantie. Waarom ben je dan altijd zo negatief over de BBU?

    Geplaatst door: Robert Meyer op
  • L de B, oftewel Laurent de Bijl.`t Zou zo maar kunnen.

    Jan, ook ik schaam me diep. Er zou geen sprake zijn van intimidatie, maar daar zijn ze inmiddels van afgeweken. Voorbeelden genoeg van asociaal gedrag en de Belgische politie doet niets.

    Diep en diep triest.

    Geplaatst door: john v op
  • @ Sjaak,

    Je kan dat zelf ook controleren door simpelweg te bellen!
    Je reactie komt wel over als wat heeft dat voor zin.
    Het heeft zeker zin volgens mij heeft de EVO geen benul wat er aan de bevrachters stok blijft hangen!
    Met markttranparantie zijn beide partijen dus gebaad!

    Goed weekend,

    Geplaatst door: Piet Bennik op
  • Dit vinden de verladers het mooiste wat er is dat wij mekaar met scheldwoorden en bedreigingen te lijf gaan .

    Geplaatst door: Goof van Andel op
  • In 2009 wilden de nederlanders actie voeren maar waren de belgen erop tegen en nu klagen ze dat de nederlanders stil zijn. Bij enkele blokkades liggen actievoerders die zelf onder de prijs gingen varen en dat het werk van de verlader naar een ander verladingskantoor ging omdat de eerste 0.60 cent meer betaalde aan de schepen deze ligt nu un evergem als actievoerder (centurion). Verder zijn er schippers die graag door wilde varen om thuis te komen met een kogel door de kop zijn bedreigt, leuke actievoerders. Ook zie je genoeg kisten bier bij ze staan want nuchter doen ze niets, als ze aangepakt gaan worden kunnen ze het waarschijnlijk op dronkenschap gooien. Ik noem het bedreigen met de dood van schippers die er door willen niet actie voeren maar intimideren. Als ze niet onder de kostprijs willen varen moeten ze de verladers die dit doen links laten liggen dan gaan de verladers zich afvragen waarom hun lading niet vervoerd wordt, en misschien die bevrachters weren.

    Geplaatst door: Gijsbert van Horssen op
  • Ja, L d B ik schaam me diep ja!
    Wel om andere reden als u opgeeft.
    Dat we als binnenvaart toch zo met elkaar en elkaars materiaal omgaan.

    Het is waar dat er nu iets bereikt wordt en daarvoor applaus maar voor de manier hoe het er soms aan toe gaat,schaam ik me diep.

    Als straks het doel misschien wordt bereikt,hoe denken de stakers dan straks met de collega’s om te gaan die ze met van alles hebben bekogeld en bedreigd?
    Moet er daarna weer respectvol en collegiaal naar elkaar worden gegroet?

    Een land wat tegen zichzelf in oorlog is kan niet strijden tegen een ander land.
    Strijd dus tegen degenen die u moet bestrijden als bevrachting en politiek en niet de collega’s.

    Je kan tenslotte ook gewoon de boel dichtgooien zonder vernieling en dreigementen
    Dit is onnodig wat er nu gebeurd en om je voor te schamen ja!

    Geplaatst door: Jan Steenstra op
  • Piet,

    Ik was alleen maar nieuwschierig of ze überhaupt de moeite zouden nemen om te reageren.

    Geplaatst door: Sjaak van Wijk op
  • Ik ben van mening dat wij hollanders ons DIEP moeten schamen. Zie al die Belgse collega’s, die zijn collegiaal tegenover elkander, en wij hollanders maar zeuren en zeiken. Alleen straks willen de hollanders WEL mee profiteren als er iets uit de bus komt. TRIEST, zeer TRIEST…….

    Geplaatst door: L d B op
  • @ Sjaak,

    Waar slaat dat op?

    Otto heeft zijn klacht kenbaar gemaakt net als ik.
    Ik heb antwoord gegeven dat deze actie een gevolg is van jaren lange besparingen op transport kosten en dat het water zoals jullie zelf zeggen ver boven de lippen staat.(oftewel je bent verzopen)
    Ik vind dat het nummer plat gebeld moet worden want ik kreeg de indruk dat de EVO niet eens precies weet hoe de vork in de steel zit.
    En er op aan dringen dat zij bij de regering dat er markttransparantie komt.

    Groet,

    Geplaatst door: Piet Bennik op
  • En Otto,

    Kon je (kunnen wij) wat met de reactie ?

    Geplaatst door: Sjaak van Wijk op
  • Ik heb mij vandaag dan ook maar eens gewend tot de EVO.
    Ik heb ze verteld dat ik nu al zo’n 4 jaar geïntimideerd word door verladend Nederland.
    Telkens als ik een normale kostendekkende prijs voor een transport vraag, denkt men dat het voor de helft ook wel kan…

    Geplaatst door: Otto Klinkenberg op
  • Ha, eindelijk een klachtenlijn.

    We kunnen het bovenstaande nummer bellen.
    Met de volgende klachten.

    Te lage vervoersprijs.
    Oude wettelijk laad en loscondities.
    Minder vergoeding per maand dan een Oostblokker in loondienst.

    Ik stel voor om deze lijn plat te bellen.

    Veel wijsheid toegewenst,

    Geplaatst door: Piet Bennik op
  • Beste Collega,s Wat er nu gaande is volgens mij een grote schepen probleem! De kleinere schepen hebben dit jaren geleden aan zien komen en hebben hier geen debet aan ! Wat de C.C.R. eisen is natuurlijk wel een kleine schepen probleem,maar zelf ben ik daar makkelijk in,als ze ons weg willen hebben kan dat.De weg naar de sloperij is mij bekend.Er zijn in Nederland veel huurschepen van Peterson,ben bang dat aantal meer wordt,als de kleinere veel belemmeringen in de weg wordt gestaan. Ook niet vergeten het aantal duwbakjes,die veevoer varen.Die aantallen zullen zich vermeerderen.Daarom zeg ik wees zuinig op het beetje werk dat we nog hebben! Bovendien kan je als klein schip,echt wel werk weigeren .als de prijs je niet aanstaat.Zelf heb ik door de jaren heen ,altijd kunnen sparen.Heb dan wel geen dikke BMW aan dek staan.Veel verstand toegewenst !!

    Geplaatst door: M Sijbrands op
  • Ik hoor van kennissen dat er nu bevrachters zijn die nu in een keer wel werk naar belgie aanbieden aan nederlandse klanten! als de mensen dit werk wijgeren zijn ze toch ook solidair aan de actievoerders?

    Geplaatst door: Guido broer op
  • Beste Stephan@ ms Pandora!!, wat stel je voor dan, om de bevrachters aan te pakken ?

    Geplaatst door: R v W op
  • ze hebben in Monsin al op schepen met paintballen en met pawinepijlen beschoten.
    en dat zijn dan onze helden die staken?
    ze moeten de bevrachters aanpakken maar daar hebben ze het lef niet voor.
    plus je mag geen prijs afspraken maken dat is wettelijk zo afgesproken.
    groetjes

    Geplaatst door: STEPHAN HAGENAAR op
  • En we willen dat de crisis aangemeld word en dat de CCR overgangsbepalingen ongegrond worden verklaart. slechts te voldoen bij Nieuwbouw, Ombouw of Verbouwing

    Geplaatst door: Willem Wim Stam op
  • Ik mis in dit hele verhaal dat; de schippers ondernemers vragen aan de Europese commissie een universele regeling ( marktobservator ) met daaraan gekoppeld een verbod om onder de kostprijs te varen.

    Geplaatst door: Willem Wim Stam op
  • Al na 3 dagen piepen wat nu na een week komt dan dat miljard terug.
    we gaan het zien.
    strijdbare groet,

    Peter

    Geplaatst door: peter de Boer op
  • Ik heb vanmiddag mij al aangemeld als gedupeerde aangezien er na bijna 5 jaar nog geen licht aan het einde van de tunnel te zien is. En dat terwijl de EVO in 2012 1 Miljard wist te besparen.

    Geplaatst door: Bas Hoogendoorn op
  • De actie’s gaan dus al wel ergens zeer doen bij de “klanten”.
    Ze hebben wel lef die EVO. “de minister MOET…”
    Staat de EVO boven de minister???

    Geplaatst door: Eddie van der Vliet op
  • De op lossing is nu verder dan ooit.

    Is het u niet opgevallen dat ondanks de protesten in Brussel bij de sluizen in de diverse scheepvaart kranten het oorverdovend stil is in de Nederlandse pers en nieuws bulletins.
    Wellicht is het niet interessant genoeg omdat het hele midden en kleinbedrijf worstelt met de crises.
    Jammer dat die participatie maar niet van de grond wil komen door dit alles, door dit soort acties vervreemden we ons steeds verder van de maatschappij.
    Als de pers uiteindelijk hier aandacht aan zullen geven komen die zielige schippers in beeld met een potsierlijke dure auto op het achterdek en weet ik nu al wat de algemene opinie word van het publiek en voelt de kamer en de minister zich gesterkt om vooral niks te doen.
    Jammer.

    Geplaatst door: Ed Landsmeer op

Reageer

Verladers vragen overheidsoptreden tegen ‘schippersstaking’ België | Schuttevaer.nl

Verladers vragen overheidsoptreden tegen ‘schippersstaking’ België

Verladersorganisatie EVO vraagt minister Schultz van Haegen, in overleg met haar Belgische ambtsgenoot, alles op alles te zetten om een einde te maken aan de binnenvaartacties in België.

EVO en OTM roepen gedupeerde bedrijven op zich te melden

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (30)

  • De minister moet die EVO denk zeker dat we slaven van hun zijn,zo zien ze de binnenvaart geloof ik ook.
    Gewoon te intriest voor woorden dat het zover heb moete komen,die Evo denk zaai onrust en heers een heel oud gezegde.
    Mensen je zie nu wel wie de hoofdschuldige is van deze ellende de tussenpersonen.

    Geplaatst door: harmen leegwater op
  • Beste John V, waar haalt u de naam Laurent de Bijl vandaan? Bij mijn weten zit hij gisteren op het tijdstip dat de reactie van LdB verstuurd is 19.04.2013 15.52u is in bespreking te Brussel en nog wel in aanwezigheid van zo’n 25 personen. Dit misschien nog wel om mede uw brood te verdedigen!

    Sorry maar ik lees van u enkel nutteloze commentaar en vermoed dat niemand hiervan wakker ligt. Dus schaam u maar verder en denk na voor je hier iets neerschrijft!

    Geplaatst door: Juul Verveer op
  • Ik heb gister de EVO ook gebeld. We kregen een reis aangeboden die erg ver beneden de maat is; met de mededeling erbij dat er aan de prijs absoluut niets gedaan kon worden.

    Hebben een heel net gesprek gehad met respect voor elkaar en hij ging het ook meenemen. Hij was het met mij eens dat de vrachtopbouw zoals die nu is niet goed is. Er word na de verlader flink geconcurreerd door bevrachters/ handelaren. Daar blijft een prijs van over en daar kunnen wij het voor doen. Wij zijn toch het transportmiddel dus er zou toch bij ons begonnen moeten worden met: “Wat kost een transport van A naar B?”

    Geplaatst door: Eddie van der Vliet op
  • Sjaak,

    ze zouden het in ieder geval meenemen?

    en wat betreft de intimidaties door sommige actievoerders;
    bij belangrijke voetbal wedstrijden zijn er ook altijd van die klanten die de sfeer moeten verpesten. Dat betekend alleen nog lang niet dat we de sport de rug toekeren. Heb respect voor de mensen die iets proberen te doen aan onze situatie!

    Geplaatst door: Otto Klinkenberg op
  • Natuurlijk zit de EVO er boven op dat hier een einde aan kom.
    Zo goedkoop vervoer krijgen ze nergens,

    Geplaatst door: Goof van Andel op
  • @Robert Meyer.

    Dat zal ik je klip en klaar uitleggen.

    Zoals je zegt heb je mij gesproken, zal wel ik weet het niet meer maar ik ben enorm slecht in onthouden van namen.
    Maar zoals gezegd zijn we er bij geweest en wat schertst mijn verbazing!

    Krijg ik een verslag van die dag te lezen hierin word alles vermeld behalve vragen van eigen leden over markttransparantie, marktobservatie, capaciteitsbeheersing.
    Daarnaast word er wel vermeld dat er maar 4 stemmen voor 11 april waren om te demonstreren na een denigrerend verhaal hieromtrent.
    Maar er word niet gezegd zoals ik al zei dat de Europarlementariërs de vergadering plotseling hebben opgeschort je kunt je natuurlijk afvragen waarom?
    Dit is dus al de tweede keer dat ze dit doen als ze weten dat er binnenvaartondernemers komen.

    Daarnaast word er ook niets in het verslag vermeld over mijn vraag waarom de BBU zich niet sterk maakt voor een fatsoenlijk Europees vervoersbeleid.
    Je maakt een geheel verslag of in het geheel niet.
    Spreek je de BBU en een lid ervan op aan krijg je geen antwoord wat to the point is en draaien ze er omheen.

    Dan nog we zijn zoooo trots op jong BLN, ik dacht dat de BBU voor EEN branche organisatie ging.
    Dan gaat er toch weer een aparte groep heen!
    Wat moet de regering hiervan denken!

    Nu zijn jullie weer in Antwerpen geweest en gaan jullie leden adviseren om maar niet naar België te varen en plotseling vinden jullie de CCR eisen ook onwerkbaar voor de oudere kleine binnenvaart ik viel bijna van mijn stoel toen ik het las!
    14 november j.l.vond de BBU een belachelijke actie maar heeft toch impact gehad.

    Als de BBU zo begaan is met de binnenvaart hadden ze ook kunnen zeggen: leden neem een week vakantie en wees solidair met OR en de andere organisaties.

    Als nu de grote schepen eens een keer de schouders voor een week hier onder zetten dan is het binnen afzienbare tijd beslecht.
    Dit zou de BBU in mijn ogen kunnen bewerkstelligen d.m.v. inzetten van de varende CBRB leden en de grote rijnvaart club die een eigen coöperatie wil oprichten.
    Je ziet al hoe snel ze al resultaat geboekt hebben.
    Bovendien is er dan geen België versus Nederland strijd meer.
    Of het tot een goede uitwerking komt weet ik niet, maar het is toch iets positiefs.

    Maaaar,waar blijven de concrete plannen van de BBU?
    Schuilen achter de transitie, maar daarna.
    Waar kunnen we naar uitkijken?
    Waar staat de BBU voor en dat heb ik gemist op het congres.
    Allemaal halve oude feiten, b.v het NEA rekende 2008 als 100% wat is er vanaf 2000 gebeurd dat is veel interessanter.
    Dan ga je zien dat 2006 tot 2008 eigenlijk 150 % (eindelijk kostprijs tarieven) is want die tijd vanaf 1997 waren de vrachtprijzen ook al slecht als nu, alleen waren er toen niet zoveel grote schepen als nu.
    De nieuwbouw golf c.q.speculatie met schepen is eigenlijk te laat gekomen en daar hebben we nu mee te maken.
    Gelukkig hebben wij hier niets mee van doen want wij hebben een schip van voor 1985 en deze doen niet meer mee, geen handel in en geen waarde (uitlating op het congres).

    Fijn weekend toegewenst,

    Geplaatst door: Piet Bennik op
  • @sjaak,
    Tja Sjaak daar zit het ‘m nu juist niet bellen is een gemiste kans.
    Natuurlijk is de EVO niet onder de indruk, maar wie wel?
    Jullie waren ook tegen de petitie van het huisvuil.
    Ach ook een kleinigheid wat toch niets opleverde, maar voorlopig is de zaak opgeschort.

    Fijn weekend,

    Geplaatst door: Piet Bennik op
  • Piet,
    De EVO is naar mijn mening totaal niet onder de indruk van enkele telefoontjes extra.
    En voorzover ik Otto ken, durft hij daar volgens mij best enkele kernvragen te stellen, vandaar mijn vraagstelling.
    Daarnaast maak je volgens mij een geweldige fout door de EVO te onderschatten, aangaande hun kennis van zaken.
    Kijk, het zijn voorlopig zeker niet mijn vrienden, maar om ze daarom dan wel te bellen gaat mij een stap te ver.
    Voor je het weet sta je op de lijst : “Bevriende Relatie”.

    Geplaatst door: Sjaak van Wijk op
  • Piet Bennik, ik heb op het BBU congres met je gepraat. Je was uiterst negatief over de BBU. Maar het punt van de markttransparantie dat je nu steeds propageert is juist het politieke speerpunt van de BBU. Voorzitter Kortehorst heeft daar vragen over laten stellen in de tweede kamer en de minister doet daardoor onder zoek naar het gebrek aan markttransparantie. Waarom ben je dan altijd zo negatief over de BBU?

    Geplaatst door: Robert Meyer op
  • L de B, oftewel Laurent de Bijl.`t Zou zo maar kunnen.

    Jan, ook ik schaam me diep. Er zou geen sprake zijn van intimidatie, maar daar zijn ze inmiddels van afgeweken. Voorbeelden genoeg van asociaal gedrag en de Belgische politie doet niets.

    Diep en diep triest.

    Geplaatst door: john v op
  • @ Sjaak,

    Je kan dat zelf ook controleren door simpelweg te bellen!
    Je reactie komt wel over als wat heeft dat voor zin.
    Het heeft zeker zin volgens mij heeft de EVO geen benul wat er aan de bevrachters stok blijft hangen!
    Met markttranparantie zijn beide partijen dus gebaad!

    Goed weekend,

    Geplaatst door: Piet Bennik op
  • Dit vinden de verladers het mooiste wat er is dat wij mekaar met scheldwoorden en bedreigingen te lijf gaan .

    Geplaatst door: Goof van Andel op
  • In 2009 wilden de nederlanders actie voeren maar waren de belgen erop tegen en nu klagen ze dat de nederlanders stil zijn. Bij enkele blokkades liggen actievoerders die zelf onder de prijs gingen varen en dat het werk van de verlader naar een ander verladingskantoor ging omdat de eerste 0.60 cent meer betaalde aan de schepen deze ligt nu un evergem als actievoerder (centurion). Verder zijn er schippers die graag door wilde varen om thuis te komen met een kogel door de kop zijn bedreigt, leuke actievoerders. Ook zie je genoeg kisten bier bij ze staan want nuchter doen ze niets, als ze aangepakt gaan worden kunnen ze het waarschijnlijk op dronkenschap gooien. Ik noem het bedreigen met de dood van schippers die er door willen niet actie voeren maar intimideren. Als ze niet onder de kostprijs willen varen moeten ze de verladers die dit doen links laten liggen dan gaan de verladers zich afvragen waarom hun lading niet vervoerd wordt, en misschien die bevrachters weren.

    Geplaatst door: Gijsbert van Horssen op
  • Ja, L d B ik schaam me diep ja!
    Wel om andere reden als u opgeeft.
    Dat we als binnenvaart toch zo met elkaar en elkaars materiaal omgaan.

    Het is waar dat er nu iets bereikt wordt en daarvoor applaus maar voor de manier hoe het er soms aan toe gaat,schaam ik me diep.

    Als straks het doel misschien wordt bereikt,hoe denken de stakers dan straks met de collega’s om te gaan die ze met van alles hebben bekogeld en bedreigd?
    Moet er daarna weer respectvol en collegiaal naar elkaar worden gegroet?

    Een land wat tegen zichzelf in oorlog is kan niet strijden tegen een ander land.
    Strijd dus tegen degenen die u moet bestrijden als bevrachting en politiek en niet de collega’s.

    Je kan tenslotte ook gewoon de boel dichtgooien zonder vernieling en dreigementen
    Dit is onnodig wat er nu gebeurd en om je voor te schamen ja!

    Geplaatst door: Jan Steenstra op
  • Piet,

    Ik was alleen maar nieuwschierig of ze überhaupt de moeite zouden nemen om te reageren.

    Geplaatst door: Sjaak van Wijk op
  • Ik ben van mening dat wij hollanders ons DIEP moeten schamen. Zie al die Belgse collega’s, die zijn collegiaal tegenover elkander, en wij hollanders maar zeuren en zeiken. Alleen straks willen de hollanders WEL mee profiteren als er iets uit de bus komt. TRIEST, zeer TRIEST…….

    Geplaatst door: L d B op
  • @ Sjaak,

    Waar slaat dat op?

    Otto heeft zijn klacht kenbaar gemaakt net als ik.
    Ik heb antwoord gegeven dat deze actie een gevolg is van jaren lange besparingen op transport kosten en dat het water zoals jullie zelf zeggen ver boven de lippen staat.(oftewel je bent verzopen)
    Ik vind dat het nummer plat gebeld moet worden want ik kreeg de indruk dat de EVO niet eens precies weet hoe de vork in de steel zit.
    En er op aan dringen dat zij bij de regering dat er markttransparantie komt.

    Groet,

    Geplaatst door: Piet Bennik op
  • En Otto,

    Kon je (kunnen wij) wat met de reactie ?

    Geplaatst door: Sjaak van Wijk op
  • Ik heb mij vandaag dan ook maar eens gewend tot de EVO.
    Ik heb ze verteld dat ik nu al zo’n 4 jaar geïntimideerd word door verladend Nederland.
    Telkens als ik een normale kostendekkende prijs voor een transport vraag, denkt men dat het voor de helft ook wel kan…

    Geplaatst door: Otto Klinkenberg op
  • Ha, eindelijk een klachtenlijn.

    We kunnen het bovenstaande nummer bellen.
    Met de volgende klachten.

    Te lage vervoersprijs.
    Oude wettelijk laad en loscondities.
    Minder vergoeding per maand dan een Oostblokker in loondienst.

    Ik stel voor om deze lijn plat te bellen.

    Veel wijsheid toegewenst,

    Geplaatst door: Piet Bennik op
  • Beste Collega,s Wat er nu gaande is volgens mij een grote schepen probleem! De kleinere schepen hebben dit jaren geleden aan zien komen en hebben hier geen debet aan ! Wat de C.C.R. eisen is natuurlijk wel een kleine schepen probleem,maar zelf ben ik daar makkelijk in,als ze ons weg willen hebben kan dat.De weg naar de sloperij is mij bekend.Er zijn in Nederland veel huurschepen van Peterson,ben bang dat aantal meer wordt,als de kleinere veel belemmeringen in de weg wordt gestaan. Ook niet vergeten het aantal duwbakjes,die veevoer varen.Die aantallen zullen zich vermeerderen.Daarom zeg ik wees zuinig op het beetje werk dat we nog hebben! Bovendien kan je als klein schip,echt wel werk weigeren .als de prijs je niet aanstaat.Zelf heb ik door de jaren heen ,altijd kunnen sparen.Heb dan wel geen dikke BMW aan dek staan.Veel verstand toegewenst !!

    Geplaatst door: M Sijbrands op
  • Ik hoor van kennissen dat er nu bevrachters zijn die nu in een keer wel werk naar belgie aanbieden aan nederlandse klanten! als de mensen dit werk wijgeren zijn ze toch ook solidair aan de actievoerders?

    Geplaatst door: Guido broer op
  • Beste Stephan@ ms Pandora!!, wat stel je voor dan, om de bevrachters aan te pakken ?

    Geplaatst door: R v W op
  • ze hebben in Monsin al op schepen met paintballen en met pawinepijlen beschoten.
    en dat zijn dan onze helden die staken?
    ze moeten de bevrachters aanpakken maar daar hebben ze het lef niet voor.
    plus je mag geen prijs afspraken maken dat is wettelijk zo afgesproken.
    groetjes

    Geplaatst door: STEPHAN HAGENAAR op
  • En we willen dat de crisis aangemeld word en dat de CCR overgangsbepalingen ongegrond worden verklaart. slechts te voldoen bij Nieuwbouw, Ombouw of Verbouwing

    Geplaatst door: Willem Wim Stam op
  • Ik mis in dit hele verhaal dat; de schippers ondernemers vragen aan de Europese commissie een universele regeling ( marktobservator ) met daaraan gekoppeld een verbod om onder de kostprijs te varen.

    Geplaatst door: Willem Wim Stam op
  • Al na 3 dagen piepen wat nu na een week komt dan dat miljard terug.
    we gaan het zien.
    strijdbare groet,

    Peter

    Geplaatst door: peter de Boer op
  • Ik heb vanmiddag mij al aangemeld als gedupeerde aangezien er na bijna 5 jaar nog geen licht aan het einde van de tunnel te zien is. En dat terwijl de EVO in 2012 1 Miljard wist te besparen.

    Geplaatst door: Bas Hoogendoorn op
  • De actie’s gaan dus al wel ergens zeer doen bij de “klanten”.
    Ze hebben wel lef die EVO. “de minister MOET…”
    Staat de EVO boven de minister???

    Geplaatst door: Eddie van der Vliet op
  • De op lossing is nu verder dan ooit.

    Is het u niet opgevallen dat ondanks de protesten in Brussel bij de sluizen in de diverse scheepvaart kranten het oorverdovend stil is in de Nederlandse pers en nieuws bulletins.
    Wellicht is het niet interessant genoeg omdat het hele midden en kleinbedrijf worstelt met de crises.
    Jammer dat die participatie maar niet van de grond wil komen door dit alles, door dit soort acties vervreemden we ons steeds verder van de maatschappij.
    Als de pers uiteindelijk hier aandacht aan zullen geven komen die zielige schippers in beeld met een potsierlijke dure auto op het achterdek en weet ik nu al wat de algemene opinie word van het publiek en voelt de kamer en de minister zich gesterkt om vooral niks te doen.
    Jammer.

    Geplaatst door: Ed Landsmeer op

Reageer