Schipper vervalst ladingdocumenten

De waterpolitie heeft dinsdag 10 juli een 50-jarige schipper uit Merksem (B) aangehouden omdat hij wordt verdacht van het opmaken en gebruiken van een vervalst ladingdocument en vaartijdenboek.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (21)

  • Er zijn er die zeggen dat als men aan zich aan de vaartijd houdt de vrachtprijzen beter worden, maar dat klopt niet omdat er teveel schepen zijn. De meeste met een jong schip hadden een schip van zeg maar 2000 ton en nu een schip van 4000 ton, de groei van scheepsruimte is harder gestegen dan ladingaanbod. Om toch te varen vaart men voor elke prijs om de bank en belasting aan het eind van de maand te kunnen betalen. Als 1 het voor €7,00 doet is er een ander die het voor €6,75 doet en de bevrachters weten dat. Er zijn er al waar de bank het schip heeft overgenomen en de schipper krijgt €200,00 per week en moet daar alles van doen, ook de benzine betalen om de kinderen op te halen. Willen ze de vrachtprijzen omhoog krijgen, dan zou men allemaal geen vracht moeten aannemen met een telage vrachtprijs, maar er is er altijd wel 1 die dat niet doet vanwege de bank. En maar klagen maar wel een stuurhut met allemaal schermen en elektronica ipv schakelaars en een keuekn van bv keukenlijn, en een auto van €30000,00 of meer.

    Geplaatst door: cappie op
  • @joop: leer schrijven en de rest weer superheilig natuurlijk.

    Geplaatst door: julien op
  • Hahahahahahahahahahaha!!!!!!!!!!!!!! Hoe dom kun je zijn! Het ergste vind ik nog dat ik als schipper met die kerel geassocieerd wordt……..

    Geplaatst door: betweter op
  • Het toont weer aan hoe zeer de binnenvaart onder druk staat om niet met winst maar (als het lukt) zonder verlies te werken.

    Geplaatst door: cargo op
  • Het is een echte binnenSCHIPPER wij voor hem !!!!

    Geplaatst door: Henk op
  • Haha ja inderdaad dom volk binnenschipper….. Die boetes moeten zeker VLINK verhoogd worden haha

    Geplaatst door: joop op
  • @henk: “Helaas”? Wat wil je hiermee zeggen?

    Geplaatst door: PieterW op
  • Wat schaam ik mij dat ik dat ik in deze bedrijfstak zit. Tjonge tjonge wat een verschrikkelijk dom volk zeg. Ging de overheid maar eens echt op ais controleren en de boetes vlink verhogen het liefs een paar duizend euro”s, dan is het hopelijk eens afgelopen met die zwendel.

    Geplaatst door: Binnenschipper op
  • heel de vaartijdenwet klopt niet. Waarom mag 1 schipper/kapitein 14 uur per dag varen samen met 1 matroos? Wil je langer varen dan mag 1 schipper/kapitein opeens maar 8 uur per dag varen. ook met maar 1 matroos. Ik vaar al zo’n 15 jaar B en heb op die 15 jaar altijd met twee kapiteins en de partner van 1 van de kapiteins gevaren. waarbij die partner (ongeacht haar capaciteiten) niet of zelden aan her roer komt/kwam.

    Geplaatst door: michel op
  • Wat suggereren jullie nu allemaal. Het betreffende schip heeft niet eens ais of staat uit.
    Hier is een collega ( of hoe je deze in dit geval moet noemen ) iedereen aan het besodemieteren en daar mee ook uw markt. Wat willen we nu eigenlijk.
    Moeten we ons zo ver verlagen dat we zelfs om ladingpapieren te gaan vervalsen om zo weer goedkoper te kunnen varen?
    Ik vind het prima dat dit soort mensen aangepakt worden, want ik wil hier niet aan meedoen.

    Geplaatst door: binnenvaarder op
  • Goeienmorge Calimeroos,

    Whow, zou de poliesie stiekum op de AIS hebben gekeken. Wat errug. Ja zo wordt varen wel een hele dure hobby, maar ja een hobby mag geld kosten. Wil je met varen wel geld verdienen dan ga je toch lekkur bij de waterpoliesie. Krijg je voor snags werken nog een vette toeslag ook en je hoef alleen maar de scheepjes op te schrijven die s’nacht liggen te laaien. Dat stuurde op naar de rest van het land en daar weten ze gelijk bij wie ze moeten gaan zoeken (doen ze te minste ook wat voor dur topsalaris).

    Geplaatst door: Bromsnor op
  • A.I.S mag strafrechtelijk gezien niet als bewijs gebruikt worden door de politie om een , in dit geval een schip te bekeuren.
    Helaas kunnen ze dit wel gebruiken om via een omweg achteraf zoals ook in dit geval een na controle te doen.

    Geplaatst door: henk op
  • Het lijkt mij dat een ieder weleens de randjes opzoekt met betrekking tot de vaartijden. Maar waar een hoop mensen staan te brullen dat bevrachters en banken de markt verzieken, doen mensen die willens en wetens de vaartijdenwet overtreden precies het zelfde.
    Van mij mag AIS gebruikt worden en er gelijk in komen te staan of mensen in de a of b vaart zitten. Over de tachograaf hoor je ook niemand meer.

    Geplaatst door: Vetboer op
  • Dit schip heeft geen ais

    Geplaatst door: Jan op
  • Hi

    Men gaat gelijk uit van AIS maar hebben jullie wel eens gedacht aan het feit dat een klpder of rwser in een ander stuk van Nederland zijn werk doet en dat hij daar een schip ziet liggen die een dag later aan een controle onderworpen wordt omdat men verondersteld dat er iets niet klopt?
    Trouwens AIS, het is toch te zot voor worrden dat het niet gebruikt mag worden. Waarom spreekt men dit zo al. Omdat de organisaties dit wilde vanwege het feit dat er flink gesjoemend wordt natuurlijk.
    Als een ieder zich bezig houd met een eerlijke manier van varen dan was het allemaal een stuk beter.
    Met een A1 bemanning in de B varen en dan lees ik hier nog dat daar een excuus voor zou zijn.
    Nou sorrie maar dan heb je zelf de eerslijkheid ook niet erg dichtbij je staan.
    Komt het grootste commentaar niet van diegene die de zaak flink beflikkeren????

    Gr

    Geplaatst door: Joep op
  • PieterW,
    Als dit bewijs is verkregen door AIS gegevens te misbruiken dan is dat duidelijk “slecht”, ongeacht de overtreding die is begaan.
    Er zijn daar onderlinge duidelijke afspraken overgemaakt tussen overheid en organisaties, het is dan ook wenselijk dat de schippersorganisaties dit en in soortgelijke gevallen duidelijkheid eisen van de overheid, hoe de opsporingsdiensten aan deze gegevens komen.

    Geplaatst door: Borealis op
  • Netjes toch! Aanpakken zulke ondernemers! Wij betalen ons ook scheel aan personeel om wel B bemanning aan boord te hebben!

    Geplaatst door: Schippersvrouw op
  • Peter, wat is er fout aan de controle van de overheid, en hoe deze dat doen.
    Persoonlijk ben ik ervoor dat iedereen een tachograaf moet hebben, denk dat het beter is voor de vrachtprijs als een ieder zich aan de vaartijdenwet houd, die ook al ruim van begrip is ,denk eens na 14 uur per dag door 1 persoon wordt het bedrijf in de A 1 gerund, tenslotte is de 2 de persoon een volmatroos, deze hoeft niet te kunnen varen.
    Neen beste Peter ik heb ook al eerder gezegd denk dat men meer of hetzelfde verdiend als je je allemaal aan de wet houd.
    Ook is deze discussie waarover jij oppert meer gevoerd door voor en tegenstanders, de meeste waren het er over eens dat er meer voor als nadelen aan kleefde, en heeft men de man op ais gespot dan is er naar alle waarschijnlijkheid geen rechtsgeldigheid van het procesverbaal, daar iedereen achter het roer kan hebben gezeten, wat vantevoren niet bekend is, en als je s Avonds na 22.00 uur op de Waal vaart, zal je zien dat er nog genoeg schepen rondvaren, ik denk dat de overheid geld kan verdienen als ze meer controleren.

    Geplaatst door: Hagens op
  • Je krijgt niet zomaar iets van de overheid?
    Ik heb dit al een paar jaar geleden geschreven .
    Toen waren er een paar bij die vonden me maar een ZEIKERD.Dus nu moet iedereen gelukkig zijn want je hebt het gekregen? En er zit nog meer achter.
    Veel succes met alle frustraties van dien

    Geplaatst door: Peter op
  • @ik zie je!: is dat goed of is dat slecht?

    Geplaatst door: PieterW op
  • hoe hebben ze dat gezien dan dat hij in dord aan het lossen was? ais zeker?

    Geplaatst door: ik zie je! op

Reageer

Schipper vervalst ladingdocumenten | Schuttevaer.nl

Schipper vervalst ladingdocumenten

De waterpolitie heeft dinsdag 10 juli een 50-jarige schipper uit Merksem (B) aangehouden omdat hij wordt verdacht van het opmaken en gebruiken van een vervalst ladingdocument en vaartijdenboek.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (21)

  • Er zijn er die zeggen dat als men aan zich aan de vaartijd houdt de vrachtprijzen beter worden, maar dat klopt niet omdat er teveel schepen zijn. De meeste met een jong schip hadden een schip van zeg maar 2000 ton en nu een schip van 4000 ton, de groei van scheepsruimte is harder gestegen dan ladingaanbod. Om toch te varen vaart men voor elke prijs om de bank en belasting aan het eind van de maand te kunnen betalen. Als 1 het voor €7,00 doet is er een ander die het voor €6,75 doet en de bevrachters weten dat. Er zijn er al waar de bank het schip heeft overgenomen en de schipper krijgt €200,00 per week en moet daar alles van doen, ook de benzine betalen om de kinderen op te halen. Willen ze de vrachtprijzen omhoog krijgen, dan zou men allemaal geen vracht moeten aannemen met een telage vrachtprijs, maar er is er altijd wel 1 die dat niet doet vanwege de bank. En maar klagen maar wel een stuurhut met allemaal schermen en elektronica ipv schakelaars en een keuekn van bv keukenlijn, en een auto van €30000,00 of meer.

    Geplaatst door: cappie op
  • @joop: leer schrijven en de rest weer superheilig natuurlijk.

    Geplaatst door: julien op
  • Hahahahahahahahahahaha!!!!!!!!!!!!!! Hoe dom kun je zijn! Het ergste vind ik nog dat ik als schipper met die kerel geassocieerd wordt……..

    Geplaatst door: betweter op
  • Het toont weer aan hoe zeer de binnenvaart onder druk staat om niet met winst maar (als het lukt) zonder verlies te werken.

    Geplaatst door: cargo op
  • Het is een echte binnenSCHIPPER wij voor hem !!!!

    Geplaatst door: Henk op
  • Haha ja inderdaad dom volk binnenschipper….. Die boetes moeten zeker VLINK verhoogd worden haha

    Geplaatst door: joop op
  • @henk: “Helaas”? Wat wil je hiermee zeggen?

    Geplaatst door: PieterW op
  • Wat schaam ik mij dat ik dat ik in deze bedrijfstak zit. Tjonge tjonge wat een verschrikkelijk dom volk zeg. Ging de overheid maar eens echt op ais controleren en de boetes vlink verhogen het liefs een paar duizend euro”s, dan is het hopelijk eens afgelopen met die zwendel.

    Geplaatst door: Binnenschipper op
  • heel de vaartijdenwet klopt niet. Waarom mag 1 schipper/kapitein 14 uur per dag varen samen met 1 matroos? Wil je langer varen dan mag 1 schipper/kapitein opeens maar 8 uur per dag varen. ook met maar 1 matroos. Ik vaar al zo’n 15 jaar B en heb op die 15 jaar altijd met twee kapiteins en de partner van 1 van de kapiteins gevaren. waarbij die partner (ongeacht haar capaciteiten) niet of zelden aan her roer komt/kwam.

    Geplaatst door: michel op
  • Wat suggereren jullie nu allemaal. Het betreffende schip heeft niet eens ais of staat uit.
    Hier is een collega ( of hoe je deze in dit geval moet noemen ) iedereen aan het besodemieteren en daar mee ook uw markt. Wat willen we nu eigenlijk.
    Moeten we ons zo ver verlagen dat we zelfs om ladingpapieren te gaan vervalsen om zo weer goedkoper te kunnen varen?
    Ik vind het prima dat dit soort mensen aangepakt worden, want ik wil hier niet aan meedoen.

    Geplaatst door: binnenvaarder op
  • Goeienmorge Calimeroos,

    Whow, zou de poliesie stiekum op de AIS hebben gekeken. Wat errug. Ja zo wordt varen wel een hele dure hobby, maar ja een hobby mag geld kosten. Wil je met varen wel geld verdienen dan ga je toch lekkur bij de waterpoliesie. Krijg je voor snags werken nog een vette toeslag ook en je hoef alleen maar de scheepjes op te schrijven die s’nacht liggen te laaien. Dat stuurde op naar de rest van het land en daar weten ze gelijk bij wie ze moeten gaan zoeken (doen ze te minste ook wat voor dur topsalaris).

    Geplaatst door: Bromsnor op
  • A.I.S mag strafrechtelijk gezien niet als bewijs gebruikt worden door de politie om een , in dit geval een schip te bekeuren.
    Helaas kunnen ze dit wel gebruiken om via een omweg achteraf zoals ook in dit geval een na controle te doen.

    Geplaatst door: henk op
  • Het lijkt mij dat een ieder weleens de randjes opzoekt met betrekking tot de vaartijden. Maar waar een hoop mensen staan te brullen dat bevrachters en banken de markt verzieken, doen mensen die willens en wetens de vaartijdenwet overtreden precies het zelfde.
    Van mij mag AIS gebruikt worden en er gelijk in komen te staan of mensen in de a of b vaart zitten. Over de tachograaf hoor je ook niemand meer.

    Geplaatst door: Vetboer op
  • Dit schip heeft geen ais

    Geplaatst door: Jan op
  • Hi

    Men gaat gelijk uit van AIS maar hebben jullie wel eens gedacht aan het feit dat een klpder of rwser in een ander stuk van Nederland zijn werk doet en dat hij daar een schip ziet liggen die een dag later aan een controle onderworpen wordt omdat men verondersteld dat er iets niet klopt?
    Trouwens AIS, het is toch te zot voor worrden dat het niet gebruikt mag worden. Waarom spreekt men dit zo al. Omdat de organisaties dit wilde vanwege het feit dat er flink gesjoemend wordt natuurlijk.
    Als een ieder zich bezig houd met een eerlijke manier van varen dan was het allemaal een stuk beter.
    Met een A1 bemanning in de B varen en dan lees ik hier nog dat daar een excuus voor zou zijn.
    Nou sorrie maar dan heb je zelf de eerslijkheid ook niet erg dichtbij je staan.
    Komt het grootste commentaar niet van diegene die de zaak flink beflikkeren????

    Gr

    Geplaatst door: Joep op
  • PieterW,
    Als dit bewijs is verkregen door AIS gegevens te misbruiken dan is dat duidelijk “slecht”, ongeacht de overtreding die is begaan.
    Er zijn daar onderlinge duidelijke afspraken overgemaakt tussen overheid en organisaties, het is dan ook wenselijk dat de schippersorganisaties dit en in soortgelijke gevallen duidelijkheid eisen van de overheid, hoe de opsporingsdiensten aan deze gegevens komen.

    Geplaatst door: Borealis op
  • Netjes toch! Aanpakken zulke ondernemers! Wij betalen ons ook scheel aan personeel om wel B bemanning aan boord te hebben!

    Geplaatst door: Schippersvrouw op
  • Peter, wat is er fout aan de controle van de overheid, en hoe deze dat doen.
    Persoonlijk ben ik ervoor dat iedereen een tachograaf moet hebben, denk dat het beter is voor de vrachtprijs als een ieder zich aan de vaartijdenwet houd, die ook al ruim van begrip is ,denk eens na 14 uur per dag door 1 persoon wordt het bedrijf in de A 1 gerund, tenslotte is de 2 de persoon een volmatroos, deze hoeft niet te kunnen varen.
    Neen beste Peter ik heb ook al eerder gezegd denk dat men meer of hetzelfde verdiend als je je allemaal aan de wet houd.
    Ook is deze discussie waarover jij oppert meer gevoerd door voor en tegenstanders, de meeste waren het er over eens dat er meer voor als nadelen aan kleefde, en heeft men de man op ais gespot dan is er naar alle waarschijnlijkheid geen rechtsgeldigheid van het procesverbaal, daar iedereen achter het roer kan hebben gezeten, wat vantevoren niet bekend is, en als je s Avonds na 22.00 uur op de Waal vaart, zal je zien dat er nog genoeg schepen rondvaren, ik denk dat de overheid geld kan verdienen als ze meer controleren.

    Geplaatst door: Hagens op
  • Je krijgt niet zomaar iets van de overheid?
    Ik heb dit al een paar jaar geleden geschreven .
    Toen waren er een paar bij die vonden me maar een ZEIKERD.Dus nu moet iedereen gelukkig zijn want je hebt het gekregen? En er zit nog meer achter.
    Veel succes met alle frustraties van dien

    Geplaatst door: Peter op
  • @ik zie je!: is dat goed of is dat slecht?

    Geplaatst door: PieterW op
  • hoe hebben ze dat gezien dan dat hij in dord aan het lossen was? ais zeker?

    Geplaatst door: ik zie je! op

Reageer