Main weer vrij

Het ms Karin, dat donderdagmorgen 19 januari was dwarsgevallen op de Main bij Wertheim en de vaarweg blokkeerde, is vrijdagmorgen losgekomen.

Het Wasser- und Schiffahrtsamt Aschaffenburg meldt dat het schip, dankzij de 40 centimeter gestegen waterstand en met hulp van een aantal ijsbrekers en een Nederlandse duwboot, vrijdagochtend kon worden weggesleept. Tegen de middag werd de vaart weer vrijgegeven. Er lagen zeven schepen te wachten.
Het WSA Aschaffenburg probeerde het schip donderdag vrij te slepen met een ijsbreker, maar dat lukte niet. Ook een tweede poging mislukte. De 85 meter lange Karin was geladen met 1000 ton staal. Volgens de Wasserschutzpolizei is de oorzaak van het ongeval nog niet bekend.
In het weekeinde wordt veel regen verwacht in het gebied, zodat het water op de Main verder zal gaan stijgen. Vooral de Boven-Main tussen Schweinfurt en Würzburg krijgt veel water te verwerken. (MdV)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Main weer vrij | Schuttevaer.nl

Main weer vrij

Het ms Karin, dat donderdagmorgen 19 januari was dwarsgevallen op de Main bij Wertheim en de vaarweg blokkeerde, is vrijdagmorgen losgekomen.

Het Wasser- und Schiffahrtsamt Aschaffenburg meldt dat het schip, dankzij de 40 centimeter gestegen waterstand en met hulp van een aantal ijsbrekers en een Nederlandse duwboot, vrijdagochtend kon worden weggesleept. Tegen de middag werd de vaart weer vrijgegeven. Er lagen zeven schepen te wachten.
Het WSA Aschaffenburg probeerde het schip donderdag vrij te slepen met een ijsbreker, maar dat lukte niet. Ook een tweede poging mislukte. De 85 meter lange Karin was geladen met 1000 ton staal. Volgens de Wasserschutzpolizei is de oorzaak van het ongeval nog niet bekend.
In het weekeinde wordt veel regen verwacht in het gebied, zodat het water op de Main verder zal gaan stijgen. Vooral de Boven-Main tussen Schweinfurt en Würzburg krijgt veel water te verwerken. (MdV)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer