Kantoor Binnenvaart wordt BinnenvaartUnie

Stichting Kantoor Binnenvaart richt vereniging de BinnenvaartUnie op. Daarmee ontstaat een koepelorganisatie met leden. ‘Als vereniging vertegenwoordigen we nu 800 ondernemingen. We hopen te groeien, zodat we nog sterker staan’, zegt voorzitter Roland Kortenhorst. Uiteindelijk verdwijnt Kantoor Binnenvaart.

Vanuit de overheid is vaak opgeroepen tot één lobby van de binnenvaart. Bedoeling is dat CBRB, Koninklijke Schuttevaer en de BinnenvaartUnie uiteindelijk één club vormen die namens de drie organisaties spreekt met de overheid. De overgang naar een vereniging, waarbij leden inspraak hebben, is volgens Kortenhorst de opmaat tot deze verandering. ‘Met de introductie van de nieuwe vereniging is echt sprake van een vernieuwingsslag. Iedereen wordt lid naar evenredigheid en we vormen een sterke constructieve partner in bijvoorbeeld cao-kwesties, lobby, maar ook als gesprekspartner namens de binnenvaartondernemers met allerlei partijen.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Kantoor Binnenvaart wordt BinnenvaartUnie | Schuttevaer.nl

Kantoor Binnenvaart wordt BinnenvaartUnie

Stichting Kantoor Binnenvaart richt vereniging de BinnenvaartUnie op. Daarmee ontstaat een koepelorganisatie met leden. ‘Als vereniging vertegenwoordigen we nu 800 ondernemingen. We hopen te groeien, zodat we nog sterker staan’, zegt voorzitter Roland Kortenhorst. Uiteindelijk verdwijnt Kantoor Binnenvaart.

Vanuit de overheid is vaak opgeroepen tot één lobby van de binnenvaart. Bedoeling is dat CBRB, Koninklijke Schuttevaer en de BinnenvaartUnie uiteindelijk één club vormen die namens de drie organisaties spreekt met de overheid. De overgang naar een vereniging, waarbij leden inspraak hebben, is volgens Kortenhorst de opmaat tot deze verandering. ‘Met de introductie van de nieuwe vereniging is echt sprake van een vernieuwingsslag. Iedereen wordt lid naar evenredigheid en we vormen een sterke constructieve partner in bijvoorbeeld cao-kwesties, lobby, maar ook als gesprekspartner namens de binnenvaartondernemers met allerlei partijen.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer