Friesland Campina herontdekt binnenvaart

Friesland Campina verlegt zijn containervervoer tussen Noord-Nederland en Rotterdam van het spoor naar de binnenvaart. Het verkeer via Veendam is in januari overgeheveld. Voor Friesland wordt nog een geschikte terminallocatie gezocht, maar dát het volledige pakket naar de binnenvaart moet, is al besloten.

Door Harry de Wilt
De modal switch van deze mega zuivelverlader is een zware slag voor de railcontainershuttles van IMS (v/h De Vries) tussen Veendam en Leeuwarden en Rotterdam. De treinen rijden vijf maal per week en soms zeven (Veendam). IMS en tractieleverancier ACTS zijn dochters van Husa Transportation.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Friesland Campina herontdekt binnenvaart | Schuttevaer.nl

Friesland Campina herontdekt binnenvaart

Friesland Campina verlegt zijn containervervoer tussen Noord-Nederland en Rotterdam van het spoor naar de binnenvaart. Het verkeer via Veendam is in januari overgeheveld. Voor Friesland wordt nog een geschikte terminallocatie gezocht, maar dát het volledige pakket naar de binnenvaart moet, is al besloten.

Door Harry de Wilt
De modal switch van deze mega zuivelverlader is een zware slag voor de railcontainershuttles van IMS (v/h De Vries) tussen Veendam en Leeuwarden en Rotterdam. De treinen rijden vijf maal per week en soms zeven (Veendam). IMS en tractieleverancier ACTS zijn dochters van Husa Transportation.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer