Scheepvaartgilde vergadert 8 mei

Het Scheepvaartgilde gaat 8 mei vergaderen over oplossingen voor de crisis.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (5)

  • Zoals ook hierboven aangegeven wordt hoor je mensen wel vaker zeggen dat ze geen lid willen worden van een desbetreffende vereniging omdat er leden zijn die averechts werken, Dit is zo en zal altijd zou blijven hoewel het niet goed te praten is. Daarom vind ik toch een opmerkelijke reactie want (zoals al vaak gebleken) zijn de leden gemiddeld niet slechter bezig als de niet-leden want die voelen zich vaak vrijer doordat ze zich niet tegen de vereniging hoeven te verdedigen voor hetgeen ze (verkeerd)doen dus wat dat betreft is iedereen gelijk. En de mensen die zo redeneren zouden juist wel lid moeten worden want die weten precies wie wat wanneer fout heeft gedaan en de manier zoals op deze leden gereageerd wordt of zelfs ronduit uitgesproken wordt geeft meestal aan dat zij zelf zo nooit zouden doen en zulke leden zijn juist zo nodig in een vereniging om de “slechte” leden zo in de minderheid te brengen en zo een perfecte vereniging te krijgen die zulke mensen juist willen zien!!! Dus mensen die er zo over denken zou ik toch willen aanraden na te denken over hun keuze om geen lid te worden maar wel kritiek te geven op het niet goed functioneren van de vereniging want dit zou wel eens kunnen komen omdat juist die mensen allemaal geen lid zijn…

    Geplaatst door: Gert Steenbergen op
  • Allereerst vind ik het prettig dat je zelf reageert Anton. Dat je in 2007 al weg was wist ik niet, ik dacht dat dat later was. Van je scheiding in natuurlijk vervelend, maar je ziet wel wat er gebeurt is toen je weg was. Nu wil ik helemaal niet met bagger gooien en normaal reageer ik nooit op dit soort sites omdat je toch in oeverloze discussies beland. Er word vaak geredeneerd dat het gilde de oplossing zou zijn op alle problemen, daar stoor ik mezelf aan.

    Ik wil ook niet alle leden over een kam scheren maar er zijn erbij die toch voor prijzen hebben aangenomen die ronduit belachelijk zijn, maar op de vergaderingen of op dat forum het hoogste lied zingen.

    Nogmaals ik heb niets tegen het gilde maar kan heel goed zonder. Ik van mijn kant sluit deze discussie, want daar komen we toch niet mee klaar

    Geplaatst door: Teunis Heuvelman op
  • Teunis
    Natuurlijk varen we niet allemaal voor 1 tarief,want schippers zijn net mensen en geen robots die doen wat we ze programeren.

    Wist jij dat het een opwaartse tijd was, volgens mij wisten de 100 schippers in het zaaltje in Schiphol het niet, zeker niet gezien de tarieven die er toen betaald werden.

    Teunis als je nog eens een conclusie wilt trekken doe eerst eens aan hoor en wederhoor. Ik vind het niet leuk maar zal dan toch maar publiekelijk verklaren dat ik in 2007 gestopt ben met het scheepvaartgilde omdat ik midden in een scheiding zat en het mij, ik ben ook maar een mens, even allemaal teveel werd. Er was toen overigens geen teken van een recessie, en dus geen zinkend schip.

    Ben het met je eens dat er in een slechte tijd iets moet worden ondernomen, maar hoe noem je deze tijd dan Teunis, dit is toch een slechte tijd? En ik denk dat er in de bouw de klappen nog gaan vallen als de contracten aflopen.

    Ik waardeer het dat je je naam eronder schrijft.
    met vriendelijke groet

    Geplaatst door: anton van megen op
  • Even voor de duidelijkheid: ik ben niet tegen het svg maar word er zeker geen lid van. In het verleden heb ik al teveel meegemaakt dat svg leden onder onze prijs doorgingen, zelf leden die in het bestuur zaten of nog zitten. Ik ga hier geen namen noemen, maar kan er zo twee noemen.

    Toen Anton van Megen het svg oprichte was er sterke economische groei en in een opwaartse tijd is het niet al te moeilijk om de prijs op te drijven. Toen de omslag kwam wist hij niet hoe snel hij het zinkende svg schip moest verlaten. Nu we waarschijnlijk op een nieuw keerpunt zitten moet er ineens nieuw leven ingeblazen worden want er zijn weer kansen. Terwijl de svg leden juist in een slechte tijd het meest gebaat waren bij een effectief svg maar juist toen is het erg stil geweest.

    Die 13,50 euro m3/week is wel heel leuk maar het het resultaat weten we inmiddels. Hoeveel droge lading schepen worden aangetrokken om droog zand en grond te varen ??? kijk maar naar de Maaswerken.

    Sommige van die droge ladingschepen hebben wel een grote bek als je met je beunschip met kolen naar de moezel gaat of waarheen dan ook. Maar vaak hebben zij al meer zand ingehad als dat wij kolen gevaren hebben.

    Ten slotte, gilde lid verwijt vakman zijn naam niet te noemen maar doet het zelf ook niet.

    Geplaatst door: Teunis Heuvelman op
  • Zeker, bij mij zijn de prijzen ook gekelderd. Maar jij snapt het niet of WIL het niet snappen. Toen het gilde opgericht is waren de prijzen niet best, dat weet JIJ net zo goed als een ander, na de oprichting van het svg zijn de prijzen sterk omhoog gegaan, tot zeker wel 13,50 euro p/m3 per week. Doordat ieder zijn eigen weg is ingegaan zijn de prijzen hard onderuit gegaan, je moet praten als brugman om NU nog 7 euro p/m3 per week te krijgen omdat er een ander onderdoor gaat. En hoe komt dat: er is geen eenheid, in het begin stond je in contact met elkaar dat is nu niet meer. Mijn mening is, die mensen die er niet in geloven die zijn de grootste prijzen duikers. Het is een club die er alles voor doet om de beste prijzen te WILLEN hanteren, maar er zijn bedrijven die je in een goeie tijd niet hoort, EN DIE komen nu in veel gevallen met werk aan voor WAARDELOZE prijzen. Als iedereen, (in het bijzonder beunschepen) zich aansluit bij het gilde dan zul je zien dat het een club is die ergens voor staat. En dat geloof jij niet, neem van mij aan het tegendeel is bewezen. Natuurlijk, er is werk zat, maar het grootste deel word momenteel weggevaren door vracht schepen die vroeger nooit zand en grint vervoerde. en dat zand en grint betaalde nog goed, en dat is nu over, het word gezien als een meeneem reisje dus er kan wel wat van die vracht af. Pompen, jah die hebben de meeste niet, de klant, die hoor je er niet over want ze krijgen het goedkoper voor de wal. JUIST JAH, dit werk is verziekt, daar zijn beunschepen, of schepen voor ingericht die kunnen pompen. Dus praat niet over opwaartse lijn, want die is er mede door de oprichting van het svg ZEKER geweest.

    Geplaatst door: gilde lid op

Reageer

Scheepvaartgilde vergadert 8 mei | Schuttevaer.nl

Scheepvaartgilde vergadert 8 mei

Het Scheepvaartgilde gaat 8 mei vergaderen over oplossingen voor de crisis.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (5)

  • Zoals ook hierboven aangegeven wordt hoor je mensen wel vaker zeggen dat ze geen lid willen worden van een desbetreffende vereniging omdat er leden zijn die averechts werken, Dit is zo en zal altijd zou blijven hoewel het niet goed te praten is. Daarom vind ik toch een opmerkelijke reactie want (zoals al vaak gebleken) zijn de leden gemiddeld niet slechter bezig als de niet-leden want die voelen zich vaak vrijer doordat ze zich niet tegen de vereniging hoeven te verdedigen voor hetgeen ze (verkeerd)doen dus wat dat betreft is iedereen gelijk. En de mensen die zo redeneren zouden juist wel lid moeten worden want die weten precies wie wat wanneer fout heeft gedaan en de manier zoals op deze leden gereageerd wordt of zelfs ronduit uitgesproken wordt geeft meestal aan dat zij zelf zo nooit zouden doen en zulke leden zijn juist zo nodig in een vereniging om de “slechte” leden zo in de minderheid te brengen en zo een perfecte vereniging te krijgen die zulke mensen juist willen zien!!! Dus mensen die er zo over denken zou ik toch willen aanraden na te denken over hun keuze om geen lid te worden maar wel kritiek te geven op het niet goed functioneren van de vereniging want dit zou wel eens kunnen komen omdat juist die mensen allemaal geen lid zijn…

    Geplaatst door: Gert Steenbergen op
  • Allereerst vind ik het prettig dat je zelf reageert Anton. Dat je in 2007 al weg was wist ik niet, ik dacht dat dat later was. Van je scheiding in natuurlijk vervelend, maar je ziet wel wat er gebeurt is toen je weg was. Nu wil ik helemaal niet met bagger gooien en normaal reageer ik nooit op dit soort sites omdat je toch in oeverloze discussies beland. Er word vaak geredeneerd dat het gilde de oplossing zou zijn op alle problemen, daar stoor ik mezelf aan.

    Ik wil ook niet alle leden over een kam scheren maar er zijn erbij die toch voor prijzen hebben aangenomen die ronduit belachelijk zijn, maar op de vergaderingen of op dat forum het hoogste lied zingen.

    Nogmaals ik heb niets tegen het gilde maar kan heel goed zonder. Ik van mijn kant sluit deze discussie, want daar komen we toch niet mee klaar

    Geplaatst door: Teunis Heuvelman op
  • Teunis
    Natuurlijk varen we niet allemaal voor 1 tarief,want schippers zijn net mensen en geen robots die doen wat we ze programeren.

    Wist jij dat het een opwaartse tijd was, volgens mij wisten de 100 schippers in het zaaltje in Schiphol het niet, zeker niet gezien de tarieven die er toen betaald werden.

    Teunis als je nog eens een conclusie wilt trekken doe eerst eens aan hoor en wederhoor. Ik vind het niet leuk maar zal dan toch maar publiekelijk verklaren dat ik in 2007 gestopt ben met het scheepvaartgilde omdat ik midden in een scheiding zat en het mij, ik ben ook maar een mens, even allemaal teveel werd. Er was toen overigens geen teken van een recessie, en dus geen zinkend schip.

    Ben het met je eens dat er in een slechte tijd iets moet worden ondernomen, maar hoe noem je deze tijd dan Teunis, dit is toch een slechte tijd? En ik denk dat er in de bouw de klappen nog gaan vallen als de contracten aflopen.

    Ik waardeer het dat je je naam eronder schrijft.
    met vriendelijke groet

    Geplaatst door: anton van megen op
  • Even voor de duidelijkheid: ik ben niet tegen het svg maar word er zeker geen lid van. In het verleden heb ik al teveel meegemaakt dat svg leden onder onze prijs doorgingen, zelf leden die in het bestuur zaten of nog zitten. Ik ga hier geen namen noemen, maar kan er zo twee noemen.

    Toen Anton van Megen het svg oprichte was er sterke economische groei en in een opwaartse tijd is het niet al te moeilijk om de prijs op te drijven. Toen de omslag kwam wist hij niet hoe snel hij het zinkende svg schip moest verlaten. Nu we waarschijnlijk op een nieuw keerpunt zitten moet er ineens nieuw leven ingeblazen worden want er zijn weer kansen. Terwijl de svg leden juist in een slechte tijd het meest gebaat waren bij een effectief svg maar juist toen is het erg stil geweest.

    Die 13,50 euro m3/week is wel heel leuk maar het het resultaat weten we inmiddels. Hoeveel droge lading schepen worden aangetrokken om droog zand en grond te varen ??? kijk maar naar de Maaswerken.

    Sommige van die droge ladingschepen hebben wel een grote bek als je met je beunschip met kolen naar de moezel gaat of waarheen dan ook. Maar vaak hebben zij al meer zand ingehad als dat wij kolen gevaren hebben.

    Ten slotte, gilde lid verwijt vakman zijn naam niet te noemen maar doet het zelf ook niet.

    Geplaatst door: Teunis Heuvelman op
  • Zeker, bij mij zijn de prijzen ook gekelderd. Maar jij snapt het niet of WIL het niet snappen. Toen het gilde opgericht is waren de prijzen niet best, dat weet JIJ net zo goed als een ander, na de oprichting van het svg zijn de prijzen sterk omhoog gegaan, tot zeker wel 13,50 euro p/m3 per week. Doordat ieder zijn eigen weg is ingegaan zijn de prijzen hard onderuit gegaan, je moet praten als brugman om NU nog 7 euro p/m3 per week te krijgen omdat er een ander onderdoor gaat. En hoe komt dat: er is geen eenheid, in het begin stond je in contact met elkaar dat is nu niet meer. Mijn mening is, die mensen die er niet in geloven die zijn de grootste prijzen duikers. Het is een club die er alles voor doet om de beste prijzen te WILLEN hanteren, maar er zijn bedrijven die je in een goeie tijd niet hoort, EN DIE komen nu in veel gevallen met werk aan voor WAARDELOZE prijzen. Als iedereen, (in het bijzonder beunschepen) zich aansluit bij het gilde dan zul je zien dat het een club is die ergens voor staat. En dat geloof jij niet, neem van mij aan het tegendeel is bewezen. Natuurlijk, er is werk zat, maar het grootste deel word momenteel weggevaren door vracht schepen die vroeger nooit zand en grint vervoerde. en dat zand en grint betaalde nog goed, en dat is nu over, het word gezien als een meeneem reisje dus er kan wel wat van die vracht af. Pompen, jah die hebben de meeste niet, de klant, die hoor je er niet over want ze krijgen het goedkoper voor de wal. JUIST JAH, dit werk is verziekt, daar zijn beunschepen, of schepen voor ingericht die kunnen pompen. Dus praat niet over opwaartse lijn, want die is er mede door de oprichting van het svg ZEKER geweest.

    Geplaatst door: gilde lid op

Reageer