BDB tevreden over ombouwregeling

Het Bundesverband der Deutschen Binnenschiffahrt (BDB) is tevreden met de uitkomst van de UNECE bijeenkomst in Genève, waar voor het laatst wijzigingen in het ADN 2011 konden worden aangebracht.

Tijdens die bijeenkomst is een paragraaf aan het ADN toegevoegd die ombouw van enkelwandige tankers naar dubbelwandige tankers regelt tot 31 december 2018. ‘Deze duidelijkheid zorgt voor de benodigde rechtszekerheid en maakt het mogelijk voor de binnenvaart- en kredietsector om een planning te maken’, stelt het BDB. ‘De in het ADNR staande veiligheidsregels zijn grotendeels overgenomen. Er komt zelfs nog een veiligheidsvoorschrift bij. Bij een omgebouwde dubbelwandige type N-tanker die onder de overgangsregels valt en explosiegevaarlijke stoffen vervoert, moet als extra een brandmeldsysteem in woning en stuurhuis worden geïnstalleerd.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

BDB tevreden over ombouwregeling | Schuttevaer.nl

BDB tevreden over ombouwregeling

Het Bundesverband der Deutschen Binnenschiffahrt (BDB) is tevreden met de uitkomst van de UNECE bijeenkomst in Genève, waar voor het laatst wijzigingen in het ADN 2011 konden worden aangebracht.

Tijdens die bijeenkomst is een paragraaf aan het ADN toegevoegd die ombouw van enkelwandige tankers naar dubbelwandige tankers regelt tot 31 december 2018. ‘Deze duidelijkheid zorgt voor de benodigde rechtszekerheid en maakt het mogelijk voor de binnenvaart- en kredietsector om een planning te maken’, stelt het BDB. ‘De in het ADNR staande veiligheidsregels zijn grotendeels overgenomen. Er komt zelfs nog een veiligheidsvoorschrift bij. Bij een omgebouwde dubbelwandige type N-tanker die onder de overgangsregels valt en explosiegevaarlijke stoffen vervoert, moet als extra een brandmeldsysteem in woning en stuurhuis worden geïnstalleerd.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer