Daar gaat nummer twee

Bij Ferus Smit Leer is 15 januari bouwnummer 392 te water gelaten. Het betreft de tweede van een serie van negen 14.600-tonners die de werf voor Koninklijke Wagenborg in portefeuille heeft.

Daar gaat nummer twee

Het eerste schip, de Beatrix werd 24 augustus jongstleden gedoopt door de koningin. De multipurpose containercarrier Flevoborg werd gedoopt door Ella Kuiper-Veldboer, echtgenote van Adrie Kuiper, commercieel directeur van Nebam IJmuiden. De met een straalbuis uitgevoerde schepen worden voortbewogen door een Wärtsilä 9L32C hoofdmotor van 4500 kW. De verdere gegevens luiden: lengte over alles 154,60 meter, lengte tussen de loodlijnen 148,13 meter, breedte 17,20 meter, holte 11,55 meter, ruiminhoud 615.000 cbft, GT 8850, containercapaciteit 475 teu, waarvan 191 aan dek. De verwachte oplevering van de Flevoborg is eind maart. De volgende schepen in deze serie worden elk half jaar geleverd.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Daar gaat nummer twee | Schuttevaer.nl

Daar gaat nummer twee

Bij Ferus Smit Leer is 15 januari bouwnummer 392 te water gelaten. Het betreft de tweede van een serie van negen 14.600-tonners die de werf voor Koninklijke Wagenborg in portefeuille heeft.

Daar gaat nummer twee

Het eerste schip, de Beatrix werd 24 augustus jongstleden gedoopt door de koningin. De multipurpose containercarrier Flevoborg werd gedoopt door Ella Kuiper-Veldboer, echtgenote van Adrie Kuiper, commercieel directeur van Nebam IJmuiden. De met een straalbuis uitgevoerde schepen worden voortbewogen door een Wärtsilä 9L32C hoofdmotor van 4500 kW. De verdere gegevens luiden: lengte over alles 154,60 meter, lengte tussen de loodlijnen 148,13 meter, breedte 17,20 meter, holte 11,55 meter, ruiminhoud 615.000 cbft, GT 8850, containercapaciteit 475 teu, waarvan 191 aan dek. De verwachte oplevering van de Flevoborg is eind maart. De volgende schepen in deze serie worden elk half jaar geleverd.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer