Geld Crisisberaad is op

De bijdrage van 250.000 euro van de overheid aan het Crisisberaad Binnenvaart om maatregelen op te zetten om de crisis in de binnenvaart aan te pakken, is op. Dat maakte Erik van Toor van het Crisisberaad maandagochtend bekend tijdens de eindejaarbijeenkomst van de Christelijke Bond van Ondernemers in de Binnenvaart (CBOB) in Rotterdam.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (25)

  • Mooie tijd om ermee te stoppen het levert niets op het voegt niks toe en het gaat niks worden.Genoeg geld verspild en nu moet je realistisch zijn einde verhaal.

    Geplaatst door: mvg BG op
  • voor 200 000 € WIL IK OOK WEL EENS WAT CRISISBERAAD HOUDEN HOOR KAN OOK WEL WAT UIT MIJN DUIM ZUIGEN

    Geplaatst door: kvs op
  • als we iets willen
    berijken zullen het
    samen moeten doen
    dit mis ik totaal
    het vertrouwen in
    die vetnekken is ver
    te zoeken laat de
    cijfers zien wij
    willen weten waar
    het geld gebleven is
    als jullie dit al
    niet durven
    dan ben je een klap
    voor je kop niet waard

    Geplaatst door: marten valkema op
  • alex met je IQ van 138 schijf jij eens voor mij op hoe het dan wel moet.

    Geplaatst door: mvg JR op
  • karel jij snapt het, nu de banken nog

    Geplaatst door: mvg JR op
  • Begijp heel goed de frustatie’s van de meeste gezonde ondernemers.Want die zien hun gezonde bedrijf naar de kloten gaan!De banken die al de failliete bedrijven maar door laten modderen daar zit de pijn.En die bonden doen heus wel hun best!In de glas en tuinbouw is het zelfde verhaal de kleintjes blazen ze op en de grote onrendabele bedijven laten ze in leven! Dus de 10 euro ondernemers komen er goed vanaf,want daar is weinig te halen.

    Geplaatst door: Karel op
  • Johan,

    je bent echt een hersenlose die niks toevoegd. Het slaat kant nog wal wat jij suggereerd.
    Ik heb het al vaker gezegd hier reageren veel mensen met een IQ van min 20.

    Zalig 2010
    Alex

    Geplaatst door: alex op
  • < Erik: dat onderzoeken door gerenommeerde bureaus erg veel geld kosten>

    En daar heb ik zo mijn twijfels over, die dure onderzoek bureaus, wat is daar de meerwaarde van. En wat weten hun beter als jij en ik met gezond verstand en logisch nadenken ook kan bedenken. Kijk nou de conclusie van draagvleugelboot Adam-Ijmuiden. Na 2 jaar komen zij erachter dat de boot op snelheid slecht uit kan wijken. De meerdere ongelukken die zijn gebeurd, Had niets te maken met niet (kunnen) uitwijken. En daar hebben ze dan 2 jaar over gedaan??????? Dat is voor een onderzoeker in mijn ogen gewoon oplichting!

    Geplaatst door: subaru rijder op
  • In plaats van hier zoveel commentaar te geven zou ik mijn tijd maar eens aan wat anders spenderen zoals die schipper zegt over die advocaten gewoon je prijs vragen zodat er helemaal geen crises beraad hoeft opgericht te worden ,jullie varen liever onder de kostprijs en gaan dan naar de klote dan dat je er wat aan doet met zijn allen ,ik weet niet hoeveel advocaten er in holland zijn maar volgens mij niet minder dan schippers misschien moeten we daar eens te raden gaan

    Geplaatst door: jansen op
  • claudio

    Dat is nog eens een goed idee,laat zo’n lijst een gepubiceerd worde.
    Allmaal praatje van schippers met t dure keukens,en dure lampjes is de den,maar wat denk je hoe die kantoren er bijvoorbeeld alleen al ingericht zijn……Met geld om een oplossing te bedenken?wat vervlgens te laat/of helemaal niet meer komt,dan zijn we ondertussen ff 250.000 euro verder,had je alweer van kunnen hermotoriseren….

    Geplaatst door: johan op
  • @ van toor
    als u ervan overtuigt bent dat er geen geld over de balk is gesmeten dan denk ik dat de lijst waarheen alles gegaan is hier best geplubliceert kan worden.

    ik vindt het ook schandalig.

    Geplaatst door: van der werken claudio op
  • Ik volg de discussie met betrekking tot de voortgang van het Crisisberaad al geruime tijd. Mijn conclusie is dat het partijen inmiddels duidelijk moeten zijn dat het draagvlak voor de voorgestelde oplossingen ontbreekt. Draagvlak betekent: het vlak waarop een last steunt. Iedere schipper weet dat hij een zwak vlak niet te zwaar moet belasten. De gevolgen zijn dan immers niet te overzien. Schippers zijn verstandige ondernemers en weten heel goed waar ze mee bezig zijn.

    Dat de sector het zwaar heeft blijkt uit mijn dagelijkse praktijk. Maar ik zie nog meer. En dat is de enorme trots en vechtlust van de schipper. Zijn wil om te overleven en het voornemen dit voor een groot gedeelte op eigen kracht te doen. Dit zijn dan ook de schippers met de ware ondernemersgeest. En blijkbaar bestaat hieruit het grootste gedeelte van de sector. Het is een cliché maar ondernemen betekent risico nemen. Al dan niet ingecalculeerd. Maar het betekent ook om weten gaan met tegenslagen en het vermogen te bezitten de omstandigheden naar eigen hand weten te zetten. Goed ondernemerschap betekent zelfs dat je moet weten wanneer je moet stoppen.
    Ondernemerschap kan immers nooit duurzaam blijven bestaan bij de gratie van crisismaatregelen. Of deze nu uitgevaardigd worden door een overheid, een bank of een ander orgaan. Wat geboden wordt zijn sigaren uit eigen doos. Uitgestelde aflossingen zullen toch terugbetaald moeten worden aan de bank. Fiscale maatregelen vertalen zich de komende jaren in een hogere belastingdruk. Waarschijnlijk heeft de sector dit ook heel goed in de gaten.
    Als een onderneming in de kern gezond is zal ze ook het vermogen bezitten de toekomstige extra lasten op te kunnen brengen. Partijen die hier vertrouwen in hebben zullen deze schipper dan ook door deze moeilijke tijd heen loodsen.

    Ik heb de wijsheid niet in pacht en zeker niet de oplossing. Een ding weet ik echter wel zeker en dat is dat verandering in eerste instantie altijd weerstand oproept. Daarnaast breken goede en uitvoerbare plannen op termijn het verzet en zullen de rijen zich vervolgens vanzelf sluiten. Zo niet dan moet je als Crisisberaad geen Don Quichote willen zijn.

    Een stukje uit het boek:
    Op dat ogenblik bespeurden zij in die vlakte een dertig tot veertig windmolens. Zodra Don Quichote ze zag, zei hij tot zijn schildknaap:
    “De Voorzienigheid leidt onze zaken nog beter dan wij konden wensen: want kijk eens daarginds, vriend Sancho Panza, die dertig of meer ontzaglijke reuzen! Die denk ik te bestrijden en te doden. Met de buit zullen wij ons verrijken: dat is goed krijgsrecht en men bewijst God een grote dienst door dat boze gebroed van de aardbodem te laten verdwijnen.”
    “Welke reuzen?” vroeg Sancho Panza.“Die je daar ziet”,antwoordde zijn meester, “met hun grote armen. Want er zijn reuzen met armen van twee mijlen lang!”
    “Kijk eens goed, heer”, antwoordde Sancho. “Wat zich daar vertoont, zijn geen reuzen, maar windmolens; en wat bij hen op armen lijkt zijn wieken, die, door de wind rond gedraaid, de molensteen in beweging brengen.”
    “Ik zie wel,” antwoordde Don Quichote, “dat je nog niet veel van de wereld afweet. Reuzen zijn het, en indien je bang bent, ga dan opzij en bid, terwijl ik mij met hen in een vreselijke en ongelijke strijd ga begeven”.
    Tegelijk gaf hij Rosinante de sporen, zonder acht te slaan op het geroep van Sancho, die hem waarschuwde, dat het zonder twijfel windmolens waren en geen reuzen, die hij te lijf ging.
    En Don Quichote riep met luide stem:
    “Vlucht niet, blode en lage schepsels! Eén enkele ridder is het, die u aanvalt”.

    Ik wens de sector voor 2010 veel wijsheid toe.

    Van Dongen Financial Accounting & Advies
    Paul van Dongen

    Geplaatst door: paul van dongen op
  • wij deze weg zo niet willen bewandelen maar die
    vetnekken wisten het
    toen zo goed los het
    dan ook maar op
    er is mij altijd verteld door die vrije markt dat was
    het haha
    gr marten

    Geplaatst door: marten valkema op
  • En toch vraag ik mij af waar nou echt di 250.000E is gebleven???

    Geplaatst door: johan2 op
  • Johan,

    Ik heb geen idee wie je bent en of je überhaupt aangesloten bent bij één van de bonden.
    Wij kunnen het niet goed doen in ieders ogen. Het enige wat wij wel kunnen doen is ons best. En dat doen we. De mededeling dat het geld op is, wil niet zeggen dat het crisisberaad stopt. Ik ben wel erg benieuwd naar jouw suggesties en ik nodig je uit om mij te bellen op Kantoor Binnenvaart, zodat we over jouw grieven kunnen praten. Wat de suggesties van Kingma betreft: we hebben alles onderzocht op haalbaarheid. Veel is haalbaar, maar vereist unanieme steun uit de bedrijfstak. Ik reageer hier verder niet meer, maar zal ten allen tijde aan onze leden en aangeslotenen verantwoording afleggen. Het enige wat ik nog toevoeg is dat onderzoeken door gerenommeerde bureaus erg veel geld kosten. Ik durf met de hand op mijn hart te zeggen dat er geen geld over de balk is gegooid. Iedere cent moet verantwoord worden aan het ministerie.

    Geplaatst door: Erik van Toor op
  • Johan,
    Ik was ook op twee van die vergaderingen, en heb dit ook gehoord, maar realiteit en humor uit elkaar houden is geen gave maar opletten, en dan hoef je het niet direct met de voorstellen eens te zijn maar je moet wel kunnen relativeren, en daaraan ontbreekt het in de commentaren, die dan ook niet meer gericht zijn aan de problematiek.
    Maar ik erger mij mateloos aan de negatieve instelling van sommige aan het adres van hen die hun nek uitsteken, en niet weten wat het inhoud om met schippers, overheden en Brussel te moeten onderhandelen met de Nma in hun nek, dat vreet tijd en veel inzet wat dan zo ongefundeerd onder tafel wordt geveegd.
    Heeft een van de negatievelingen dit zelf wel eens geprobeerd, of is het gemakkelijker om alles in de put te lullen.
    Ik denk zelf ook dat het te lang gaat duren om er resultaat van te hebben,maar neemt niet weg dat deze mensen in ieder geval ondanks alle tegenstellingen in de binnenvaart er hun inzet aan hebben gegeven.
    Geld op, hebben jullie die prijzen van die juristen en bureau’s wel eens gezien? Die mekkeren minder in het openbaar maar houden wel beter de gelederen gesloten.
    MVG.

    Geplaatst door: J. van Wijk op
  • Lees het schrijven van Roelof Kingma eens aandachtig door.Van deze punten heb ik weinig gelezen of gehoord van het Crisisberaad.

    Geplaatst door: johan op
  • van Wijk, blijkelijk vind u het normaal dat iemand achter die tafelheeft gezegd “het maakt niet uit hoe lang het duurt, ik wordt toch per uur belaald”.Diegene die deze uitspraak heeft gedaan ziet de scheepvaart niet voor vol aan en is zijn geld niet waart.En dan heeft u het over negatieve reacties. Had u anders verwacht na zulke uitspraken? Het verdere optreden van de heren kan ik toch ook geen hoog rapportcijfer geven.

    Geplaatst door: johan op
  • Ik vindt buiten Leendert de voorgaande reactiës niet erg correct en bij de meeste getuigt het van onkunde en afgunst.
    Als deze mensen zich beter in de materie hadden verdiept, zich op de hoogte laten brengen door betreffende mensen had je zelf kunnen zien dat de meeste negatieve reactiës ongepast zijn.
    Maar bij de meeste wordt alles eerst in de grond geboort alvorens er over wordt nagedacht, helaas een tendens die we de laatste tijd steeds vaker zien, ook het afgeven op de Bonden en het Crisisberaad is mode geworden, en helaas is de humor ook weg. Betaald per uur vanachter de tafel,voor de zwartgaligge onder ons inderdaad ohhh.
    Voor de meeste onder ons, wordt eerst eens fatsoenlijk lid van een bond, laat je voorlichten en ga dan eens reageren.

    Maar toch allen een gezond en gelukkig 2010 gewenst.

    Geplaatst door: J. van Wijk op
  • Ja en dan moet je je afvrage waaraan hetgeld is opgemaakt.
    Gezellig met zijn allen uit eten meteen drankje erbij om over de crisis te lullen?Mooie baan hebben ze weer,en waar zijn we?nog steeds op het oude nivo

    kansloos verhaal met die van toor

    Geplaatst door: johan2 op
  • Het is weer het zelfde liedje. Aan de scheepvaart wordt verdiend.Dat was allang te voorzien. Want Garfield heeft gelijk.En ieder stond erbij en luisterde ernaar.

    Geplaatst door: johan op
  • Wat is er gebeurd met al die gratis ideeën die tijdens het Economisch Forum Binnenvaart zijn gelanceerd? 2,5 ton is op aan hele dure deskundigen die per saldo niets meetbaars hebben bijgedragen aan de oplossingen voor de Binnenvaart, anders waren die inmiddels wel breed uitgemeten in de kranten en zichtbaar in de vaart. Ik hoor er niets over. weggegooid geld, waar anderen beter van zijn geworden, behalve de sector waar het om draaide. In de marketing leer je dat je doelstelling S.M.A.R.T. moet formuleren, ofwel:
    Specifiek; De doelstelling moet eenduidig zijn;
    Meetbaar; Onder welke (meetbare/observeerbare) voorwaarden of vorm is het doel bereikt;
    Acceptabel; Gaat de doelgroep en/of management deze doelstelling accepteren;
    Realistisch; De doelstelling moet haalbaar zijn;
    Tijdgebonden; Wanneer (in de tijd) moet het doel bereikt zijn.
    Als deze basisregels waren toegepast vòòr het besteden van die 2,5 ton, dan waren er nu wellicht resultaten gepresenteerd, in plaats van de kennisgeving dat het geld op is.
    ‘I rest my case’
    Vriendelijke groet,
    Roelof Kingma

    Geplaatst door: Roelof Kingma op
  • Tja, bij iedere informatiebijeenkomst zat er iemand achter de tafel die steevast zei: “Het maakt mij niet uit hoe lang het duurt, ik wordt toch per uur betaald”. Dat was dus de mentaliteit wat betreft de uitgaven. En nu is het geld op… Gek hé?

    Geplaatst door: Garfield op
  • Tja,wie z,n geld raakt niet op.Het is een bekende zinsnede!Hadden er een loterij van moeten maken,dan waren er in ieder geval een paar gelukkig van geworden.Misschien een leuk idee voor de volgende aderlating van de overheid.

    Geplaatst door: Karel op
  • 2,5 ton op??? Dat ging snel. Als ik geen vertrouwen in Erik zou hebben zou ik erg argwanend zijn geworden. maar ik schrik wel dat er 2,5 ton door heen gegaan is.

    Geplaatst door: leendert op

Reageer

Geld Crisisberaad is op | Schuttevaer.nl

Geld Crisisberaad is op

De bijdrage van 250.000 euro van de overheid aan het Crisisberaad Binnenvaart om maatregelen op te zetten om de crisis in de binnenvaart aan te pakken, is op. Dat maakte Erik van Toor van het Crisisberaad maandagochtend bekend tijdens de eindejaarbijeenkomst van de Christelijke Bond van Ondernemers in de Binnenvaart (CBOB) in Rotterdam.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (25)

  • Mooie tijd om ermee te stoppen het levert niets op het voegt niks toe en het gaat niks worden.Genoeg geld verspild en nu moet je realistisch zijn einde verhaal.

    Geplaatst door: mvg BG op
  • voor 200 000 € WIL IK OOK WEL EENS WAT CRISISBERAAD HOUDEN HOOR KAN OOK WEL WAT UIT MIJN DUIM ZUIGEN

    Geplaatst door: kvs op
  • als we iets willen
    berijken zullen het
    samen moeten doen
    dit mis ik totaal
    het vertrouwen in
    die vetnekken is ver
    te zoeken laat de
    cijfers zien wij
    willen weten waar
    het geld gebleven is
    als jullie dit al
    niet durven
    dan ben je een klap
    voor je kop niet waard

    Geplaatst door: marten valkema op
  • alex met je IQ van 138 schijf jij eens voor mij op hoe het dan wel moet.

    Geplaatst door: mvg JR op
  • karel jij snapt het, nu de banken nog

    Geplaatst door: mvg JR op
  • Begijp heel goed de frustatie’s van de meeste gezonde ondernemers.Want die zien hun gezonde bedrijf naar de kloten gaan!De banken die al de failliete bedrijven maar door laten modderen daar zit de pijn.En die bonden doen heus wel hun best!In de glas en tuinbouw is het zelfde verhaal de kleintjes blazen ze op en de grote onrendabele bedijven laten ze in leven! Dus de 10 euro ondernemers komen er goed vanaf,want daar is weinig te halen.

    Geplaatst door: Karel op
  • Johan,

    je bent echt een hersenlose die niks toevoegd. Het slaat kant nog wal wat jij suggereerd.
    Ik heb het al vaker gezegd hier reageren veel mensen met een IQ van min 20.

    Zalig 2010
    Alex

    Geplaatst door: alex op
  • < Erik: dat onderzoeken door gerenommeerde bureaus erg veel geld kosten>

    En daar heb ik zo mijn twijfels over, die dure onderzoek bureaus, wat is daar de meerwaarde van. En wat weten hun beter als jij en ik met gezond verstand en logisch nadenken ook kan bedenken. Kijk nou de conclusie van draagvleugelboot Adam-Ijmuiden. Na 2 jaar komen zij erachter dat de boot op snelheid slecht uit kan wijken. De meerdere ongelukken die zijn gebeurd, Had niets te maken met niet (kunnen) uitwijken. En daar hebben ze dan 2 jaar over gedaan??????? Dat is voor een onderzoeker in mijn ogen gewoon oplichting!

    Geplaatst door: subaru rijder op
  • In plaats van hier zoveel commentaar te geven zou ik mijn tijd maar eens aan wat anders spenderen zoals die schipper zegt over die advocaten gewoon je prijs vragen zodat er helemaal geen crises beraad hoeft opgericht te worden ,jullie varen liever onder de kostprijs en gaan dan naar de klote dan dat je er wat aan doet met zijn allen ,ik weet niet hoeveel advocaten er in holland zijn maar volgens mij niet minder dan schippers misschien moeten we daar eens te raden gaan

    Geplaatst door: jansen op
  • claudio

    Dat is nog eens een goed idee,laat zo’n lijst een gepubiceerd worde.
    Allmaal praatje van schippers met t dure keukens,en dure lampjes is de den,maar wat denk je hoe die kantoren er bijvoorbeeld alleen al ingericht zijn……Met geld om een oplossing te bedenken?wat vervlgens te laat/of helemaal niet meer komt,dan zijn we ondertussen ff 250.000 euro verder,had je alweer van kunnen hermotoriseren….

    Geplaatst door: johan op
  • @ van toor
    als u ervan overtuigt bent dat er geen geld over de balk is gesmeten dan denk ik dat de lijst waarheen alles gegaan is hier best geplubliceert kan worden.

    ik vindt het ook schandalig.

    Geplaatst door: van der werken claudio op
  • Ik volg de discussie met betrekking tot de voortgang van het Crisisberaad al geruime tijd. Mijn conclusie is dat het partijen inmiddels duidelijk moeten zijn dat het draagvlak voor de voorgestelde oplossingen ontbreekt. Draagvlak betekent: het vlak waarop een last steunt. Iedere schipper weet dat hij een zwak vlak niet te zwaar moet belasten. De gevolgen zijn dan immers niet te overzien. Schippers zijn verstandige ondernemers en weten heel goed waar ze mee bezig zijn.

    Dat de sector het zwaar heeft blijkt uit mijn dagelijkse praktijk. Maar ik zie nog meer. En dat is de enorme trots en vechtlust van de schipper. Zijn wil om te overleven en het voornemen dit voor een groot gedeelte op eigen kracht te doen. Dit zijn dan ook de schippers met de ware ondernemersgeest. En blijkbaar bestaat hieruit het grootste gedeelte van de sector. Het is een cliché maar ondernemen betekent risico nemen. Al dan niet ingecalculeerd. Maar het betekent ook om weten gaan met tegenslagen en het vermogen te bezitten de omstandigheden naar eigen hand weten te zetten. Goed ondernemerschap betekent zelfs dat je moet weten wanneer je moet stoppen.
    Ondernemerschap kan immers nooit duurzaam blijven bestaan bij de gratie van crisismaatregelen. Of deze nu uitgevaardigd worden door een overheid, een bank of een ander orgaan. Wat geboden wordt zijn sigaren uit eigen doos. Uitgestelde aflossingen zullen toch terugbetaald moeten worden aan de bank. Fiscale maatregelen vertalen zich de komende jaren in een hogere belastingdruk. Waarschijnlijk heeft de sector dit ook heel goed in de gaten.
    Als een onderneming in de kern gezond is zal ze ook het vermogen bezitten de toekomstige extra lasten op te kunnen brengen. Partijen die hier vertrouwen in hebben zullen deze schipper dan ook door deze moeilijke tijd heen loodsen.

    Ik heb de wijsheid niet in pacht en zeker niet de oplossing. Een ding weet ik echter wel zeker en dat is dat verandering in eerste instantie altijd weerstand oproept. Daarnaast breken goede en uitvoerbare plannen op termijn het verzet en zullen de rijen zich vervolgens vanzelf sluiten. Zo niet dan moet je als Crisisberaad geen Don Quichote willen zijn.

    Een stukje uit het boek:
    Op dat ogenblik bespeurden zij in die vlakte een dertig tot veertig windmolens. Zodra Don Quichote ze zag, zei hij tot zijn schildknaap:
    “De Voorzienigheid leidt onze zaken nog beter dan wij konden wensen: want kijk eens daarginds, vriend Sancho Panza, die dertig of meer ontzaglijke reuzen! Die denk ik te bestrijden en te doden. Met de buit zullen wij ons verrijken: dat is goed krijgsrecht en men bewijst God een grote dienst door dat boze gebroed van de aardbodem te laten verdwijnen.”
    “Welke reuzen?” vroeg Sancho Panza.“Die je daar ziet”,antwoordde zijn meester, “met hun grote armen. Want er zijn reuzen met armen van twee mijlen lang!”
    “Kijk eens goed, heer”, antwoordde Sancho. “Wat zich daar vertoont, zijn geen reuzen, maar windmolens; en wat bij hen op armen lijkt zijn wieken, die, door de wind rond gedraaid, de molensteen in beweging brengen.”
    “Ik zie wel,” antwoordde Don Quichote, “dat je nog niet veel van de wereld afweet. Reuzen zijn het, en indien je bang bent, ga dan opzij en bid, terwijl ik mij met hen in een vreselijke en ongelijke strijd ga begeven”.
    Tegelijk gaf hij Rosinante de sporen, zonder acht te slaan op het geroep van Sancho, die hem waarschuwde, dat het zonder twijfel windmolens waren en geen reuzen, die hij te lijf ging.
    En Don Quichote riep met luide stem:
    “Vlucht niet, blode en lage schepsels! Eén enkele ridder is het, die u aanvalt”.

    Ik wens de sector voor 2010 veel wijsheid toe.

    Van Dongen Financial Accounting & Advies
    Paul van Dongen

    Geplaatst door: paul van dongen op
  • wij deze weg zo niet willen bewandelen maar die
    vetnekken wisten het
    toen zo goed los het
    dan ook maar op
    er is mij altijd verteld door die vrije markt dat was
    het haha
    gr marten

    Geplaatst door: marten valkema op
  • En toch vraag ik mij af waar nou echt di 250.000E is gebleven???

    Geplaatst door: johan2 op
  • Johan,

    Ik heb geen idee wie je bent en of je überhaupt aangesloten bent bij één van de bonden.
    Wij kunnen het niet goed doen in ieders ogen. Het enige wat wij wel kunnen doen is ons best. En dat doen we. De mededeling dat het geld op is, wil niet zeggen dat het crisisberaad stopt. Ik ben wel erg benieuwd naar jouw suggesties en ik nodig je uit om mij te bellen op Kantoor Binnenvaart, zodat we over jouw grieven kunnen praten. Wat de suggesties van Kingma betreft: we hebben alles onderzocht op haalbaarheid. Veel is haalbaar, maar vereist unanieme steun uit de bedrijfstak. Ik reageer hier verder niet meer, maar zal ten allen tijde aan onze leden en aangeslotenen verantwoording afleggen. Het enige wat ik nog toevoeg is dat onderzoeken door gerenommeerde bureaus erg veel geld kosten. Ik durf met de hand op mijn hart te zeggen dat er geen geld over de balk is gegooid. Iedere cent moet verantwoord worden aan het ministerie.

    Geplaatst door: Erik van Toor op
  • Johan,
    Ik was ook op twee van die vergaderingen, en heb dit ook gehoord, maar realiteit en humor uit elkaar houden is geen gave maar opletten, en dan hoef je het niet direct met de voorstellen eens te zijn maar je moet wel kunnen relativeren, en daaraan ontbreekt het in de commentaren, die dan ook niet meer gericht zijn aan de problematiek.
    Maar ik erger mij mateloos aan de negatieve instelling van sommige aan het adres van hen die hun nek uitsteken, en niet weten wat het inhoud om met schippers, overheden en Brussel te moeten onderhandelen met de Nma in hun nek, dat vreet tijd en veel inzet wat dan zo ongefundeerd onder tafel wordt geveegd.
    Heeft een van de negatievelingen dit zelf wel eens geprobeerd, of is het gemakkelijker om alles in de put te lullen.
    Ik denk zelf ook dat het te lang gaat duren om er resultaat van te hebben,maar neemt niet weg dat deze mensen in ieder geval ondanks alle tegenstellingen in de binnenvaart er hun inzet aan hebben gegeven.
    Geld op, hebben jullie die prijzen van die juristen en bureau’s wel eens gezien? Die mekkeren minder in het openbaar maar houden wel beter de gelederen gesloten.
    MVG.

    Geplaatst door: J. van Wijk op
  • Lees het schrijven van Roelof Kingma eens aandachtig door.Van deze punten heb ik weinig gelezen of gehoord van het Crisisberaad.

    Geplaatst door: johan op
  • van Wijk, blijkelijk vind u het normaal dat iemand achter die tafelheeft gezegd “het maakt niet uit hoe lang het duurt, ik wordt toch per uur belaald”.Diegene die deze uitspraak heeft gedaan ziet de scheepvaart niet voor vol aan en is zijn geld niet waart.En dan heeft u het over negatieve reacties. Had u anders verwacht na zulke uitspraken? Het verdere optreden van de heren kan ik toch ook geen hoog rapportcijfer geven.

    Geplaatst door: johan op
  • Ik vindt buiten Leendert de voorgaande reactiës niet erg correct en bij de meeste getuigt het van onkunde en afgunst.
    Als deze mensen zich beter in de materie hadden verdiept, zich op de hoogte laten brengen door betreffende mensen had je zelf kunnen zien dat de meeste negatieve reactiës ongepast zijn.
    Maar bij de meeste wordt alles eerst in de grond geboort alvorens er over wordt nagedacht, helaas een tendens die we de laatste tijd steeds vaker zien, ook het afgeven op de Bonden en het Crisisberaad is mode geworden, en helaas is de humor ook weg. Betaald per uur vanachter de tafel,voor de zwartgaligge onder ons inderdaad ohhh.
    Voor de meeste onder ons, wordt eerst eens fatsoenlijk lid van een bond, laat je voorlichten en ga dan eens reageren.

    Maar toch allen een gezond en gelukkig 2010 gewenst.

    Geplaatst door: J. van Wijk op
  • Ja en dan moet je je afvrage waaraan hetgeld is opgemaakt.
    Gezellig met zijn allen uit eten meteen drankje erbij om over de crisis te lullen?Mooie baan hebben ze weer,en waar zijn we?nog steeds op het oude nivo

    kansloos verhaal met die van toor

    Geplaatst door: johan2 op
  • Het is weer het zelfde liedje. Aan de scheepvaart wordt verdiend.Dat was allang te voorzien. Want Garfield heeft gelijk.En ieder stond erbij en luisterde ernaar.

    Geplaatst door: johan op
  • Wat is er gebeurd met al die gratis ideeën die tijdens het Economisch Forum Binnenvaart zijn gelanceerd? 2,5 ton is op aan hele dure deskundigen die per saldo niets meetbaars hebben bijgedragen aan de oplossingen voor de Binnenvaart, anders waren die inmiddels wel breed uitgemeten in de kranten en zichtbaar in de vaart. Ik hoor er niets over. weggegooid geld, waar anderen beter van zijn geworden, behalve de sector waar het om draaide. In de marketing leer je dat je doelstelling S.M.A.R.T. moet formuleren, ofwel:
    Specifiek; De doelstelling moet eenduidig zijn;
    Meetbaar; Onder welke (meetbare/observeerbare) voorwaarden of vorm is het doel bereikt;
    Acceptabel; Gaat de doelgroep en/of management deze doelstelling accepteren;
    Realistisch; De doelstelling moet haalbaar zijn;
    Tijdgebonden; Wanneer (in de tijd) moet het doel bereikt zijn.
    Als deze basisregels waren toegepast vòòr het besteden van die 2,5 ton, dan waren er nu wellicht resultaten gepresenteerd, in plaats van de kennisgeving dat het geld op is.
    ‘I rest my case’
    Vriendelijke groet,
    Roelof Kingma

    Geplaatst door: Roelof Kingma op
  • Tja, bij iedere informatiebijeenkomst zat er iemand achter de tafel die steevast zei: “Het maakt mij niet uit hoe lang het duurt, ik wordt toch per uur betaald”. Dat was dus de mentaliteit wat betreft de uitgaven. En nu is het geld op… Gek hé?

    Geplaatst door: Garfield op
  • Tja,wie z,n geld raakt niet op.Het is een bekende zinsnede!Hadden er een loterij van moeten maken,dan waren er in ieder geval een paar gelukkig van geworden.Misschien een leuk idee voor de volgende aderlating van de overheid.

    Geplaatst door: Karel op
  • 2,5 ton op??? Dat ging snel. Als ik geen vertrouwen in Erik zou hebben zou ik erg argwanend zijn geworden. maar ik schrik wel dat er 2,5 ton door heen gegaan is.

    Geplaatst door: leendert op

Reageer