Koppelverband overvaart sloep

Op de Oosterschelde binnen de gemeente Tholen is zaterdag 22 augustus een sloep met vier opvarenden overvaren door een koppelverband. De vier mannen konden door een zeilschip aan boord worden genomen. De sloep is gezonken. De waterpolitie stelt een onderzoek in naar de oorzaak van het ongeval.

Het binnenvaartschip, samengesteld uit een duwboot en daarvoor gekoppeld een geladen tankduwbak, was omstreeks 14.00 uur vanuit het Kanaal door Zuid Beveland de Oosterschelde opgevaren. Vlak bij het Brabantse Vaarwater vond de aanvaring met de sloep plaats. Hoe dat precies gebeurd is, is nog onduidelijk. De betrokken partijen geven daarover aan de waterpolitie nog tegenstrijdige verklaringen af. Feit is wel dat de sloep is overvaren en de vier mannen, allen begin twintig en afkomstig uit Etten-Leur en Breda, te water zijn geraakt. Een zeilschip nam de drenkelingen aan boord en zette ze vervolgens af op het binnenvaartschip. Daar werden ze weer door een reddingsboot opgepikt en naar de wal gebracht. Twee personen zijn naar het ziekenhuis overgebracht en één van hen heeft daar de nacht ter observatie doorgebracht. De gezonken sloep was door de vier mannen gehuurd om een dagje te vissen.
De Waterpolitie stelt een nader onderzoek in.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (28)

  • Beste junior; ga samen met die zeiler het bpr bekijken en realiseer, dat alle regels na verloop van tijd aangepast worden, het is nl zo dat sinds een aantal jaren(!) het schip dat het meest SB-wal houdt voorrang heeft ook klein t.o. groot!
    Ik vind dit ook een slechte regel, als je b.v in Friesland het grote gat wil pakken, en er word geen terugmelding gedaan van de andere kant, en er komt dan op t laatste moment een jachtje tegemoet wat moet je dan?

    Geplaatst door: hans op
  • Zeer simpel elke schipper(tje) moet minimaal een kleinvaarbewijs hebben.Ook van en zeilboot die kijken ook nooit achterom!!!en zitten vaak midden in een vaar water. Dus gewoon verplichten

    Geplaatst door: L.J.Oosterveld op
  • Volgens mij hadden beide iets beter moeten opletten.
    Het was de bewuste dag erg druk op de Oosterschelde.
    Minder oplettende vaarweg gebruikers heb je zowel in de reactie als beroepsvaart er wordt echter verwacht dat de beroepsvaart bekwaam genoeg is om ten alle tijden,voor zover mogelijk, te wijken voor recreanten,
    Hoe ongelukkig en idioot sommige varen.

    Geplaatst door: Soepstengel op
  • Geplaatst door: ikke op
  • in mijn recht staat verlies ik natuurlijk altijd van de binnenvaart. Maar heren schippers veizel uw kennis van de zeilregels eens op?!

    ventje, ik zou zelf eens wat beter gaan lezen. jij vaart (ga ik voor het gemak maar even van uit) voor je plezier, dus is het niet erg om even een stukje om te varen. heb je weer wat meer plezier…

    kijk nog maar eens een keer goed in het BPR; plezier vaart dient ten allen tijde te wijken voor beroeps vaart. zo staat het er misschien niet letterlijk maar zo mag het wel opgevat worden…

    Mvg

    Junior

    Geplaatst door: Junior op
  • die uitwijk regels voor zeilvaart gelden tog niet als je als beroepsvaarder in de geul zit of wordt ik nu gek?

    Geplaatst door: h op
  • Er staat nooit eens sloep vaart onder schip. de wijsvinger gaat altijd eerst naar de beroepsvaarder.

    Geplaatst door: hwk op
  • Wanneer een Jacht eigendom of gehuurt wordt deel wil nemen aan vaarwateren waar beroepsvaart vaart, zullen ze meer moeten gaan opletten. Niet alleen vooruit kijken maar ook is achterom. Mijn voorstel is: jachtje huren/kopen, theorie en praktijk cursus, bijvoorbeeld een uur meevaren met een lege beroepsvaart. Het zou ook een klein beetje begrip opwekken mischien voor de dooie hoek en manouvreerbaarheid. Ik vaar op een bunkerbootje in a’dam, en ik zie dagelijks onverantwoordelijke situaties. bijv met 15man in een kleine sloep? hoeveel zwemvesten zullen er aan boord zijn?
    Grt, Bart

    Geplaatst door: bart op
  • Als je zo nodig in Zeeland wilt zeilen, ga dan op het Grevelingenmeer of het Veerse meer of het Haringvliet of vanaf de Zeelandbrug tot de stormvloedkering, maar niet tussen de beroepsvaart door.
    En ja,IEDEREEN verplichetn die op het water zit, moet een vaarbijwijs hebben!!

    Geplaatst door: j.j op
  • Ik ben zelf sloep vaarder in bezit van vaarbewijs en marifoon (incl. bedienings-certificaat).
    Ik vind dat als je als watersporter op groot water komt (Lek, Waal, Boven Merwede enz.)je verplicht bent je vaarbewijs te hebben en een marifoon aan boord (incl certificaat) en ga dan zo zitten dat je zowel achter als vooruit kan kijken.

    Geplaatst door: Sloep vaarder op
  • Iedereen in de pleziervaart verplichten om vaarbewijs in bezit te hebben,zoals in Duitsland!! Ondanks dat het alleen theorie is.Nu kan iedereen Nl-er of buitenlander zomaar een sloep of jacht gaan huren tot 15 m.of tot 20 km p/u.

    Geplaatst door: bennie op
  • zijn we zeker dat het binnenschip binnen het vaarwater zat ?

    Geplaatst door: bertus op
  • Als verkeersleider kun je hier weinig aan doen, je hebt op dit soort dagen honderden jachten, veelal zonder marifoon. De beroepsvaart klaagt terrecht veel over de recreatievaart, daar ontbreekt het helaas, de goede daargelaten, veelal aan gezond verstand om veilig te varen.

    Ik ben pas op de Oosterschelde geweest en het is daar soms net een mierenhoop waar je dan tussendoor moet zien te varen, waarom moeten al die pleziervaarders eigenlijk altijd door dat hoofdvaarwater?? Die Oosterschelde is zo ruim.

    Geplaatst door: Verkeersleider in den lande op
  • volgens mij is het kleine schip wijkt voor de groten.of het nu zeilt roeit of motor vaart maakt geen verschil volgens mij.tenzij de chartervaart met bepaalde afmetingen,daar moeten we wel rekening houden met de wind en stand van de zeilen.maar niet met dat kleine grut… toch of hebik dat fout gedacht en gelezen en begrepen.oeps -3 jachtjes

    Geplaatst door: ikke op
  • Voor de jachtenschippers, op het kanaal door zuid-Beveland, Aanloop Wemeldinge, Brabantsche Vaarwater en de Witte Tonne Vlije, dient een klein schip stuurboordswal te houden en is opkruisend zeilen verboden……(zie BPR) dat scheelt mij elke reis een hoop bijna hartaanvallen als er weer een net voor de boeg langs kruist.

    Geplaatst door: Schotanus op
  • Beste recreatie schipper met uw zeilboot,

    Wind of niet, u dient te alle tijden goed zeemansschap toe te passen. Het valt mij op dat recreatievaart (zeilschepen zijn het ergst) altijd mid vaarwater moeten varen. Waar is dit goed voor??? Vaar gewoon je goed wal en kan je dan niet zeilen, doe je dit toch lekker niet. De veiligheid van u en anderen mag nooit in het geding komen. En wat ik de “recreatie schipper” ook nog mee wil geven: KIJK EENS EEN KEER ACHTEROM DAAR KOMT HET MEESTE GEVAAR VANDAAN !!!!

    Mocht je onverantwoordelijk vaargedrag zien meld dit aan de verkeersposten. Als er een patrouilleboot in de buurt is, wordt hier zeker aandacht aan besteed.

    fijn vaarseizoen toegewenst.

    Geplaatst door: karel schipperen op
  • Dat er bij de jachtschippers veel onkunde is, dat is bekend, maar vorige week vrijdag zeilden we het Keeten uit en toen werden we achtergelopen door een lege binnenvaarder die helemaal over de verkeerde kant zat! Daarbij moeten wij veelvuldig constateren dat binnenvaarders de zeilregels óf niet kennen óf totaal negeren. Ik wijk wel want ondanks dat ik in mijn recht staat verlies ik natuurlijk altijd van de binnenvaart. Maar heren schippers veizel uw kennis van de zeilregels eens op, jullie werken niet met de wind, maar de zeilboten zullen dat echt moeten!

    Geplaatst door: Joost op
  • OP de verkeerspost zien ze ook niet alles, je kunt geen honderden jachten in de gaten houden. Vorige week had ik er ook bijna een onder mijn boeg, toen konden ze van de post gelukkig op tijd door de luidspreker die knuppels wegsturen.
    Snap niet dat die sloepen zo maar verhuurd mogen worden.

    Geplaatst door: Schotanus op
  • Op het binnenvaartforum staat een reactie van de schipper, daar staat dat de politie het koppelverband helemaal niets te verwijten valt.
    Ze hebben zelfs een compliment gekregen voor het handelen.
    De jongens in de sloep waren aan het vissen,bbq-en,de muziek stond hard en ze dronken bier.
    Daar schrijft de media niet over.
    Als een schipper even de stuurhut uitloopt doe je dat niet als je Wemeldinge naar buiten komt.
    Ik ben er ook een voorstander van dat iedereen die het water op gaat een soort van vaarbewijs moet hebben.

    Geplaatst door: j.j. op
  • al loopt een schipper uit zn stuurhut dan nog moet het jacht,klein vaartuig aan de kant en uitkijken.klein wijkt voor groot en boem is ho.van de week was ik tussen de haringvliet en de oude maas aant vare.2 x geluidsseinen gegeven,en 1x op de rem inclusief boegschroef gebruik.weten ze wel wat dat kost?volgende keer maar gewoon schepje koppen denk ik.

    Geplaatst door: kletskoek op
  • @ eric dat een groot binnenvaart schip koers moet veranderen voor een plezier vaartuig komt in 99% van de gevallen doordat het pleziervaartuig zich niet op de juiste positie van het vaarwater bevindt. En geloof mij een schipper loopt echt niet zo maar het stuur huis uit..en mocht hij dan om wat voor reden dan ook,er wel voor kiezen om het stuurhuis kortstondig te verlaten , dan alleen als de situatie dat toelaat.

    Geplaatst door: ernstjan klein op
  • Snoekbaarsvissers zijn de ergste, midden in de geul daar moeten wel de dikste vissen zitten. En in de dichte mist onder een brug gaan liggen vissen is ook erg slim….

    Geplaatst door: roelf op
  • Jongens, eerst even kijken wat er gebeurd is. Het gebeurd namelijk ook vaak genoeg dat de piloot aan staat en de schipper even uit de stuurhut moet om wat voor reden dan ook.
    De koers wordt dan pas op het laatste moment veranderd. Voor recreatie vaarders kan dit heel bedreigend over komen. Probeer nou eens een keer gewoon een beetje rekening met elkaar te houden.

    erik

    Geplaatst door: erik kersten op
  • ze zouden meer controle moet doen.want de visserbootjes doen als of de water van hun is want ze leggen hun bootje ook vaak voor de invaart dan zie je ze vaak bijna over het hoofd. gr jan

    Geplaatst door: janwillem op
  • En huursloepjes hebben geen marifoon
    En dat soort gasten geen bedienings certificaat voor een marifoon. Kan de post roepen wat hij wil

    Geplaatst door: josef op
  • De radar post heeft voor dat soort zaken te weinig manschappen.Mensen die dood willen moet je nooit in hun voornemen beletten. Een bewijs dat alle ongeschoolde lutsers een bootje pakken en hun onkunde willen tetoonstellen wordt helaas elk jaar weer getoond. Ik heb op de uitloop witte tonnen vlije ook al eens bijna een zeilboot op de kop gehad.Verkeerde wal varen en op aandacht seinen niet reageren. Een vaarbewijs voor ALLE vaartuigen op hoofdvaarwateren. De KSV zal hier maar eens een open discussie met de Watersport vereniging aan gaan.

    Geplaatst door: josef op
  • tenaller tijden moet het kleine bootje fout zijn.geen discussie dr over.klein wijkt voor groot.

    Geplaatst door: kappie op
  • Zo langzamerhand kun je als beroepsvaarder op een zonnige dag in het weekend beter wegblijven van plaatsen waar recreanten de vaart onveilig maken. In dit geval ook nog stromend ruim vaarwater. De heren hebben geen benul waar ze mee bezig zijn, net zoals de vele zeiljachten die, varend aan verkeerde wal, nog even vlak voor je kop over gaan…
    Toezicht is nihil -of het moet het radartoezicht zijn van een verkeerspost !!!!

    Geplaatst door: Rob op

Reageer

Koppelverband overvaart sloep | Schuttevaer.nl

Koppelverband overvaart sloep

Op de Oosterschelde binnen de gemeente Tholen is zaterdag 22 augustus een sloep met vier opvarenden overvaren door een koppelverband. De vier mannen konden door een zeilschip aan boord worden genomen. De sloep is gezonken. De waterpolitie stelt een onderzoek in naar de oorzaak van het ongeval.

Het binnenvaartschip, samengesteld uit een duwboot en daarvoor gekoppeld een geladen tankduwbak, was omstreeks 14.00 uur vanuit het Kanaal door Zuid Beveland de Oosterschelde opgevaren. Vlak bij het Brabantse Vaarwater vond de aanvaring met de sloep plaats. Hoe dat precies gebeurd is, is nog onduidelijk. De betrokken partijen geven daarover aan de waterpolitie nog tegenstrijdige verklaringen af. Feit is wel dat de sloep is overvaren en de vier mannen, allen begin twintig en afkomstig uit Etten-Leur en Breda, te water zijn geraakt. Een zeilschip nam de drenkelingen aan boord en zette ze vervolgens af op het binnenvaartschip. Daar werden ze weer door een reddingsboot opgepikt en naar de wal gebracht. Twee personen zijn naar het ziekenhuis overgebracht en één van hen heeft daar de nacht ter observatie doorgebracht. De gezonken sloep was door de vier mannen gehuurd om een dagje te vissen.
De Waterpolitie stelt een nader onderzoek in.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (28)

  • Beste junior; ga samen met die zeiler het bpr bekijken en realiseer, dat alle regels na verloop van tijd aangepast worden, het is nl zo dat sinds een aantal jaren(!) het schip dat het meest SB-wal houdt voorrang heeft ook klein t.o. groot!
    Ik vind dit ook een slechte regel, als je b.v in Friesland het grote gat wil pakken, en er word geen terugmelding gedaan van de andere kant, en er komt dan op t laatste moment een jachtje tegemoet wat moet je dan?

    Geplaatst door: hans op
  • Zeer simpel elke schipper(tje) moet minimaal een kleinvaarbewijs hebben.Ook van en zeilboot die kijken ook nooit achterom!!!en zitten vaak midden in een vaar water. Dus gewoon verplichten

    Geplaatst door: L.J.Oosterveld op
  • Volgens mij hadden beide iets beter moeten opletten.
    Het was de bewuste dag erg druk op de Oosterschelde.
    Minder oplettende vaarweg gebruikers heb je zowel in de reactie als beroepsvaart er wordt echter verwacht dat de beroepsvaart bekwaam genoeg is om ten alle tijden,voor zover mogelijk, te wijken voor recreanten,
    Hoe ongelukkig en idioot sommige varen.

    Geplaatst door: Soepstengel op
  • Geplaatst door: ikke op
  • in mijn recht staat verlies ik natuurlijk altijd van de binnenvaart. Maar heren schippers veizel uw kennis van de zeilregels eens op?!

    ventje, ik zou zelf eens wat beter gaan lezen. jij vaart (ga ik voor het gemak maar even van uit) voor je plezier, dus is het niet erg om even een stukje om te varen. heb je weer wat meer plezier…

    kijk nog maar eens een keer goed in het BPR; plezier vaart dient ten allen tijde te wijken voor beroeps vaart. zo staat het er misschien niet letterlijk maar zo mag het wel opgevat worden…

    Mvg

    Junior

    Geplaatst door: Junior op
  • die uitwijk regels voor zeilvaart gelden tog niet als je als beroepsvaarder in de geul zit of wordt ik nu gek?

    Geplaatst door: h op
  • Er staat nooit eens sloep vaart onder schip. de wijsvinger gaat altijd eerst naar de beroepsvaarder.

    Geplaatst door: hwk op
  • Wanneer een Jacht eigendom of gehuurt wordt deel wil nemen aan vaarwateren waar beroepsvaart vaart, zullen ze meer moeten gaan opletten. Niet alleen vooruit kijken maar ook is achterom. Mijn voorstel is: jachtje huren/kopen, theorie en praktijk cursus, bijvoorbeeld een uur meevaren met een lege beroepsvaart. Het zou ook een klein beetje begrip opwekken mischien voor de dooie hoek en manouvreerbaarheid. Ik vaar op een bunkerbootje in a’dam, en ik zie dagelijks onverantwoordelijke situaties. bijv met 15man in een kleine sloep? hoeveel zwemvesten zullen er aan boord zijn?
    Grt, Bart

    Geplaatst door: bart op
  • Als je zo nodig in Zeeland wilt zeilen, ga dan op het Grevelingenmeer of het Veerse meer of het Haringvliet of vanaf de Zeelandbrug tot de stormvloedkering, maar niet tussen de beroepsvaart door.
    En ja,IEDEREEN verplichetn die op het water zit, moet een vaarbijwijs hebben!!

    Geplaatst door: j.j op
  • Ik ben zelf sloep vaarder in bezit van vaarbewijs en marifoon (incl. bedienings-certificaat).
    Ik vind dat als je als watersporter op groot water komt (Lek, Waal, Boven Merwede enz.)je verplicht bent je vaarbewijs te hebben en een marifoon aan boord (incl certificaat) en ga dan zo zitten dat je zowel achter als vooruit kan kijken.

    Geplaatst door: Sloep vaarder op
  • Iedereen in de pleziervaart verplichten om vaarbewijs in bezit te hebben,zoals in Duitsland!! Ondanks dat het alleen theorie is.Nu kan iedereen Nl-er of buitenlander zomaar een sloep of jacht gaan huren tot 15 m.of tot 20 km p/u.

    Geplaatst door: bennie op
  • zijn we zeker dat het binnenschip binnen het vaarwater zat ?

    Geplaatst door: bertus op
  • Als verkeersleider kun je hier weinig aan doen, je hebt op dit soort dagen honderden jachten, veelal zonder marifoon. De beroepsvaart klaagt terrecht veel over de recreatievaart, daar ontbreekt het helaas, de goede daargelaten, veelal aan gezond verstand om veilig te varen.

    Ik ben pas op de Oosterschelde geweest en het is daar soms net een mierenhoop waar je dan tussendoor moet zien te varen, waarom moeten al die pleziervaarders eigenlijk altijd door dat hoofdvaarwater?? Die Oosterschelde is zo ruim.

    Geplaatst door: Verkeersleider in den lande op
  • volgens mij is het kleine schip wijkt voor de groten.of het nu zeilt roeit of motor vaart maakt geen verschil volgens mij.tenzij de chartervaart met bepaalde afmetingen,daar moeten we wel rekening houden met de wind en stand van de zeilen.maar niet met dat kleine grut… toch of hebik dat fout gedacht en gelezen en begrepen.oeps -3 jachtjes

    Geplaatst door: ikke op
  • Voor de jachtenschippers, op het kanaal door zuid-Beveland, Aanloop Wemeldinge, Brabantsche Vaarwater en de Witte Tonne Vlije, dient een klein schip stuurboordswal te houden en is opkruisend zeilen verboden……(zie BPR) dat scheelt mij elke reis een hoop bijna hartaanvallen als er weer een net voor de boeg langs kruist.

    Geplaatst door: Schotanus op
  • Beste recreatie schipper met uw zeilboot,

    Wind of niet, u dient te alle tijden goed zeemansschap toe te passen. Het valt mij op dat recreatievaart (zeilschepen zijn het ergst) altijd mid vaarwater moeten varen. Waar is dit goed voor??? Vaar gewoon je goed wal en kan je dan niet zeilen, doe je dit toch lekker niet. De veiligheid van u en anderen mag nooit in het geding komen. En wat ik de “recreatie schipper” ook nog mee wil geven: KIJK EENS EEN KEER ACHTEROM DAAR KOMT HET MEESTE GEVAAR VANDAAN !!!!

    Mocht je onverantwoordelijk vaargedrag zien meld dit aan de verkeersposten. Als er een patrouilleboot in de buurt is, wordt hier zeker aandacht aan besteed.

    fijn vaarseizoen toegewenst.

    Geplaatst door: karel schipperen op
  • Dat er bij de jachtschippers veel onkunde is, dat is bekend, maar vorige week vrijdag zeilden we het Keeten uit en toen werden we achtergelopen door een lege binnenvaarder die helemaal over de verkeerde kant zat! Daarbij moeten wij veelvuldig constateren dat binnenvaarders de zeilregels óf niet kennen óf totaal negeren. Ik wijk wel want ondanks dat ik in mijn recht staat verlies ik natuurlijk altijd van de binnenvaart. Maar heren schippers veizel uw kennis van de zeilregels eens op, jullie werken niet met de wind, maar de zeilboten zullen dat echt moeten!

    Geplaatst door: Joost op
  • OP de verkeerspost zien ze ook niet alles, je kunt geen honderden jachten in de gaten houden. Vorige week had ik er ook bijna een onder mijn boeg, toen konden ze van de post gelukkig op tijd door de luidspreker die knuppels wegsturen.
    Snap niet dat die sloepen zo maar verhuurd mogen worden.

    Geplaatst door: Schotanus op
  • Op het binnenvaartforum staat een reactie van de schipper, daar staat dat de politie het koppelverband helemaal niets te verwijten valt.
    Ze hebben zelfs een compliment gekregen voor het handelen.
    De jongens in de sloep waren aan het vissen,bbq-en,de muziek stond hard en ze dronken bier.
    Daar schrijft de media niet over.
    Als een schipper even de stuurhut uitloopt doe je dat niet als je Wemeldinge naar buiten komt.
    Ik ben er ook een voorstander van dat iedereen die het water op gaat een soort van vaarbewijs moet hebben.

    Geplaatst door: j.j. op
  • al loopt een schipper uit zn stuurhut dan nog moet het jacht,klein vaartuig aan de kant en uitkijken.klein wijkt voor groot en boem is ho.van de week was ik tussen de haringvliet en de oude maas aant vare.2 x geluidsseinen gegeven,en 1x op de rem inclusief boegschroef gebruik.weten ze wel wat dat kost?volgende keer maar gewoon schepje koppen denk ik.

    Geplaatst door: kletskoek op
  • @ eric dat een groot binnenvaart schip koers moet veranderen voor een plezier vaartuig komt in 99% van de gevallen doordat het pleziervaartuig zich niet op de juiste positie van het vaarwater bevindt. En geloof mij een schipper loopt echt niet zo maar het stuur huis uit..en mocht hij dan om wat voor reden dan ook,er wel voor kiezen om het stuurhuis kortstondig te verlaten , dan alleen als de situatie dat toelaat.

    Geplaatst door: ernstjan klein op
  • Snoekbaarsvissers zijn de ergste, midden in de geul daar moeten wel de dikste vissen zitten. En in de dichte mist onder een brug gaan liggen vissen is ook erg slim….

    Geplaatst door: roelf op
  • Jongens, eerst even kijken wat er gebeurd is. Het gebeurd namelijk ook vaak genoeg dat de piloot aan staat en de schipper even uit de stuurhut moet om wat voor reden dan ook.
    De koers wordt dan pas op het laatste moment veranderd. Voor recreatie vaarders kan dit heel bedreigend over komen. Probeer nou eens een keer gewoon een beetje rekening met elkaar te houden.

    erik

    Geplaatst door: erik kersten op
  • ze zouden meer controle moet doen.want de visserbootjes doen als of de water van hun is want ze leggen hun bootje ook vaak voor de invaart dan zie je ze vaak bijna over het hoofd. gr jan

    Geplaatst door: janwillem op
  • En huursloepjes hebben geen marifoon
    En dat soort gasten geen bedienings certificaat voor een marifoon. Kan de post roepen wat hij wil

    Geplaatst door: josef op
  • De radar post heeft voor dat soort zaken te weinig manschappen.Mensen die dood willen moet je nooit in hun voornemen beletten. Een bewijs dat alle ongeschoolde lutsers een bootje pakken en hun onkunde willen tetoonstellen wordt helaas elk jaar weer getoond. Ik heb op de uitloop witte tonnen vlije ook al eens bijna een zeilboot op de kop gehad.Verkeerde wal varen en op aandacht seinen niet reageren. Een vaarbewijs voor ALLE vaartuigen op hoofdvaarwateren. De KSV zal hier maar eens een open discussie met de Watersport vereniging aan gaan.

    Geplaatst door: josef op
  • tenaller tijden moet het kleine bootje fout zijn.geen discussie dr over.klein wijkt voor groot.

    Geplaatst door: kappie op
  • Zo langzamerhand kun je als beroepsvaarder op een zonnige dag in het weekend beter wegblijven van plaatsen waar recreanten de vaart onveilig maken. In dit geval ook nog stromend ruim vaarwater. De heren hebben geen benul waar ze mee bezig zijn, net zoals de vele zeiljachten die, varend aan verkeerde wal, nog even vlak voor je kop over gaan…
    Toezicht is nihil -of het moet het radartoezicht zijn van een verkeerspost !!!!

    Geplaatst door: Rob op

Reageer