De problemen dreigen de werf nu noodlottig te worden. Beide partijen weigeren ieder commentaar, maar toch is de oorzaak uitgelekt. Bij de laatste inspectie op 23 juni zou zijn gebleken dat het stuurhuis ten opzichte van de boeg tachtig centimeter te laag is. Daardoor is het vrije zicht naar voren minder dan de rederij zou hebben geëist. Het enigszins beperkte zicht vanaf de brug zou vooral op het Panamakanaal voor problemen zorgen. Het is voor het eerst dat de werf een tanker heeft gebouwd die ook door het Panamakanaal zal varen. Onder de werfmedewerkers overheerst onbegrip. Bij de proefvaart zou de rederij – die al decennialang vaste klant is bij Lindenau – haar grote tevredenheid hebben geuit over de grootste ooit in Duitsland gebouwde double-hull tanker.
Dit artikel is exclusief voor abonnees
Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.
Bent u al abonnee?