COMMENTAAR: Doorberekenen

Vijftien jaar geleden werden de nieuwe geluidseisen al aangekondigd. Wel zuur dat je je dan een paar maanden voor de ingangsdatum nog door een handhaver de ogen moet laten openen. Het wordt nu toch echt tijd de regels na te leven. Want
bij zoveel herrie in de woning is het straks gedaan met continuvaren.
Wat geldt voor geluid, geldt ook voor andere zaken aan boord: in goed overleg vastgestelde regels zijn er om nageleefd te worden en wel door iedereen. De IVW-inspecteur die op de VBKO-vergadering komt vertellen dat het de hoogste tijd is, handelt nog klantvriendelijk. Schippers moeten na vijftien jaar eens ophouden met zeuren.
Het zou overigens zwaar te denken geven, wanneer er nog hele varende volksstammen de boel niet op orde zouden hebben. Wat hebben beleidsambtenaren, inspecteurs, binnenvaartorganisaties, toeleveranciers en
adviseurs dan al die jaren zitten doen? Nooit iets aan voorlichting gedaan, nooit verteld dat regels op den duur veranderen in harde eisen? Het kan niet
waar zijn.
Varende, investerende ondernemers vragen zich af waar dit allemaal over gaat. Nieuwbouwschepen voldoen aan alle eisen en wie het bij het oude hield moet rijk
geworden zijn van de vracht, die toch waarachtig bedoeld is om alle kosten uit te betalen. Ook de kosten voor nieuwe eisen zijn er om door te berekenen in
de vracht.

Lees het nieuws in:

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

COMMENTAAR: Doorberekenen | Schuttevaer.nl

COMMENTAAR: Doorberekenen

Vijftien jaar geleden werden de nieuwe geluidseisen al aangekondigd. Wel zuur dat je je dan een paar maanden voor de ingangsdatum nog door een handhaver de ogen moet laten openen. Het wordt nu toch echt tijd de regels na te leven. Want
bij zoveel herrie in de woning is het straks gedaan met continuvaren.
Wat geldt voor geluid, geldt ook voor andere zaken aan boord: in goed overleg vastgestelde regels zijn er om nageleefd te worden en wel door iedereen. De IVW-inspecteur die op de VBKO-vergadering komt vertellen dat het de hoogste tijd is, handelt nog klantvriendelijk. Schippers moeten na vijftien jaar eens ophouden met zeuren.
Het zou overigens zwaar te denken geven, wanneer er nog hele varende volksstammen de boel niet op orde zouden hebben. Wat hebben beleidsambtenaren, inspecteurs, binnenvaartorganisaties, toeleveranciers en
adviseurs dan al die jaren zitten doen? Nooit iets aan voorlichting gedaan, nooit verteld dat regels op den duur veranderen in harde eisen? Het kan niet
waar zijn.
Varende, investerende ondernemers vragen zich af waar dit allemaal over gaat. Nieuwbouwschepen voldoen aan alle eisen en wie het bij het oude hield moet rijk
geworden zijn van de vracht, die toch waarachtig bedoeld is om alle kosten uit te betalen. Ook de kosten voor nieuwe eisen zijn er om door te berekenen in
de vracht.

Lees het nieuws in:

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer