Zeevrachtenmarkt: 2017 voorspelt niet veel goeds

Het optimisme in de droge-ladingmarkt voor 2017 neemt niet erg toe. Veel droge-bulkschepen gingen intussen naar de sloop, maar de tweede economie in de wereld, China, is van koers veranderd. Minder infrastructuur en minder zware industrie en meer dienstverlening. Dus, zeker in de toekomst, minder invoer van kolen en ijzererts.

Zeevrachtenmarkt: 2017 voorspelt niet veel goeds

De meeste deskundigen verwachten daarom dat 2017 voor de droge-bulkschepen niet veel beter zal zijn dan 2016. Als die analyse uitkomt, gaan zeker meer reders failliet en zullen de banken nog flinke vorderingen moeten afboeken.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zeevrachtenmarkt: 2017 voorspelt niet veel goeds | Schuttevaer.nl

Zeevrachtenmarkt: 2017 voorspelt niet veel goeds

Het optimisme in de droge-ladingmarkt voor 2017 neemt niet erg toe. Veel droge-bulkschepen gingen intussen naar de sloop, maar de tweede economie in de wereld, China, is van koers veranderd. Minder infrastructuur en minder zware industrie en meer dienstverlening. Dus, zeker in de toekomst, minder invoer van kolen en ijzererts.

Zeevrachtenmarkt: 2017 voorspelt niet veel goeds

De meeste deskundigen verwachten daarom dat 2017 voor de droge-bulkschepen niet veel beter zal zijn dan 2016. Als die analyse uitkomt, gaan zeker meer reders failliet en zullen de banken nog flinke vorderingen moeten afboeken.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer