Titan Salvage mag cruiseschip Costa Concordia bergen

Niet de vertegenwoordigers van Hollands Glorie, maar de Amerikaanse bergingsmaatschappij Titan Salvage krijgt samen met de Italiaanse partner Micoperi de megaorder om het cruiseschip Costa Concordia te bergen.

Met de operatie bij het Italiaanse eilandje Giglio, die ruim een jaar gaat duren, is 250 miljoen euro gemoeid.
Eerder dit jaar had het Italiaanse Costa Cruises 10 bergingsbedrijven uitgenodigd in te schrijven op de bergingsoperatie. Hieronder ook Boskalis-dochter Smit Salvage uit Rotterdam, Mammoet Salvage uit Schiedam en Svitzer Salvage uit IJmuiden. Drie gerenommeerde Nederlandse bergers die elk hun sporen in deze sector ruimschoots hebben verdiend. In bergingskringen ging men er dan ook vanuit dat één van deze Nederlandse maatschappijen de megaorder zou krijgen. Smit had eerder al, samen met de Italiaanse partner Tito Neri, de bunkerolie uit het wrak mogen verwijderen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Titan Salvage mag cruiseschip Costa Concordia bergen | Schuttevaer.nl

Titan Salvage mag cruiseschip Costa Concordia bergen

Niet de vertegenwoordigers van Hollands Glorie, maar de Amerikaanse bergingsmaatschappij Titan Salvage krijgt samen met de Italiaanse partner Micoperi de megaorder om het cruiseschip Costa Concordia te bergen.

Met de operatie bij het Italiaanse eilandje Giglio, die ruim een jaar gaat duren, is 250 miljoen euro gemoeid.
Eerder dit jaar had het Italiaanse Costa Cruises 10 bergingsbedrijven uitgenodigd in te schrijven op de bergingsoperatie. Hieronder ook Boskalis-dochter Smit Salvage uit Rotterdam, Mammoet Salvage uit Schiedam en Svitzer Salvage uit IJmuiden. Drie gerenommeerde Nederlandse bergers die elk hun sporen in deze sector ruimschoots hebben verdiend. In bergingskringen ging men er dan ook vanuit dat één van deze Nederlandse maatschappijen de megaorder zou krijgen. Smit had eerder al, samen met de Italiaanse partner Tito Neri, de bunkerolie uit het wrak mogen verwijderen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer