Zeevrachtenmarkt: Opec verwacht meer vraag naar olie

De huren en vrachten in de droge-ladingmarkt blijven dalen en dit geldt voor vrijwel alle droge bulkers. Aan de golf ijzererts-importen van China kwam een einde en er trad intussen een flinke daling in. Nu liggen de importen weer op het gebruikelijke niveau en zijn de charterhuren laag, vooral in het Verre Oosten.

De Anangel Pride (161.643 dwt, 1993) werd gecharterd oplevering Dalian, via Australië, teruglevering Zuid-Korea voor $ 20.000 per dag.
Op de Atlantische routes bleef het wat beter voor de capesizers, maar de huren zijn er ook niet geweldig. De Anangel Argonaut (177.835 dwt, 2009) werd gecharterd oplevering Rotterdam, via Brazilië, teruglevering West-Europa voor $ 28.500 per dag.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zeevrachtenmarkt: Opec verwacht meer vraag naar olie | Schuttevaer.nl

Zeevrachtenmarkt: Opec verwacht meer vraag naar olie

De huren en vrachten in de droge-ladingmarkt blijven dalen en dit geldt voor vrijwel alle droge bulkers. Aan de golf ijzererts-importen van China kwam een einde en er trad intussen een flinke daling in. Nu liggen de importen weer op het gebruikelijke niveau en zijn de charterhuren laag, vooral in het Verre Oosten.

De Anangel Pride (161.643 dwt, 1993) werd gecharterd oplevering Dalian, via Australië, teruglevering Zuid-Korea voor $ 20.000 per dag.
Op de Atlantische routes bleef het wat beter voor de capesizers, maar de huren zijn er ook niet geweldig. De Anangel Argonaut (177.835 dwt, 2009) werd gecharterd oplevering Rotterdam, via Brazilië, teruglevering West-Europa voor $ 28.500 per dag.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer