Radartoren naar de Maasvlakte

Muller Dordrecht heeft op een 66 meter lange ponton in drie grote delen de nieuwe radartoren van het Gemeentelijk Havenbedrijf naar de punt van de tweede Maasvlakte gesleept.

Radartoren naar de Maasvlakte

Het ontwerp en de bouw van de stalen radartoren werd in januari 2017 door het Gemeentelijk Havenbedrijf Rotterdam aan Hollandia Infra uit Krimpen aan den IJssel gegund. Deze schakelde op haar beurt bureau Syb van Breda & Co uit Leiden in voor het ontwerp. Dit resulteerde in de bouw van een 70 meter hoge toren met een slanke taille en gefabriceerd van weervast staal, die de oude radartoren uit 1974 gaat vervangen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Radartoren naar de Maasvlakte | Schuttevaer.nl

Radartoren naar de Maasvlakte

Muller Dordrecht heeft op een 66 meter lange ponton in drie grote delen de nieuwe radartoren van het Gemeentelijk Havenbedrijf naar de punt van de tweede Maasvlakte gesleept.

Radartoren naar de Maasvlakte

Het ontwerp en de bouw van de stalen radartoren werd in januari 2017 door het Gemeentelijk Havenbedrijf Rotterdam aan Hollandia Infra uit Krimpen aan den IJssel gegund. Deze schakelde op haar beurt bureau Syb van Breda & Co uit Leiden in voor het ontwerp. Dit resulteerde in de bouw van een 70 meter hoge toren met een slanke taille en gefabriceerd van weervast staal, die de oude radartoren uit 1974 gaat vervangen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer