Aan de Reis: Meer water meer werk

Nu er wat meer water staat, komt er hier en daar wat achtergehouden werk los. Schippers denken dat er lading genoeg is. Alles wordt laag ingezet, maar bijvragen loont in veel gevallen. Ook in Duitsland begint er hier en daar meer aanbod te komen, zoals op de Midden-Rijn en de Moezel.

Kolen gingen van IJmuiden naar Bergkamen voor 4,35 euro per ton. Van Rotterdam naar Bottrop werd 3,25 euro per ton betaald en van Rotterdam naar Würzburg werd een tientje betaald. Van Vlissingen naar Stockstadt werd voor cellulose 8 euro per ton betaald. Sojaschroot ging van Amsterdam naar Hengelo voor 4,50 euro per ton en van Rotterdam naar Maasbracht voor 4 euro per ton. Van Amsterdam naar Mannheim werd 4 euro per ton betaald en naar Neuss 6,50 euro per ton.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Aan de Reis: Meer water meer werk | Schuttevaer.nl

Aan de Reis: Meer water meer werk

Nu er wat meer water staat, komt er hier en daar wat achtergehouden werk los. Schippers denken dat er lading genoeg is. Alles wordt laag ingezet, maar bijvragen loont in veel gevallen. Ook in Duitsland begint er hier en daar meer aanbod te komen, zoals op de Midden-Rijn en de Moezel.

Kolen gingen van IJmuiden naar Bergkamen voor 4,35 euro per ton. Van Rotterdam naar Bottrop werd 3,25 euro per ton betaald en van Rotterdam naar Würzburg werd een tientje betaald. Van Vlissingen naar Stockstadt werd voor cellulose 8 euro per ton betaald. Sojaschroot ging van Amsterdam naar Hengelo voor 4,50 euro per ton en van Rotterdam naar Maasbracht voor 4 euro per ton. Van Amsterdam naar Mannheim werd 4 euro per ton betaald en naar Neuss 6,50 euro per ton.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer