Aan de Reis: Achterland beter dan zeehavens

De laatste weken is er meer werk in het achterland dan in de zeehavens. Bevrachters proberen de schippers met een laaggeprijsde reis vanuit de ARA-havens het achterland in te krijgen, met de boodschap dat er gerede kans is op een goede retourreis. Maar schippers vinden dat dat eerst nog maar moet blijken. Op de Moezel was redelijk wat werk, evenals op de Midden- en Boven-Rijn. Op de Duitse kanalen was weinig retourwerk. Ook in Amsterdam en Rotterdam was wel aanbod.

Kolen werden aangeboden van Amsterdam naar Orsoy voor 2,50 en 2,70 euro per ton. Van Amsterdam naar Marl werd voor kolen 3 euro per ton geboden. Van Rotterdam naar Essen werd 4 euro per ton betaald. Van Rotterdam naar Hamm werd 6,50 euro per ton geboden. Tarwe werd aangeboden naar Haren/Ems voor 6,50 en 7 euro per ton. Van Rotterdam naar Stürzelberg werd 4 euro per ton betaald en van Rotterdam naar Mannheim werd 7,50 euro per ton geboden.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Aan de Reis: Achterland beter dan zeehavens | Schuttevaer.nl

Aan de Reis: Achterland beter dan zeehavens

De laatste weken is er meer werk in het achterland dan in de zeehavens. Bevrachters proberen de schippers met een laaggeprijsde reis vanuit de ARA-havens het achterland in te krijgen, met de boodschap dat er gerede kans is op een goede retourreis. Maar schippers vinden dat dat eerst nog maar moet blijken. Op de Moezel was redelijk wat werk, evenals op de Midden- en Boven-Rijn. Op de Duitse kanalen was weinig retourwerk. Ook in Amsterdam en Rotterdam was wel aanbod.

Kolen werden aangeboden van Amsterdam naar Orsoy voor 2,50 en 2,70 euro per ton. Van Amsterdam naar Marl werd voor kolen 3 euro per ton geboden. Van Rotterdam naar Essen werd 4 euro per ton betaald. Van Rotterdam naar Hamm werd 6,50 euro per ton geboden. Tarwe werd aangeboden naar Haren/Ems voor 6,50 en 7 euro per ton. Van Rotterdam naar Stürzelberg werd 4 euro per ton betaald en van Rotterdam naar Mannheim werd 7,50 euro per ton geboden.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer