De Rijn van A tot Z: ‘Niets te merken van herfstdrukte’

Het is volgens de bevrachters nog vrij rustig in de markt. De schippers kunnen allemaal wel aan de reis komen, maar er staat geen druk op de markt. Het gevolg is dat de prijzen laag blijven. En of de komende oogst daar verandering in kan brengen, wordt betwijfeld. Maak dus maar de kop ‘Nog niets te merken van herfstdrukte’, raadt een bevrachter aan. Bij deze.

De pegel van Pfelling steeg begin deze week naar 3,62 meter. Dat is ongeveer 60 centimeter meer dan vorige week. Aan het einde van de week wordt een stand van rond de 3,20 meter verwacht. Het water bij Maxau steeg ruim een halve meter, van 4,70 meter vorige week, naar 5,27 meter begin deze week. De pegel van Mannheim gaf op 2,91 meter ongeveer 40 centimeter meer aan. De pegel van Kaub gaf op 1,70 meter vrijwel geen verandering aan. Er ging slechts een paar centimeter vanaf.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

De Rijn van A tot Z: ‘Niets te merken van herfstdrukte’ | Schuttevaer.nl

De Rijn van A tot Z: ‘Niets te merken van herfstdrukte’

Het is volgens de bevrachters nog vrij rustig in de markt. De schippers kunnen allemaal wel aan de reis komen, maar er staat geen druk op de markt. Het gevolg is dat de prijzen laag blijven. En of de komende oogst daar verandering in kan brengen, wordt betwijfeld. Maak dus maar de kop ‘Nog niets te merken van herfstdrukte’, raadt een bevrachter aan. Bij deze.

De pegel van Pfelling steeg begin deze week naar 3,62 meter. Dat is ongeveer 60 centimeter meer dan vorige week. Aan het einde van de week wordt een stand van rond de 3,20 meter verwacht. Het water bij Maxau steeg ruim een halve meter, van 4,70 meter vorige week, naar 5,27 meter begin deze week. De pegel van Mannheim gaf op 2,91 meter ongeveer 40 centimeter meer aan. De pegel van Kaub gaf op 1,70 meter vrijwel geen verandering aan. Er ging slechts een paar centimeter vanaf.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer