Ratrace in deepsea containervaart

‘De deep sea containerrederijen zijn in een ratrace verwikkeld. Er is voor 4,5 miljoen teu aan schepen in bestelling. Dat is 6% van de capaciteit van de huidige wereldvloot en evenveel als de capaciteit van de huidige vloten van marktleider Maersk en de niet veel kleinere Meditteranean Shipping Company (MSC) bij elkaar.

r

Dat stelde Theo van Ravesteijn, de Nederlandse vertegenwoordiger  van MSC onlangs op de door Management Productions georganiseerde bijeenkomst ‘Dutch Shipping Industry 2011′.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Ratrace in deepsea containervaart | Schuttevaer.nl

Ratrace in deepsea containervaart

‘De deep sea containerrederijen zijn in een ratrace verwikkeld. Er is voor 4,5 miljoen teu aan schepen in bestelling. Dat is 6% van de capaciteit van de huidige wereldvloot en evenveel als de capaciteit van de huidige vloten van marktleider Maersk en de niet veel kleinere Meditteranean Shipping Company (MSC) bij elkaar.

r

Dat stelde Theo van Ravesteijn, de Nederlandse vertegenwoordiger  van MSC onlangs op de door Management Productions georganiseerde bijeenkomst ‘Dutch Shipping Industry 2011′.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer