UPM kiest voor duurder vervoer over water

De Finse papierproducent UPM zet een nieuw type container in voor het vervoer per schip tussen Parijs en Rouen. Hiermee moet wekelijks 750 ton oud papier van Gennevilliers naar de fabriek in Chapelle Darblay worden gebracht en 750 ton nieuwe rollen papier terug.

UPM kiest voor duurder vervoer over water

De nieuwe containers zijn 45 voet lang en aan de zijkant toegankelijk door kleden. De gebruikelijke veertigvoeters zijn niet geschikt voor de ‘jumbo’ rollen papier. Omdat sprake is van gecombineerd vervoer mogen ze bovendien 44 ton wegen, in plaats van veertig. De speciale containers zijn eigendom van rederij Marfret.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

UPM kiest voor duurder vervoer over water | Schuttevaer.nl

UPM kiest voor duurder vervoer over water

De Finse papierproducent UPM zet een nieuw type container in voor het vervoer per schip tussen Parijs en Rouen. Hiermee moet wekelijks 750 ton oud papier van Gennevilliers naar de fabriek in Chapelle Darblay worden gebracht en 750 ton nieuwe rollen papier terug.

UPM kiest voor duurder vervoer over water

De nieuwe containers zijn 45 voet lang en aan de zijkant toegankelijk door kleden. De gebruikelijke veertigvoeters zijn niet geschikt voor de ‘jumbo’ rollen papier. Omdat sprake is van gecombineerd vervoer mogen ze bovendien 44 ton wegen, in plaats van veertig. De speciale containers zijn eigendom van rederij Marfret.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer