Nieuwe bak Century

De in 2005 gebouwde Century (110 x 11,45 meter, 3055 ton) van VOF Ruytenboer heeft een bak gekregen die speciaal op de Century is gebouwd, de Century 2 (80 x 11,45 meter, 2440 ton). ‘De combinatie is zo 190 meter lang. De bak is in China gebouwd’, zegt Rook Ruytenberg, met Dirk Boer de eigenaar van het koppelverband.

Nieuwe bak Century

De bak is zelfvarend met een klein stuurhuisje achterop. ‘Er zit ook een spudpaal in’, zegt Ruytenberg. ‘Op de Century zitten die nog niet, dat is echt iets van de laatste tijd. De kop van de Century 2 en de boeiing achter zijn oranje. ‘Toen Nederland zijn eerste EK-wedstrijd won zei ik op een gegeven moment: "Wanneer ze nog een keer scoren verf ik de kop oranje", en prompt werd er gescoord. Dan moet je natuurlijk woord houden.’
VOF Ruytenboer heeft nog veertien koppelverbanden in bestelling. Twee worden in Rusland gebouwd. De eerste daarvan wordt eind deze maand verwacht. De andere twaalf worden in China gebouwd. Uit China komen de eerste zes eind dit jaar binnen en de volgende zes volgend jaar september.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Nieuwe bak Century | Schuttevaer.nl

Nieuwe bak Century

De in 2005 gebouwde Century (110 x 11,45 meter, 3055 ton) van VOF Ruytenboer heeft een bak gekregen die speciaal op de Century is gebouwd, de Century 2 (80 x 11,45 meter, 2440 ton). ‘De combinatie is zo 190 meter lang. De bak is in China gebouwd’, zegt Rook Ruytenberg, met Dirk Boer de eigenaar van het koppelverband.

Nieuwe bak Century

De bak is zelfvarend met een klein stuurhuisje achterop. ‘Er zit ook een spudpaal in’, zegt Ruytenberg. ‘Op de Century zitten die nog niet, dat is echt iets van de laatste tijd. De kop van de Century 2 en de boeiing achter zijn oranje. ‘Toen Nederland zijn eerste EK-wedstrijd won zei ik op een gegeven moment: "Wanneer ze nog een keer scoren verf ik de kop oranje", en prompt werd er gescoord. Dan moet je natuurlijk woord houden.’
VOF Ruytenboer heeft nog veertien koppelverbanden in bestelling. Twee worden in Rusland gebouwd. De eerste daarvan wordt eind deze maand verwacht. De andere twaalf worden in China gebouwd. Uit China komen de eerste zes eind dit jaar binnen en de volgende zes volgend jaar september.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer