Clip #31 Daar moeten ze iets aan doen! (7) Te hoge boetes

Binnenvaartschippers geven constructieve feedback aan overheid en bedrijfsleven. Schipper Henri Willems van de 70-meter Ilsa vindt dat de boetes voor de binnenvaart veel te hoog zijn. Dat het ook anders kan, ondervond schipper Maurits Mudde jr van de 60-meter Mathia.

Clip #31 Daar moeten ze iets aan doen! (7) Te hoge boetes


Tekst en video Heere Heeresma jr
Volgens schipper Willems ‘staat de kerk niet meer in het midden’ en hij geeft het voorbeeld van een collega die 3000 euro boete kreeg voor 10 minuten alleen varen van de autosteiger naar de ligplaats. ‘Als de misdaad zo hard gecontroleerd zou worden als het bedrijfsleven hier in Nederland, dan kon je veilig over straat lopen’, aldus Willems.

Schipper Mudde vertelt hoe hij voor het eerst in 3 jaar gecontroleerd werd. Zijn vaartijdenboek bleek een week lang niet te zijn ingevuld. Hij kwam er met een waarschuwing van de controlerende politieagenten vanaf. ‘Ik denk dat het hele schappelijke, reële jongens waren’, zegt Mudde.

Onze Amsterdamse verslaggever Heere Heeresma jr. maakt korte video’s (clips) voor Schuttevaer.nl. Is er een kwestie waarover u zich in een video-interview zou willen uitspreken? Dan kunt u contact opnemen met Heere Heeresma jr. via heeresma@hotmail.com. Zijn ‘clips’ zijn terug te vinden bij Schuttevaer Dossiers.

Clip #31 Daar moeten ze iets aan doen! (7) Te hoge boetes | Schuttevaer.nl

Clip #31 Daar moeten ze iets aan doen! (7) Te hoge boetes

Binnenvaartschippers geven constructieve feedback aan overheid en bedrijfsleven. Schipper Henri Willems van de 70-meter Ilsa vindt dat de boetes voor de binnenvaart veel te hoog zijn. Dat het ook anders kan, ondervond schipper Maurits Mudde jr van de 60-meter Mathia.

Clip #31 Daar moeten ze iets aan doen! (7) Te hoge boetes


Tekst en video Heere Heeresma jr
Volgens schipper Willems ‘staat de kerk niet meer in het midden’ en hij geeft het voorbeeld van een collega die 3000 euro boete kreeg voor 10 minuten alleen varen van de autosteiger naar de ligplaats. ‘Als de misdaad zo hard gecontroleerd zou worden als het bedrijfsleven hier in Nederland, dan kon je veilig over straat lopen’, aldus Willems.

Schipper Mudde vertelt hoe hij voor het eerst in 3 jaar gecontroleerd werd. Zijn vaartijdenboek bleek een week lang niet te zijn ingevuld. Hij kwam er met een waarschuwing van de controlerende politieagenten vanaf. ‘Ik denk dat het hele schappelijke, reële jongens waren’, zegt Mudde.

Onze Amsterdamse verslaggever Heere Heeresma jr. maakt korte video’s (clips) voor Schuttevaer.nl. Is er een kwestie waarover u zich in een video-interview zou willen uitspreken? Dan kunt u contact opnemen met Heere Heeresma jr. via heeresma@hotmail.com. Zijn ‘clips’ zijn terug te vinden bij Schuttevaer Dossiers.