IHC levert Gulliver op aan Scaldis

Royal IHC heeft het kraanvaartuig Gulliver opgeleverd aan Scaldis Salvage & Marine Contractors in Antwerpen. Het vaartuig is onder supervisie van Royal IHC in China gebouwd en per heavylifter naar Rotterdam gebracht, waar bij de ROG Terminal de puntjes op de i zijn gezet.

IHC levert Gulliver op aan Scaldis

De Gulliver, in 2016 als Rambiz 4000 op de Hong Qiang-werf bij Shanghai op stapel gezet, is een grotere zus van de Rambiz van Scaldis. Laatstgenoemd kraanvaartuig heeft een hefcapaciteit van 3300 ton. De Gulliver is daarentegen in Xiamen in China uitgerust met twee Huisman-kranen die in tandem lasten tot 4000 ton kunnen tillen. Het ontwerp van de Gulliver is van de hand van Vuyk Engineering in Rotterdam, een dochter van Royal IHC. De Gulliver is 108 meter lang en 49 meter breed. De voortstuwing bestaat uit vier azimuth schroefunits. Het geïnstalleerde vermogen bedraagt 10.450 kW. Verder is het vaartuig uitgerust met een klasse 2 dynamisch positioneringssysteem, een vierpunts ankersysteem, een moonpool en een helikopterdek. Vrijvarend kan een snelheid van 7 knopen worden gehaald. Bijzonder is dat de twee kranen elk circa 25 meter naar achteren kunnen worden verplaatst, zodat er nog zo’n 3000 ton deklading kan worden meegenomen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

IHC levert Gulliver op aan Scaldis | Schuttevaer.nl

IHC levert Gulliver op aan Scaldis

Royal IHC heeft het kraanvaartuig Gulliver opgeleverd aan Scaldis Salvage & Marine Contractors in Antwerpen. Het vaartuig is onder supervisie van Royal IHC in China gebouwd en per heavylifter naar Rotterdam gebracht, waar bij de ROG Terminal de puntjes op de i zijn gezet.

IHC levert Gulliver op aan Scaldis

De Gulliver, in 2016 als Rambiz 4000 op de Hong Qiang-werf bij Shanghai op stapel gezet, is een grotere zus van de Rambiz van Scaldis. Laatstgenoemd kraanvaartuig heeft een hefcapaciteit van 3300 ton. De Gulliver is daarentegen in Xiamen in China uitgerust met twee Huisman-kranen die in tandem lasten tot 4000 ton kunnen tillen. Het ontwerp van de Gulliver is van de hand van Vuyk Engineering in Rotterdam, een dochter van Royal IHC. De Gulliver is 108 meter lang en 49 meter breed. De voortstuwing bestaat uit vier azimuth schroefunits. Het geïnstalleerde vermogen bedraagt 10.450 kW. Verder is het vaartuig uitgerust met een klasse 2 dynamisch positioneringssysteem, een vierpunts ankersysteem, een moonpool en een helikopterdek. Vrijvarend kan een snelheid van 7 knopen worden gehaald. Bijzonder is dat de twee kranen elk circa 25 meter naar achteren kunnen worden verplaatst, zodat er nog zo’n 3000 ton deklading kan worden meegenomen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer