Doeksen laat catamaran verlengen

Rederij Doeksen laat de RoRo-vrachtcatamaran Noord-Nederland met 20 meter verlengen. De scheepssectie is in aanbouw bij Barkmeijer Stroobos.

Doeksen laat catamaran verlengen

Damen Shiprepair in Harlingen voert de verlenging in januari uit. De Noord-Nederland wordt hiermee 68 meter lang, bij een breedte van 15 meter. De capaciteit neemt minimaal drie trailers toe. Verder zal Damen het vrachtschip, dat in 2002 in de vaart kwam, voorzien van nieuwe motoren, een extra boegschroef en nieuwe roeren. De totale investering van de verbouwing bedraagt circa twee miljoen euro. In het voorjaar van 2017 moet het schip klaar zijn om te kunnen worden ingezet als extra autoboot tijdens het drukke zomerseizoen in het vervoer naar Terschelling. (BP)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Doeksen laat catamaran verlengen | Schuttevaer.nl

Doeksen laat catamaran verlengen

Rederij Doeksen laat de RoRo-vrachtcatamaran Noord-Nederland met 20 meter verlengen. De scheepssectie is in aanbouw bij Barkmeijer Stroobos.

Doeksen laat catamaran verlengen

Damen Shiprepair in Harlingen voert de verlenging in januari uit. De Noord-Nederland wordt hiermee 68 meter lang, bij een breedte van 15 meter. De capaciteit neemt minimaal drie trailers toe. Verder zal Damen het vrachtschip, dat in 2002 in de vaart kwam, voorzien van nieuwe motoren, een extra boegschroef en nieuwe roeren. De totale investering van de verbouwing bedraagt circa twee miljoen euro. In het voorjaar van 2017 moet het schip klaar zijn om te kunnen worden ingezet als extra autoboot tijdens het drukke zomerseizoen in het vervoer naar Terschelling. (BP)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer