Grootste dwarsscheepse stapelloop

Zonder ceremonieel is 28 maart bij Koninklijke Niestern Sander te Delfzijl onder grote belangstelling bouwnummer 838 van stapel gelopen. Dit bouwnummer, dat eind mei als Eemsborg in de vaart komt, is het eerste van een viertal (bouwnummer 838 t/m 841) ijsklasse 1A multipurpose containtercarriers die KNS bouwt voor Koninklijke Wagenborg.

Grootste dwarsscheepse stapelloop

Deze vier schepen zijn de grootste ooit die in Noord-Nederland dwarsscheeps te water zijn gelaten. De algemene gegevens van deze 11.000-tonners luiden: lengte over alles 137,90 meter, lengte tussen de loodlijnen 131,50 meter, breedte 15,87 meter, holte 11 meter, ruiminhoud 482.000 cbft, GT/NT 7250/3650, containercapaciteit 432 teu, waarvan 176 aan dek. De voortstuwing geschiedt door een Wärtsilä 9L32C hoofdmotor van 4500 kW.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Grootste dwarsscheepse stapelloop | Schuttevaer.nl

Grootste dwarsscheepse stapelloop

Zonder ceremonieel is 28 maart bij Koninklijke Niestern Sander te Delfzijl onder grote belangstelling bouwnummer 838 van stapel gelopen. Dit bouwnummer, dat eind mei als Eemsborg in de vaart komt, is het eerste van een viertal (bouwnummer 838 t/m 841) ijsklasse 1A multipurpose containtercarriers die KNS bouwt voor Koninklijke Wagenborg.

Grootste dwarsscheepse stapelloop

Deze vier schepen zijn de grootste ooit die in Noord-Nederland dwarsscheeps te water zijn gelaten. De algemene gegevens van deze 11.000-tonners luiden: lengte over alles 137,90 meter, lengte tussen de loodlijnen 131,50 meter, breedte 15,87 meter, holte 11 meter, ruiminhoud 482.000 cbft, GT/NT 7250/3650, containercapaciteit 432 teu, waarvan 176 aan dek. De voortstuwing geschiedt door een Wärtsilä 9L32C hoofdmotor van 4500 kW.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer