‘Ligplaatsenbeleid Rotterdam is bij de beesten af\’

DECEMBER 2007
Het ligplaatsenbeleid van het Havenbedrijf Rotterdam ontlokte de leden van de Christelijke Bond voor Ondernemers in de Binnenvaart (CBOB) tijdens de eindejaarsvergadering afgelopen donderdag in Rotterdam maar weinig lovende woorden. Te weinig ligplaatsen, en daardoor soms onveilige situaties, zijn een doorn in het oog van de schippers die regelmatig Rotterdam aan doen.

CBOB-vice-voorzitter Jan Kruisinga had ook al weinig goed nieuws voor de schippers. Hij kreeg dit jaar in de Werkgroep Binnenvaartbelangen Rotterdam (WBR) te horen dat de Rijnhaven wordt gesloten voor de binnenvaart. ‘Die plaatsen raken we het komende jaar zeker kwijt. We moesten met het havenbedrijf de discussie voeren hoeveel schepen er nu werkelijk dagelijks in die haven liggen. Er was ruimte voor 38 schepen, maar in de praktijk lagen er hoogstens tien. Ze hebben wel toegezegd het ponton te gaan hergebruiken in de Maashaven. Maar daar komen dan wel minder ligplaatsen bij dan ons nu in de Rijnhaven ter beschikking staan. Verder is toegezegd dat er in het Westelijk havengebied palen worden geslagen. Het is nu aan ons om op te letten dat de tekorten niet verder oplopen. Daar gaan we ons met hand en tand tegen verzetten.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit artikel

Reageer

‘Ligplaatsenbeleid Rotterdam is bij de beesten af\’ | Schuttevaer.nl

‘Ligplaatsenbeleid Rotterdam is bij de beesten af\’

DECEMBER 2007
Het ligplaatsenbeleid van het Havenbedrijf Rotterdam ontlokte de leden van de Christelijke Bond voor Ondernemers in de Binnenvaart (CBOB) tijdens de eindejaarsvergadering afgelopen donderdag in Rotterdam maar weinig lovende woorden. Te weinig ligplaatsen, en daardoor soms onveilige situaties, zijn een doorn in het oog van de schippers die regelmatig Rotterdam aan doen.

CBOB-vice-voorzitter Jan Kruisinga had ook al weinig goed nieuws voor de schippers. Hij kreeg dit jaar in de Werkgroep Binnenvaartbelangen Rotterdam (WBR) te horen dat de Rijnhaven wordt gesloten voor de binnenvaart. ‘Die plaatsen raken we het komende jaar zeker kwijt. We moesten met het havenbedrijf de discussie voeren hoeveel schepen er nu werkelijk dagelijks in die haven liggen. Er was ruimte voor 38 schepen, maar in de praktijk lagen er hoogstens tien. Ze hebben wel toegezegd het ponton te gaan hergebruiken in de Maashaven. Maar daar komen dan wel minder ligplaatsen bij dan ons nu in de Rijnhaven ter beschikking staan. Verder is toegezegd dat er in het Westelijk havengebied palen worden geslagen. Het is nu aan ons om op te letten dat de tekorten niet verder oplopen. Daar gaan we ons met hand en tand tegen verzetten.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit artikel

Reageer