Nederlandse baggeraars bouwen terminal en diepen kanalen uit

Opnieuw zijn Nederlandse baggeraars erin geslaagd nieuwe projecten binnen te halen en een bijzonder project af te ronden. Zo gaat Boskalis met Van Hattum en Blankevoort kademuren en een steiger in Rotterdam aanleggen en moet Boskalis in Zuid-Amerika het Martin Garcia-kanaal gaan uitbaggeren. Van Oord heeft op haar beurt zojuist met succes een 72 kilometer lang kanaal in de Kaspische Zee uitgediept.

Nederlandse baggeraars bouwen terminal en diepen kanalen uit

Vlak voor de jaarwisseling werd bekend gemaakt dat Boskalis in consortium met Van Hattum en Blankevoort en Mobilis door Havenbedrijf Rotterdam is gecontracteerd voor de aanleg van kademuren en een steiger en aanverwante werkzaamheden voor een nieuw te bouwen tankterminal in de Rotterdamse haven. Het gaat om een 1200 meter lange kademuur waaraan zeeschepen kunnen afmeren, een 1100 meter lange kademuur voor binnenvaartschepen en een 350 meter lange steiger met vier ligplaatsen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Nederlandse baggeraars bouwen terminal en diepen kanalen uit | Schuttevaer.nl

Nederlandse baggeraars bouwen terminal en diepen kanalen uit

Opnieuw zijn Nederlandse baggeraars erin geslaagd nieuwe projecten binnen te halen en een bijzonder project af te ronden. Zo gaat Boskalis met Van Hattum en Blankevoort kademuren en een steiger in Rotterdam aanleggen en moet Boskalis in Zuid-Amerika het Martin Garcia-kanaal gaan uitbaggeren. Van Oord heeft op haar beurt zojuist met succes een 72 kilometer lang kanaal in de Kaspische Zee uitgediept.

Nederlandse baggeraars bouwen terminal en diepen kanalen uit

Vlak voor de jaarwisseling werd bekend gemaakt dat Boskalis in consortium met Van Hattum en Blankevoort en Mobilis door Havenbedrijf Rotterdam is gecontracteerd voor de aanleg van kademuren en een steiger en aanverwante werkzaamheden voor een nieuw te bouwen tankterminal in de Rotterdamse haven. Het gaat om een 1200 meter lange kademuur waaraan zeeschepen kunnen afmeren, een 1100 meter lange kademuur voor binnenvaartschepen en een 350 meter lange steiger met vier ligplaatsen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer