Binnenvaart biedt CCR rapport ligplaatsenproblemen aan

Koninklijke BLN-Schuttevaer heeft samen met ASV, ESO en autosteiger.nl de CCR een rapport aangeboden met verbetersuggesties voor het ligplaatsenprobleem. Zo moet de binnenschipper tussen Bingen en Keulen een afstand van 158 kilometer overbruggen, onacceptabel vinden de organisaties.

Tijdens de jaarvergadering van de internationale  afdeling van Koninklijke BLN-Schuttevaer is uitgebreid gesproken over het grote tekort aan auto-afzetplaatsen en ligplaatsen langs de Rijn. Ook het aantal ligplaatsen is onvoldoende. Aanwezig bij de bijeenkomst was één van de Nederlandse rijnvaartcommissarissen. Naar aanleiding van zijn advies om de problemen te rapporteren is het rapport digitaal aangeboden aan de CCR.

Minimale middelen

In het rapport geeft de bedrijfstak advies over mogelijk geschikte locaties voor auto-afzetplaatsen. Hierbij is gekeken naar de onderlinge afstand tussen de steigers. In het rapport worden opties aangedragen waarbij met minimale middelen voorzieningen kunnen worden gerealiseerd. Met het doel  de veiligheid van de binnenvaart nog verder te vergroten  vraagt de bedrijfstak nadrukkelijk de medewerking  van de CCR in deze.

Het rapport vraagt tevens aandacht voor het multifunctioneel gebruik van laad/losplekken om bij niet gebruik ligplaatsen te faciliteren. Ook deze plannen kunnen volgens de organisaties met weinig middelen worden gerealiseerd. ‘Belangrijke ingrediënten zijn goede wil, goede samenwerking en begrip voor de binnenvaart; de binnenvaart die ook veelal voor het vervoer van diezelfde bedrijven zorgt.’ (EvH)

Binnenvaart biedt CCR rapport ligplaatsenproblemen aan | Schuttevaer.nl

Binnenvaart biedt CCR rapport ligplaatsenproblemen aan

Koninklijke BLN-Schuttevaer heeft samen met ASV, ESO en autosteiger.nl de CCR een rapport aangeboden met verbetersuggesties voor het ligplaatsenprobleem. Zo moet de binnenschipper tussen Bingen en Keulen een afstand van 158 kilometer overbruggen, onacceptabel vinden de organisaties.

Tijdens de jaarvergadering van de internationale  afdeling van Koninklijke BLN-Schuttevaer is uitgebreid gesproken over het grote tekort aan auto-afzetplaatsen en ligplaatsen langs de Rijn. Ook het aantal ligplaatsen is onvoldoende. Aanwezig bij de bijeenkomst was één van de Nederlandse rijnvaartcommissarissen. Naar aanleiding van zijn advies om de problemen te rapporteren is het rapport digitaal aangeboden aan de CCR.

Minimale middelen

In het rapport geeft de bedrijfstak advies over mogelijk geschikte locaties voor auto-afzetplaatsen. Hierbij is gekeken naar de onderlinge afstand tussen de steigers. In het rapport worden opties aangedragen waarbij met minimale middelen voorzieningen kunnen worden gerealiseerd. Met het doel  de veiligheid van de binnenvaart nog verder te vergroten  vraagt de bedrijfstak nadrukkelijk de medewerking  van de CCR in deze.

Het rapport vraagt tevens aandacht voor het multifunctioneel gebruik van laad/losplekken om bij niet gebruik ligplaatsen te faciliteren. Ook deze plannen kunnen volgens de organisaties met weinig middelen worden gerealiseerd. ‘Belangrijke ingrediënten zijn goede wil, goede samenwerking en begrip voor de binnenvaart; de binnenvaart die ook veelal voor het vervoer van diezelfde bedrijven zorgt.’ (EvH)