Westerschelde nog niet diep genoeg

De bereikbaarheid van de Zeeuwse havens kan beter. Onder meer moet de Westerschelde verder worden verdiept van 16,50 meter naar 17,50 meter. Daarover waren de panelleden van het Havendebat tijde de 34ste Havendagen in Terneuzen eensgezind.

Het panel bestond uit Ad Toet (Koninklijk Nederlands Vervoer), Marc Tesselaar (Oiltanking Terneuzen) en havenmeester Manon Baartmans (Zeeland Seaports).
De verdieping van de Westerschelde is geen gelopen race. Is het technisch en financieel haalbaar en wat heeft het Rijk er voor over? Moet er natuurcompensatie tegenover staan? Die vragen werden gesteld, maar konden nog niet worden beantwoord.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Westerschelde nog niet diep genoeg | Schuttevaer.nl

Westerschelde nog niet diep genoeg

De bereikbaarheid van de Zeeuwse havens kan beter. Onder meer moet de Westerschelde verder worden verdiept van 16,50 meter naar 17,50 meter. Daarover waren de panelleden van het Havendebat tijde de 34ste Havendagen in Terneuzen eensgezind.

Het panel bestond uit Ad Toet (Koninklijk Nederlands Vervoer), Marc Tesselaar (Oiltanking Terneuzen) en havenmeester Manon Baartmans (Zeeland Seaports).
De verdieping van de Westerschelde is geen gelopen race. Is het technisch en financieel haalbaar en wat heeft het Rijk er voor over? Moet er natuurcompensatie tegenover staan? Die vragen werden gesteld, maar konden nog niet worden beantwoord.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer