Baggeren in Julianakanaal

Rijkswaterstaat is deze week begonnen met de verruiming van het Julianakanaal in de bocht bij Stein. De werkzaamheden zijn het begin van een project dat het hele traject tussen Limmel en Maasbracht weer de oude diepte van 4,90 meter moet gaan geven. Daarvoor moet tot eind 2014 ruim 21.000 kubieke meter slib uit het kanaal worden gebaggerd.

Daarna begint de eigenlijke verruiming, waarbij ruim vier kilometer aan stalen damwanden moet worden geplaatst en bijna 2,5 kilometer aan dijken moet worden verlegd. De werkzaamheden moeten eind 2017 klaar zijn. Het kanaal is dan geschikt voor schepen tot een lengte van 190 meter, een breedte van 11,40 meter en een diepgang van 3,50 meter.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Baggeren in Julianakanaal | Schuttevaer.nl

Baggeren in Julianakanaal

Rijkswaterstaat is deze week begonnen met de verruiming van het Julianakanaal in de bocht bij Stein. De werkzaamheden zijn het begin van een project dat het hele traject tussen Limmel en Maasbracht weer de oude diepte van 4,90 meter moet gaan geven. Daarvoor moet tot eind 2014 ruim 21.000 kubieke meter slib uit het kanaal worden gebaggerd.

Daarna begint de eigenlijke verruiming, waarbij ruim vier kilometer aan stalen damwanden moet worden geplaatst en bijna 2,5 kilometer aan dijken moet worden verlegd. De werkzaamheden moeten eind 2017 klaar zijn. Het kanaal is dan geschikt voor schepen tot een lengte van 190 meter, een breedte van 11,40 meter en een diepgang van 3,50 meter.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer