Nachtwerk bij MCS Meppel onder vuur

Het nachtelijke laden en lossen van containerschepen bij MCS Meppel moet worden verboden. Dat hebben omwonenden vorige week geëist bij de Raad van State. Het bedrijf mag van de gemeente Meppel 52 keer per jaar afwijken van het verbod op laden en lossen in de nacht en in het weekend. De omwonenden vinden dat een aanslag op hun nachtrust.

Een woordvoerder van MCS vindt de regeling juist van groot voordeel voor de rust in de bedrijfsvoering. Wanneer een schip door vertraging vanwege technische of logistieke storingen niet voor aanvang van de nacht kon worden gelost, dan kon het werk de volgende ochtend pas worden afgemaakt. Dankzij de nieuwe bedrijfstijdenregeling mag nu worden doorgewerkt. Maximaal 52 keer mag de ‘joker’ worden ingezet. In het afgelopen jaar, toen de regeling van kracht werd, is dat niet meer dan 10 keer gebeurd, aldus een woordvoerder van MCS.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Nachtwerk bij MCS Meppel onder vuur | Schuttevaer.nl

Nachtwerk bij MCS Meppel onder vuur

Het nachtelijke laden en lossen van containerschepen bij MCS Meppel moet worden verboden. Dat hebben omwonenden vorige week geëist bij de Raad van State. Het bedrijf mag van de gemeente Meppel 52 keer per jaar afwijken van het verbod op laden en lossen in de nacht en in het weekend. De omwonenden vinden dat een aanslag op hun nachtrust.

Een woordvoerder van MCS vindt de regeling juist van groot voordeel voor de rust in de bedrijfsvoering. Wanneer een schip door vertraging vanwege technische of logistieke storingen niet voor aanvang van de nacht kon worden gelost, dan kon het werk de volgende ochtend pas worden afgemaakt. Dankzij de nieuwe bedrijfstijdenregeling mag nu worden doorgewerkt. Maximaal 52 keer mag de ‘joker’ worden ingezet. In het afgelopen jaar, toen de regeling van kracht werd, is dat niet meer dan 10 keer gebeurd, aldus een woordvoerder van MCS.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer