ACT verliest laatste grote klant

De Amsterdamse containerterminal ACT verliest haar laatste grote klant. Redersconsortium Grand Alliance maakte deze week bekend in januari de containerlijn EU1 Japan/Singapore/Amsterdam op te heffen. FNV Bondgenoten vreest dat 165 mensen hun baan verliezen.

In de EU1-dienst varen negen containerschepen van rond de 6000 teu. Vanwege de crisis heft de Grand Alliance deze containerlijn op en verdeelt de vracht over drie andere lijnen. De vracht gaat dan in schepen van 8600 teu en groter. Omdat deze niet door de zeesluis van IJmuiden kunnen, kiezen de reders voor Rotterdam en Antwerpen. Op deze manier hoopt de Grand Alliance forse besparingen te realiseren.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

ACT verliest laatste grote klant | Schuttevaer.nl

ACT verliest laatste grote klant

De Amsterdamse containerterminal ACT verliest haar laatste grote klant. Redersconsortium Grand Alliance maakte deze week bekend in januari de containerlijn EU1 Japan/Singapore/Amsterdam op te heffen. FNV Bondgenoten vreest dat 165 mensen hun baan verliezen.

In de EU1-dienst varen negen containerschepen van rond de 6000 teu. Vanwege de crisis heft de Grand Alliance deze containerlijn op en verdeelt de vracht over drie andere lijnen. De vracht gaat dan in schepen van 8600 teu en groter. Omdat deze niet door de zeesluis van IJmuiden kunnen, kiezen de reders voor Rotterdam en Antwerpen. Op deze manier hoopt de Grand Alliance forse besparingen te realiseren.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer