Eind vorig jaar sprak Naupar met de aangesloten schippers om de gevoelens en meningen te peilen. Er was flink wat kritiek, vooral op de website, de telefonische bereikbaarheid en de afhandeling van zaken op het kantoor. Slurink erkende die fouten van de jonge fusieorganisatie. ‘Het is jammer, dat we niet nog een jaar de tijd hebben gekregen om met de hele groep door te gaan. Want hoewel je fouten nooit helemaal voorkomt, lopen de zaken nu beter en komt binnenkort bijvoorbeeld de nieuwe website in de lucht.’
Met beide groepen afgescheidenen is volgens Slurink ‘goed gesproken’. De onderlinge afspraken maken het Naupar mogelijk de organisatie aan te passen aan de lagere inkomsten en geven de beide kleinere vloten voldoende starttijd. Tot in de loop van 2010 werken de drie vloten samen en blijft Naupar dus schepen van beide vloten doorboeken. Hoe het na de scheiding volgend jaar verder gaat, is nog niet besproken. Wel komt de ‘eigen vloot eerst’. ‘Op kantoor zal in voorkomende gevallen enigszins worden gestuurd ten gunste van de eigen schepen. Of er op de website ook een soort scheiding komt, weet ik nog niet. Voorlopig staan alle schepen er nog gewoon naast elkaar op.’
Dit artikel is exclusief voor abonnees
Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.
Bent u al abonnee?