Schuttevaer

Zoet, Zout & Zakelijk
Schuttevaer Premium

CBRB steunt oproep SP om goederentreinen te laten varen

ROTTERDAM

Het CBRB schaart zich achter de oproep van de SP om goederentreinen te laten varen. Woensdag 8 september overhandigden SP'ers uit Gelderland en Overijssel meer dan 3500 handtekeningen aan de Vaste Kamercommissie voor Verkeer en Waterstaat.

1 / 1

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties (3)

Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Indien u nog geen account heeft kunt u zich hier registreren om te kunnen reageren op Schuttevaer.nl. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

  • Alex Berendsen

    Ik zou zeggen neem contact op met het RONA en bundel uw krachten.
    WWW.IJSSELLIJN.nl

  • harm

    gister bij het rtl nieuws kwam dit item voorbij heb mij echter zeer verbaasd dat er met geen woord werd gerept over de binnenvaart als alernatief, ik heb hierover de redactie gemaild of het helpt geen idee maar is er nou niemand die vanuit de binnenvaart bonden of organisaties die probeert juist wanneer dit soort problemen in het nieuws zijn met alternatieven op de proppen te komen, als het op publiciteit voor de binnenvaart aankomt valt er nog veel te winnen

  • C. Janszn.

    Hmmmm,

    Even denken; provincie\'s Overijssel & Gelderland. En daarbij in de buurt gelegen NRW in DL. ...

    Ligt het gebied \'Twente\' daar niet in de buurt.

    Voor de betrokken ambtenaren c.q. politici zal ik het even uitleggen:

    1. In de provincie Overijssel en deels in de prov. Gelderland ligt het huidige Twentekanaal.

    2. Reeds in het jaar 1919 is in de NL-Tweede Kamer het idee besproken (tot aan een finale stemming) om deze kanalen met circa 50 km kanaal door te trekken tot nabij het westelijk uiteinde van de Mittelland Kanalen(gelegen van NRW richting oosten (Polen, regio Berlijn en/of oostelijker), noorden (regio Hamburg), en zuidoostelijk (Dreesden, Tjechië, etc.)).

    3. In de Jaren 1990 t/m circa 1997 heeft er het serieuze plan bestaan om het het zogenaamde Twente - Mittelland (verbindings-) Kanaal aan te leggen. Nu via zuidzijde van Almelo, zuidzijde Noordhorn(DL) tot er een aansluiting mogelijkheid was tot aan het zogenaamde Dortmund-kanaal aan de Noordzijde (benedenzijde) van sluis Alte Rheine. Met 3 sluizen naar het zuidenben je dan ook weer bij het Mittellandkanaal, westelijke uiteinde.

    4. In de jaren 2008 en 2009 staat dit kanaaltje van Almelo en verder (circa 56 km lengte) niet eens meer in de Europese plannen TEN en Naiades genoemd! En dan dit te bedenken; deze plannen waren speciaal bedoeld om \'Misseng links\'- in de Pan-Europese (goederenvervoers)netwerken te gaan maken. O ja, de besproeken spoorlijnen (met vele andere spoorlijnen stonden die wel in de genoemde europese budgetten).

    Trek zelf uw conclusies maar.

    Met vriendelijke groet,

Lees ook