74 kilometer per uur

Wärtsilä en Corvus leveren krachtbron voor grootste batterij-elektrische ferry ooit gebouwd

Motorenbouwer Wärtsilä uit Finland gaat de voortstuwingsinstallatie leveren voor de grootste batterij-elektrische ferry ooit gebouwd met maar liefst 40 MWh aan batterijen. Deze 130 meter lange lichtgewicht Ro-Pax veerboot wordt momenteel in opdracht van de Uruguayaanse rederij Buquebus gebouwd op de Incat-werf op het Australische eiland Tasmanië.

De nieuwe elektrische ferry die in Tasmanië wordt gebouwd en aangedreven door Wärtsilä waterjets. Illustratie Buquebus

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Wärtsilä en Corvus leveren krachtbron voor grootste batterij-elektrische ferry ooit gebouwd | Schuttevaer.nl
74 kilometer per uur

Wärtsilä en Corvus leveren krachtbron voor grootste batterij-elektrische ferry ooit gebouwd

Motorenbouwer Wärtsilä uit Finland gaat de voortstuwingsinstallatie leveren voor de grootste batterij-elektrische ferry ooit gebouwd met maar liefst 40 MWh aan batterijen. Deze 130 meter lange lichtgewicht Ro-Pax veerboot wordt momenteel in opdracht van de Uruguayaanse rederij Buquebus gebouwd op de Incat-werf op het Australische eiland Tasmanië.

De nieuwe elektrische ferry die in Tasmanië wordt gebouwd en aangedreven door Wärtsilä waterjets. Illustratie Buquebus

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer