vlootvernieuwing

Longship bestelt vier zuinige schepen in Turkije

De Groningse rederij Longship laat vier coasters bouwen bij de Atlas scheepswerf in Gölcük in Turkije. Het worden dieselelektrische schepen van 8600 dwt, die volgens Longship zo’n 45% minder brandstof zullen verbruiken dan conventionele schepen.

De vier dieselelektrische schepen die de Groningse rederij Longship laat bouwen zijn ontworpen door Ankerbeer in Kolham. Ze zijn voorbereid op alternatieve brandstoffen zoals methanol. Artist's impression Longship

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Longship bestelt vier zuinige schepen in Turkije | Schuttevaer.nl
vlootvernieuwing

Longship bestelt vier zuinige schepen in Turkije

De Groningse rederij Longship laat vier coasters bouwen bij de Atlas scheepswerf in Gölcük in Turkije. Het worden dieselelektrische schepen van 8600 dwt, die volgens Longship zo’n 45% minder brandstof zullen verbruiken dan conventionele schepen.

De vier dieselelektrische schepen die de Groningse rederij Longship laat bouwen zijn ontworpen door Ankerbeer in Kolham. Ze zijn voorbereid op alternatieve brandstoffen zoals methanol. Artist's impression Longship

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer