Zeevrachtenmarkt: Hoogste containertarieven in 10 jaar

Trendwatcher Bimco is voorzichtig met zijn inschatting van de marktontwikkelingen in 2021, vooral wat betreft de Chinese invoer van kolen. Die was in het derde kwartaal dit jaar 32% lager dan in eerdere jaren. Dat scheelt 60 capesizers ofwel 200.000 ton kolen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zeevrachtenmarkt: Hoogste containertarieven in 10 jaar | Schuttevaer.nl

Zeevrachtenmarkt: Hoogste containertarieven in 10 jaar

Trendwatcher Bimco is voorzichtig met zijn inschatting van de marktontwikkelingen in 2021, vooral wat betreft de Chinese invoer van kolen. Die was in het derde kwartaal dit jaar 32% lager dan in eerdere jaren. Dat scheelt 60 capesizers ofwel 200.000 ton kolen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer