Tweede sluiskolk Eefde in 2017 klaar

De bouw van een tweede sluiskolk bij Eefde begint in 2014 en de oplevering staat voor 2017 gepland. Dat heeft minister Schultz van Haegen 18 januari geantwoord op Kamervragen van Arie Slob van de ChristenUnie.

Volgens het MIRT Projectenboek 2012 zou er eind 2011 een zogenoemde  Voorkeursbeslissing over een tweede kolk bij Eefde worden genomen, maar volgens de minister kostte een zorgvuldige voorbereiding iets meer tijd dan voorzien. ‘De Voorkeursbeslissing wordt als gevolg hiervan in het eerste kwartaal 2012 genomen.’
Volgens Schultz is er geen tekort voor de bouw. Er is volgens de minister één budget, waarmee zowel de tweede kolk moet worden gebouwd als de Twentekanalen moeten worden verruimd. ‘Een deel van dit budget wordt toegewezen aan dit onderdeel, overeenkomstig de actuele raming. Voor de aanleg van de tweede kolk is geen sprake van een tekort.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Tweede sluiskolk Eefde in 2017 klaar | Schuttevaer.nl

Tweede sluiskolk Eefde in 2017 klaar

De bouw van een tweede sluiskolk bij Eefde begint in 2014 en de oplevering staat voor 2017 gepland. Dat heeft minister Schultz van Haegen 18 januari geantwoord op Kamervragen van Arie Slob van de ChristenUnie.

Volgens het MIRT Projectenboek 2012 zou er eind 2011 een zogenoemde  Voorkeursbeslissing over een tweede kolk bij Eefde worden genomen, maar volgens de minister kostte een zorgvuldige voorbereiding iets meer tijd dan voorzien. ‘De Voorkeursbeslissing wordt als gevolg hiervan in het eerste kwartaal 2012 genomen.’
Volgens Schultz is er geen tekort voor de bouw. Er is volgens de minister één budget, waarmee zowel de tweede kolk moet worden gebouwd als de Twentekanalen moeten worden verruimd. ‘Een deel van dit budget wordt toegewezen aan dit onderdeel, overeenkomstig de actuele raming. Voor de aanleg van de tweede kolk is geen sprake van een tekort.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer