Binnenvaart unaniem over ROSR overgangsbepalingen

Alle binnenvaartorganisaties hebben het ministerie van Infrastructuur & Milieu donderdag 13 oktober matiging van de overgangsbepalingen in het ROSR gevraagd.

Het verzoek werd gedaan door CBRB, Kantoor Binnenvaart en Koninklijke Schuttevaer, met ondersteuning van de Algemeene Schippers Vereeniging (ASV) en verladersorganisatie EVO. De organisaties willen unaniem voorkomen dat de kleinere schepen uit de vloot verdwijnen en dat de binnenvaart in z’n geheel onnodig op kosten wordt gejaagd, meldt Koninklijke Schuttevaer.
Uit nieuw onderzoek blijkt dat in ieder geval een deel van de
kleinere schepen beneden de 1000 ton vervroegd zal stoppen met varen
als men moet voldoen aan de eisen van 2015 en later. Ook voor grotere
schepen doen zich onoverkomelijke problemen voor.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Binnenvaart unaniem over ROSR overgangsbepalingen | Schuttevaer.nl

Binnenvaart unaniem over ROSR overgangsbepalingen

Alle binnenvaartorganisaties hebben het ministerie van Infrastructuur & Milieu donderdag 13 oktober matiging van de overgangsbepalingen in het ROSR gevraagd.

Het verzoek werd gedaan door CBRB, Kantoor Binnenvaart en Koninklijke Schuttevaer, met ondersteuning van de Algemeene Schippers Vereeniging (ASV) en verladersorganisatie EVO. De organisaties willen unaniem voorkomen dat de kleinere schepen uit de vloot verdwijnen en dat de binnenvaart in z’n geheel onnodig op kosten wordt gejaagd, meldt Koninklijke Schuttevaer.
Uit nieuw onderzoek blijkt dat in ieder geval een deel van de
kleinere schepen beneden de 1000 ton vervroegd zal stoppen met varen
als men moet voldoen aan de eisen van 2015 en later. Ook voor grotere
schepen doen zich onoverkomelijke problemen voor.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer