Loreley-file vrijwel opgelost

De file afvarende schepen boven de Loreley, die na het ongeluk met de tanker Waldhof tot zo’n 450 aangroeide, was dinsdag vrijwel volledig opgelost. Te daal varende schepen van de Main en de Rijn kunnen inmiddels doorvaren tot Mainz/Budenheim en daar een ligplaats zoeken. WSA Bingen en WSP spreken de schepen daar rechtstreeks aan en organiseren de verdere afvaart.

Anaconda

‘Het begint te lopen’, zegt voorzitter Martin van Dijk van de Internationale Afdeling (IA) van Koninklijke Schuttevaer, die in Sankt Goar bivakkeert en in voortdurend overleg staat met WSA Bingen. De vaarwegbeheerder heeft de stremming van de afvaart maandag van BASF Nordhafen (Kmr 432) verlegd naar Budenheim (Kmr 509), en geldt tot Bad Salzig (Kmr 564). Het stremmingsbericht 12.2011 (NfB 0147/2011) werd daarop aangepast. Het is niet langer nodig dat schepen zich vooraf melden bij WSA Bingen. Uitgezonderd van de stremming zijn schepen die tussen Budenheim (Kmr 509) en Oberwesel (Kmr 550) moeten laden, lossen of lichten, en verder alle schepen en verbanden die varen met een ‘besondere Anweisung’ van WSA of WSP.
Verder is voor de scheepvaart die boven Bingen (kmr 528,5) ligt het volgende afgesproken:

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (42)

  • Ik heb dit met verbijstering gelezen.
    Ongelovelijk het commentaar!!!!
    Niemand, behalve de duitse wsa en de nederlandse rws, weet hoe het is geregeld met de af en opvaart. Praat eens met de schippers, die wel de hulp vanuit nederland waarderen, en de samenwerking tussen Duitsland en Nederland!!!

    Geplaatst door: jojo op
  • Loreley-file vrijwel opgelost

    Een beetje zwavelzuur in het water doet wonderen 😉

    Geplaatst door: Piet op
  • Dacht dat de kleuterschool voor kleuters was maar niet voor allen die hier schrijven, foei Kindergarten

    Geplaatst door: Jan op
  • Ja Wesly de Camaro is er compleet door, ze hadden Dhr schaffer zelf aanboord, die man voert ook altijd de proefvaarten uit als je met bakken door het gebergte wil.
    Marco van Oeveren
    KvB Anroma

    Geplaatst door: Marco van Oeveren op
  • kan iemand mij misschien vertellen of die camaro met 4 bakken er ook in zijn geheel langs is of dat hij moest koppelen kwam hem als 4 baks tegen benden boppard

    Geplaatst door: Wesley op
  • Mijn excuses en medeleven voor de nabestaanden. het algemene nieuws heeft het niet (meer) over de dood deze twee mensen en daardoor heb ik me dat niet gerealiseerd. Ik zeg ZEKER NIET dat de schipper schuldig is, ik zeg dat multinationals nooit te vertrouwen zijn en de politiek ook niet.
    Je moet eens weten hoevel bouw-arbeids er LETTERLIJK IN een betonnen paal gevallen zijn en dat het beton storten gewoon door ging….
    “zo zijn onze manieren”
    Mijn condoleances aan de familie, vrienden en collega’s. Ik hoop dat ik er helemaal naast zit maar de ‘bedrijfsmentaliteit’ van de groten doet mij anders vermoeden.

    Geplaatst door: Chris op
  • Echt triest te horen dat veel mensen netjes hun beurt afwachten terwijl anderen menen zo veel belangrijker te zijn dan die anderen dat ze,als een verwende kleuter,net zo lang zeuren en zaniken tot ze bijna direct door mogen.
    Echt iets om je rot te schamen!
    Het trieste is dat het blijkbaar nog werkt ook

    Geplaatst door: Henk Eerkes op
  • ik vind dit belachelijk.
    een beetj comentaar op mamoet leveren .
    mamoet doet alles om het te verhelpen.
    en ruzie, wie er eerst was om voorbij de waldhof te varen.
    zaterdag avond 08/02/11 alleen maar ruzie .het organiseren is minder dan in nederland maar duitsland doe er alles aan.
    en als iedereen het beter weet ga dan helpen.

    gr zoon van schipper

    Geplaatst door: ikku op
  • Hopelijk gebeurt er niet nog ergens een ramp, maar als de bokken ergens anders nodig zijn is de Waldhof zo gelicht. Dit plukt lekker voor Mammoet.
    Gr. ” ABEG “.

    Geplaatst door: Henk J op
  • Nederlandse bergers hadden toch een wereldnaam?
    Nu lijkt het erop dat ze niet eens een schip rechtop kunnen leggen en leegpompen.
    Komt bij mij over als geknoei.

    Geplaatst door: Harm op
  • Nee, die man op het voordek in de afvaart, is om het anker te laten vallen als er iets misgaat………

    Geplaatst door: Roel Eerkes op
  • Geahte mensen.
    Ik u willen vragen als de berg en daalvaart de Waldhof passeert uit respekt voor de vermisten EVEN de VLAG HALFSTOK gaat.
    Grt Johannes.

    Geplaatst door: Johannes op
  • @verbijsterd.

    Doe eens een beetje normaal , ik weet niet of je reactie,s plaatst om de boel op te stoken of je bent niet wijzer.
    niet iedereen is eigenaar van het miljoenen bedrijf, er zijn er zat die in loondienst zitten en normaal zijn.
    feit is dat nu wel blijkt dat de afvaart langs kan en de opvaart dus ook s,nachts moet kunnen.
    dat alles heel lang aan het duren is en er bedrijven genoeg zijn die het al slecht hebben.
    en als je het al slecht hebt is het niet gek dat je als wel eigenaar van een miljoenen bedrijf dat ook graag zo wil houden en dus wilt varen c.q. werken.

    succes allemaal.

    Geplaatst door: Karel op
  • Het is inderdaad vernederend en walchelijk wat die schippers allemaal uitkramen.

    Zijn dat die mensen met miljoenen bedrijven?
    De heer Verberk heeft het over bijscholen, nou dit volk is niets te leren. Allemaal domme slaven
    voor de grote multinatials.

    Geplaatst door: verbijtsterd op
  • Respectloos, kinderachtig en dom zoals een deel van de schippers hun reacties uiten op deze site.
    Denken jullie er nooit bij na hoe jullie jezelf als scheepvaartbranche profileren? Dat je jezelf wel met een bepaald beeld neerzet die nou echt niet altijd zo heel sjiek overkomt? Hoe respectloos sommigen harde woorden uiten en alleen maar kritiek leveren. En alleen egoisme en eigenbelang belangrijk lijken te zijn.
    Doet het jullie nu echt niets als jullie langs de Waldhof varen en naar kaal grondhout van een stuurhut zitten te turen? En te weten dat daar twee mensen een wedstrijd hebben gestreden met de dood en die niet konden winnen?
    Toen men weer mocht gaan varen wilde iedereen de eerste zijn. Ik had jullie toch echt wat wijzer ingeschat.
    Ik wens jullie allen een behouden vaart. Een ongeluk zit in een klein hoekje en besef dat jullie zelf verantwoordelijk zijn voor het beeld wat men van de scheepvaartbranche heeft of krijgt.
    Werk aan de winkel!

    Geplaatst door: Een schippersdochter op
  • als het goed is komt nu de laadste koppel af en gaat de opvaart beginnen

    Geplaatst door: de op
  • hoe zit dat nu voor die afvarige koppelverbanden ?
    wij zitten thuis te wachten op nieuws van wsa.
    daar staat niets van hoe het is afgelopen met die proefvaart.

    Geplaatst door: nr 2258 voor de afvaart op
  • het is gewoon zielig hoe mensen zich uiten in hun reactie .respectloos gewoon .ik had toch graag gezien ondanks de elende die dit te weeg brengt .dat de mensen zich respectvol opstellen tegen over mekaar .en daar bij komt nog dat de mensen die vermist zijn niet meer over gesproken word .of dat we er uberhout bij stil staan .ik vind als collega s en of je paticulier of in loondienst ben .de komende week de vlag half stok hangt voor de vermiste en nabestaande van de mensen die vermist zijn .dat er toch een samen hoorig heid is onder de schipper want ook in moelijke tijden mogen we er bij stil staan . en niet alleen aan ons ijgen denken .want bedenk dit het zal jou schip of familie of vrienden zijn die dit over komt .schij uit met dat kleuter achtig gedoe tegen me kaar .

    Geplaatst door: fred op
  • @michiel

    Lampen van de wal!!hahaa gewoon op de radar zal je bedoelen. Al jaren lang wordt er op de radar gevaren s nachts door het gebergte dus moet nu ook geen probleem zijn, en die walthof en bokken zijn toch verlicht.

    Geplaatst door: Jan van 3 straten achter op
  • Goed Nieuws !
    En…dan ken ik d’r met m’n luxe motor zeker langs!

    Geplaatst door: Gabber Amsterdammer op
  • wat die koppelverbanden betreft ik weet zeker dat die zonder problemen kunnen passeren en veel rustiger dan een 80m als ze willen komen ze acheruit in de opvaart met al die pk heb zelf gezien hoe die afkomen op de moesel er was er zelf eentje die met 7m trier pegel in brem stapvoet door de bocht kwam dat moet ik zeker niet doen met mijn 110m dus met andere woorden laat die mensen ook afvaren

    Geplaatst door: benito op
  • @ edje, lees eerst het verhaal eens goed voor je commetaar geeft.

    Geplaatst door: Fred op
  • Met grote lampen vanaf de wal die de doorgang goed verlichten kan snachts ook worden gevaren of zie ik dat verkeerd?

    Geplaatst door: michiel op
  • Kan ik nu ook weer overnachten om 20.00 uur in de Loreley Haven op de Palen en m,n auto aan de wal zetten????

    Geplaatst door: Jantje op
  • ze kennen het verschil niet tussen .110 of 135 meter denk ik . gisteren waren zo gezegd 110 m maar er waren ook drie 135 m zijn die 135 m gekrompen in de was . of is dat gedaan om andere collega s te ergeren

    Geplaatst door: edje op
  • Zo zit het nu mag bij de ene bericht zie je dat max toegelaten lengte 110m is en dan zie je toch dat er 135m schepen er door mogen.
    Ik snap er niets van.

    Geplaatst door: Joske & Mathilleke op
  • vandaag met de auto wezen kijken ook de vigila 135*14.20 is afvarig erlangs dat ging zonder probleem

    Geplaatst door: p op
  • @ tokkitor: de Goblin was een van de testschepen van woensdag. Blijkbaar zijn ze toch tot de beslissing gekomen om verder alleen schepen tot 110 meter door te laten…

    Geplaatst door: Robin op
  • Koppelverbanden met hun bak opzij hebben toch niet veel meer padbreedte nodig dan een 135 meter schip.Geef deze ook toestemming om in brede formatie in de afvaart te gaan

    Geplaatst door: Jan K op
  • Henk je hebt wel gelijk met het uitspugen. Maar dat moet je individueel bekijken. Er zijn altijd mensen die de hele dag niets anders doen dan schelden op iedereen die ze tegen komen. Maar dat is een geselecteerde aso minderheid. Ik heb diep respect voor alle mensen die met de Waldhof bezig zijn. In het bijzonder voor de mensen van Mammoet die al weken werken aan een veilige berging van de Waldhof, wat gelukkig tot nu toe lukt.

    Geplaatst door: Thera op
  • nu ga ik toch bijna over mijn nek,nu ineens doet RWS het heel goed,snap ik nog wel omdat de afvaart nu ook vrij is
    maar owee owee zodra we Tiel of Weurt uit moeten en de post wil dat we ff wachten of willen even iets regelen, worden ze voor rotte vis uitgemaakt en nemen we het heft zelf maar in de hand om dat we het toch beter weten
    Zal het niet zo zijn,RWS is daar aanwezig omdat er nog steeds collega,s zijn die hun bek maar een douw geven en denken dat ze dan duits spreken en deze taal ook niet begrijpen,dus RWS is daar als tolk aanwezig

    Geplaatst door: henk op
  • Super actie van Rijkswaterstaat. Zijn toch nog steeds mensen met een schippershart. Ik weet zeker dat we zonder inzet van de ned autoriteiten niet zouden kunnen doorvaren. Pluim voor de proffesie van de RWS medewerkers. Mijn zwager is er door en is RWS zeer dankbaar. MAg ook wel eens gezegd worden. Ik heb begrepen dat het de vaste mannen van de Waal zijn. Pluim en bedankt!

    Geplaatst door: Con Amore op
  • Het is wel goed dat een bemanningslid moet op het voordek staan afvarend,zal wel zijn als het mis gaat om een wrijfhoutje te houden tegen de Waldhof

    Geplaatst door: govaert jean op
  • 110 meter ? ik kwam vannavond de Goblin tegen die er door is 135 meter !!!
    nu kvb nog ff en dan loopt de boel weer

    Geplaatst door: tokkitor op
  • Eerst kwam de BASF in de problemen dus mocht er opvarig gevaren worden. Nu moet men 10 euro betalen om schepen naar de Moezel te krijgen. Dus de afvaart weer vrij en de prijs naar 5 euro ?

    Geplaatst door: …… op
  • aan de mensen die zich inzetten dat alles goed verloopt een pluimpje . dat verdienen ze wel .

    Geplaatst door: sonseeahray op
  • Ja joep, het is allemaal maar normaal je buren naar de waalhaven sturen failliet wensen. We kunnen gewoon niet meer sociaal en normaal reageren.

    Geplaatst door: daniel op
  • Tja

    Het is ook nooit goed zeg. Nu gaan er 8 MOB’s de zaak begeleiden wat een goeie actie is en nog commentaar.
    Wat een volk die schippers zeg pfffff

    Geplaatst door: joep op
  • aan allen die het aanbelangen de afvaart wordt langzaam op gang gebracht de zehdenick mag om drie uur in de afvaart

    Geplaatst door: benito op
  • Bekijk het een beetje positief zeg?!
    De Duitsers hebben al HEEL vaak bewezen dat ze de mensen aan hun lot over laten Kijk maar na hoogwaterstremmingen of Sluisstremmingen Dan is het recht van de ASO’s
    Misschien zetten RWS nu om mooi bij de buitenwereld tevoorschijn te komen hun beste beentje voor en nemen de Duitsers het over En wat ze dan weer in NL gaan doen zien we wel weer
    Dit moet gewoon goed geregeld worden Want zonder hen wordt het zo en zo niets Dat is ook keer op keer bewezen

    Geplaatst door: Maria op
  • en hoe moeten wij nu de voorhaven van Tiel passeren, als er niemand meer op de post zit….? Ik begin nu al te zweten

    Geplaatst door: Toontje op
  • beetje apart dat RWS moet gaan helpen. Heeft RWS de wijsheid in pacht? In maasstricht is het na een stremming ook “ellebogen werk” om als eerste bij de sluis Limmel te zijn. Schippers zouden wijs genoeg zijn om niet met zn allen te gaan varen; op beurt nummeren is daarom niet nodig, aldus RWS. HAHA. En nu moeten ze in het buitenland de wijze man spelen…echt weer Nederlands.

    Geplaatst door: toeschouwer op

Reageer

Loreley-file vrijwel opgelost | Schuttevaer.nl

Loreley-file vrijwel opgelost

De file afvarende schepen boven de Loreley, die na het ongeluk met de tanker Waldhof tot zo’n 450 aangroeide, was dinsdag vrijwel volledig opgelost. Te daal varende schepen van de Main en de Rijn kunnen inmiddels doorvaren tot Mainz/Budenheim en daar een ligplaats zoeken. WSA Bingen en WSP spreken de schepen daar rechtstreeks aan en organiseren de verdere afvaart.

Anaconda

‘Het begint te lopen’, zegt voorzitter Martin van Dijk van de Internationale Afdeling (IA) van Koninklijke Schuttevaer, die in Sankt Goar bivakkeert en in voortdurend overleg staat met WSA Bingen. De vaarwegbeheerder heeft de stremming van de afvaart maandag van BASF Nordhafen (Kmr 432) verlegd naar Budenheim (Kmr 509), en geldt tot Bad Salzig (Kmr 564). Het stremmingsbericht 12.2011 (NfB 0147/2011) werd daarop aangepast. Het is niet langer nodig dat schepen zich vooraf melden bij WSA Bingen. Uitgezonderd van de stremming zijn schepen die tussen Budenheim (Kmr 509) en Oberwesel (Kmr 550) moeten laden, lossen of lichten, en verder alle schepen en verbanden die varen met een ‘besondere Anweisung’ van WSA of WSP.
Verder is voor de scheepvaart die boven Bingen (kmr 528,5) ligt het volgende afgesproken:

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (42)

  • Ik heb dit met verbijstering gelezen.
    Ongelovelijk het commentaar!!!!
    Niemand, behalve de duitse wsa en de nederlandse rws, weet hoe het is geregeld met de af en opvaart. Praat eens met de schippers, die wel de hulp vanuit nederland waarderen, en de samenwerking tussen Duitsland en Nederland!!!

    Geplaatst door: jojo op
  • Loreley-file vrijwel opgelost

    Een beetje zwavelzuur in het water doet wonderen 😉

    Geplaatst door: Piet op
  • Dacht dat de kleuterschool voor kleuters was maar niet voor allen die hier schrijven, foei Kindergarten

    Geplaatst door: Jan op
  • Ja Wesly de Camaro is er compleet door, ze hadden Dhr schaffer zelf aanboord, die man voert ook altijd de proefvaarten uit als je met bakken door het gebergte wil.
    Marco van Oeveren
    KvB Anroma

    Geplaatst door: Marco van Oeveren op
  • kan iemand mij misschien vertellen of die camaro met 4 bakken er ook in zijn geheel langs is of dat hij moest koppelen kwam hem als 4 baks tegen benden boppard

    Geplaatst door: Wesley op
  • Mijn excuses en medeleven voor de nabestaanden. het algemene nieuws heeft het niet (meer) over de dood deze twee mensen en daardoor heb ik me dat niet gerealiseerd. Ik zeg ZEKER NIET dat de schipper schuldig is, ik zeg dat multinationals nooit te vertrouwen zijn en de politiek ook niet.
    Je moet eens weten hoevel bouw-arbeids er LETTERLIJK IN een betonnen paal gevallen zijn en dat het beton storten gewoon door ging….
    “zo zijn onze manieren”
    Mijn condoleances aan de familie, vrienden en collega’s. Ik hoop dat ik er helemaal naast zit maar de ‘bedrijfsmentaliteit’ van de groten doet mij anders vermoeden.

    Geplaatst door: Chris op
  • Echt triest te horen dat veel mensen netjes hun beurt afwachten terwijl anderen menen zo veel belangrijker te zijn dan die anderen dat ze,als een verwende kleuter,net zo lang zeuren en zaniken tot ze bijna direct door mogen.
    Echt iets om je rot te schamen!
    Het trieste is dat het blijkbaar nog werkt ook

    Geplaatst door: Henk Eerkes op
  • ik vind dit belachelijk.
    een beetj comentaar op mamoet leveren .
    mamoet doet alles om het te verhelpen.
    en ruzie, wie er eerst was om voorbij de waldhof te varen.
    zaterdag avond 08/02/11 alleen maar ruzie .het organiseren is minder dan in nederland maar duitsland doe er alles aan.
    en als iedereen het beter weet ga dan helpen.

    gr zoon van schipper

    Geplaatst door: ikku op
  • Hopelijk gebeurt er niet nog ergens een ramp, maar als de bokken ergens anders nodig zijn is de Waldhof zo gelicht. Dit plukt lekker voor Mammoet.
    Gr. ” ABEG “.

    Geplaatst door: Henk J op
  • Nederlandse bergers hadden toch een wereldnaam?
    Nu lijkt het erop dat ze niet eens een schip rechtop kunnen leggen en leegpompen.
    Komt bij mij over als geknoei.

    Geplaatst door: Harm op
  • Nee, die man op het voordek in de afvaart, is om het anker te laten vallen als er iets misgaat………

    Geplaatst door: Roel Eerkes op
  • Geahte mensen.
    Ik u willen vragen als de berg en daalvaart de Waldhof passeert uit respekt voor de vermisten EVEN de VLAG HALFSTOK gaat.
    Grt Johannes.

    Geplaatst door: Johannes op
  • @verbijsterd.

    Doe eens een beetje normaal , ik weet niet of je reactie,s plaatst om de boel op te stoken of je bent niet wijzer.
    niet iedereen is eigenaar van het miljoenen bedrijf, er zijn er zat die in loondienst zitten en normaal zijn.
    feit is dat nu wel blijkt dat de afvaart langs kan en de opvaart dus ook s,nachts moet kunnen.
    dat alles heel lang aan het duren is en er bedrijven genoeg zijn die het al slecht hebben.
    en als je het al slecht hebt is het niet gek dat je als wel eigenaar van een miljoenen bedrijf dat ook graag zo wil houden en dus wilt varen c.q. werken.

    succes allemaal.

    Geplaatst door: Karel op
  • Het is inderdaad vernederend en walchelijk wat die schippers allemaal uitkramen.

    Zijn dat die mensen met miljoenen bedrijven?
    De heer Verberk heeft het over bijscholen, nou dit volk is niets te leren. Allemaal domme slaven
    voor de grote multinatials.

    Geplaatst door: verbijtsterd op
  • Respectloos, kinderachtig en dom zoals een deel van de schippers hun reacties uiten op deze site.
    Denken jullie er nooit bij na hoe jullie jezelf als scheepvaartbranche profileren? Dat je jezelf wel met een bepaald beeld neerzet die nou echt niet altijd zo heel sjiek overkomt? Hoe respectloos sommigen harde woorden uiten en alleen maar kritiek leveren. En alleen egoisme en eigenbelang belangrijk lijken te zijn.
    Doet het jullie nu echt niets als jullie langs de Waldhof varen en naar kaal grondhout van een stuurhut zitten te turen? En te weten dat daar twee mensen een wedstrijd hebben gestreden met de dood en die niet konden winnen?
    Toen men weer mocht gaan varen wilde iedereen de eerste zijn. Ik had jullie toch echt wat wijzer ingeschat.
    Ik wens jullie allen een behouden vaart. Een ongeluk zit in een klein hoekje en besef dat jullie zelf verantwoordelijk zijn voor het beeld wat men van de scheepvaartbranche heeft of krijgt.
    Werk aan de winkel!

    Geplaatst door: Een schippersdochter op
  • als het goed is komt nu de laadste koppel af en gaat de opvaart beginnen

    Geplaatst door: de op
  • hoe zit dat nu voor die afvarige koppelverbanden ?
    wij zitten thuis te wachten op nieuws van wsa.
    daar staat niets van hoe het is afgelopen met die proefvaart.

    Geplaatst door: nr 2258 voor de afvaart op
  • het is gewoon zielig hoe mensen zich uiten in hun reactie .respectloos gewoon .ik had toch graag gezien ondanks de elende die dit te weeg brengt .dat de mensen zich respectvol opstellen tegen over mekaar .en daar bij komt nog dat de mensen die vermist zijn niet meer over gesproken word .of dat we er uberhout bij stil staan .ik vind als collega s en of je paticulier of in loondienst ben .de komende week de vlag half stok hangt voor de vermiste en nabestaande van de mensen die vermist zijn .dat er toch een samen hoorig heid is onder de schipper want ook in moelijke tijden mogen we er bij stil staan . en niet alleen aan ons ijgen denken .want bedenk dit het zal jou schip of familie of vrienden zijn die dit over komt .schij uit met dat kleuter achtig gedoe tegen me kaar .

    Geplaatst door: fred op
  • @michiel

    Lampen van de wal!!hahaa gewoon op de radar zal je bedoelen. Al jaren lang wordt er op de radar gevaren s nachts door het gebergte dus moet nu ook geen probleem zijn, en die walthof en bokken zijn toch verlicht.

    Geplaatst door: Jan van 3 straten achter op
  • Goed Nieuws !
    En…dan ken ik d’r met m’n luxe motor zeker langs!

    Geplaatst door: Gabber Amsterdammer op
  • wat die koppelverbanden betreft ik weet zeker dat die zonder problemen kunnen passeren en veel rustiger dan een 80m als ze willen komen ze acheruit in de opvaart met al die pk heb zelf gezien hoe die afkomen op de moesel er was er zelf eentje die met 7m trier pegel in brem stapvoet door de bocht kwam dat moet ik zeker niet doen met mijn 110m dus met andere woorden laat die mensen ook afvaren

    Geplaatst door: benito op
  • @ edje, lees eerst het verhaal eens goed voor je commetaar geeft.

    Geplaatst door: Fred op
  • Met grote lampen vanaf de wal die de doorgang goed verlichten kan snachts ook worden gevaren of zie ik dat verkeerd?

    Geplaatst door: michiel op
  • Kan ik nu ook weer overnachten om 20.00 uur in de Loreley Haven op de Palen en m,n auto aan de wal zetten????

    Geplaatst door: Jantje op
  • ze kennen het verschil niet tussen .110 of 135 meter denk ik . gisteren waren zo gezegd 110 m maar er waren ook drie 135 m zijn die 135 m gekrompen in de was . of is dat gedaan om andere collega s te ergeren

    Geplaatst door: edje op
  • Zo zit het nu mag bij de ene bericht zie je dat max toegelaten lengte 110m is en dan zie je toch dat er 135m schepen er door mogen.
    Ik snap er niets van.

    Geplaatst door: Joske & Mathilleke op
  • vandaag met de auto wezen kijken ook de vigila 135*14.20 is afvarig erlangs dat ging zonder probleem

    Geplaatst door: p op
  • @ tokkitor: de Goblin was een van de testschepen van woensdag. Blijkbaar zijn ze toch tot de beslissing gekomen om verder alleen schepen tot 110 meter door te laten…

    Geplaatst door: Robin op
  • Koppelverbanden met hun bak opzij hebben toch niet veel meer padbreedte nodig dan een 135 meter schip.Geef deze ook toestemming om in brede formatie in de afvaart te gaan

    Geplaatst door: Jan K op
  • Henk je hebt wel gelijk met het uitspugen. Maar dat moet je individueel bekijken. Er zijn altijd mensen die de hele dag niets anders doen dan schelden op iedereen die ze tegen komen. Maar dat is een geselecteerde aso minderheid. Ik heb diep respect voor alle mensen die met de Waldhof bezig zijn. In het bijzonder voor de mensen van Mammoet die al weken werken aan een veilige berging van de Waldhof, wat gelukkig tot nu toe lukt.

    Geplaatst door: Thera op
  • nu ga ik toch bijna over mijn nek,nu ineens doet RWS het heel goed,snap ik nog wel omdat de afvaart nu ook vrij is
    maar owee owee zodra we Tiel of Weurt uit moeten en de post wil dat we ff wachten of willen even iets regelen, worden ze voor rotte vis uitgemaakt en nemen we het heft zelf maar in de hand om dat we het toch beter weten
    Zal het niet zo zijn,RWS is daar aanwezig omdat er nog steeds collega,s zijn die hun bek maar een douw geven en denken dat ze dan duits spreken en deze taal ook niet begrijpen,dus RWS is daar als tolk aanwezig

    Geplaatst door: henk op
  • Super actie van Rijkswaterstaat. Zijn toch nog steeds mensen met een schippershart. Ik weet zeker dat we zonder inzet van de ned autoriteiten niet zouden kunnen doorvaren. Pluim voor de proffesie van de RWS medewerkers. Mijn zwager is er door en is RWS zeer dankbaar. MAg ook wel eens gezegd worden. Ik heb begrepen dat het de vaste mannen van de Waal zijn. Pluim en bedankt!

    Geplaatst door: Con Amore op
  • Het is wel goed dat een bemanningslid moet op het voordek staan afvarend,zal wel zijn als het mis gaat om een wrijfhoutje te houden tegen de Waldhof

    Geplaatst door: govaert jean op
  • 110 meter ? ik kwam vannavond de Goblin tegen die er door is 135 meter !!!
    nu kvb nog ff en dan loopt de boel weer

    Geplaatst door: tokkitor op
  • Eerst kwam de BASF in de problemen dus mocht er opvarig gevaren worden. Nu moet men 10 euro betalen om schepen naar de Moezel te krijgen. Dus de afvaart weer vrij en de prijs naar 5 euro ?

    Geplaatst door: …… op
  • aan de mensen die zich inzetten dat alles goed verloopt een pluimpje . dat verdienen ze wel .

    Geplaatst door: sonseeahray op
  • Ja joep, het is allemaal maar normaal je buren naar de waalhaven sturen failliet wensen. We kunnen gewoon niet meer sociaal en normaal reageren.

    Geplaatst door: daniel op
  • Tja

    Het is ook nooit goed zeg. Nu gaan er 8 MOB’s de zaak begeleiden wat een goeie actie is en nog commentaar.
    Wat een volk die schippers zeg pfffff

    Geplaatst door: joep op
  • aan allen die het aanbelangen de afvaart wordt langzaam op gang gebracht de zehdenick mag om drie uur in de afvaart

    Geplaatst door: benito op
  • Bekijk het een beetje positief zeg?!
    De Duitsers hebben al HEEL vaak bewezen dat ze de mensen aan hun lot over laten Kijk maar na hoogwaterstremmingen of Sluisstremmingen Dan is het recht van de ASO’s
    Misschien zetten RWS nu om mooi bij de buitenwereld tevoorschijn te komen hun beste beentje voor en nemen de Duitsers het over En wat ze dan weer in NL gaan doen zien we wel weer
    Dit moet gewoon goed geregeld worden Want zonder hen wordt het zo en zo niets Dat is ook keer op keer bewezen

    Geplaatst door: Maria op
  • en hoe moeten wij nu de voorhaven van Tiel passeren, als er niemand meer op de post zit….? Ik begin nu al te zweten

    Geplaatst door: Toontje op
  • beetje apart dat RWS moet gaan helpen. Heeft RWS de wijsheid in pacht? In maasstricht is het na een stremming ook “ellebogen werk” om als eerste bij de sluis Limmel te zijn. Schippers zouden wijs genoeg zijn om niet met zn allen te gaan varen; op beurt nummeren is daarom niet nodig, aldus RWS. HAHA. En nu moeten ze in het buitenland de wijze man spelen…echt weer Nederlands.

    Geplaatst door: toeschouwer op

Reageer