Muller gaat konvooivaart IJsselmeer uitvoeren

De organisatie en uitvoering van de konvooivaart op het IJsselmeer is in handen gekomen van de firma Muller in Dordrecht. Rijkswaterstaat besteedde het werk onlangs aan voor de komende vier jaar en Muller kwam als beste en goedkoopste uit de bus.

‘Als het goed is, wordt het er voor de binnenvaart beter op’, zegt Jim van der Geer van Rijkswaterstaat IJsselmeergebied. ‘In het oude contract huurden we schepen in op uurbasis. Zij stelden het konvooi samen, maar wij deden de andere werkzaamheden. In het nieuwe contract wordt Muller afgerekend op de service die ze verlenen. De konvooivaart moet vlot en veilig gebeuren, dat is onze eis. De service naar de binnenvaart moet optimaal zijn, er moet worden meegedacht met de schipper.’
Volgens Van der Geer voldoet Muller aan al die eisen. ‘De denkwijze is goed en ze hebben ook voldoende schepen die een konvooi kunnen leiden. Ze moeten er minimaal acht hebben en hebben er nog een paar meer.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (41)

  • ik vaar lekker vast achter mijn bak bij van o.

    weet iedere week wat ik heb. en verder geen gezeur varen!

    Geplaatst door: Jan Hoek op
  • Nou… Volgens mij is het allemaal meer dan prima gegaan zowel op ijsselmeer als op markermeer. Dikke pluim voor de ijsbrekers.

    Geplaatst door: Piet op
  • weetje wat ik zo jammer vind.
    ik lees hier niets over veiligheid
    of ervaring en ik weet uit ervaring als het er
    echt op aan komt je bepaalde mensen gewoon nodig hebt die je nu mist.

    Geplaatst door: jacob op
  • ach ja….die gesaneerde visserlui moeten toch ergens naartoe.
    niet dat hen dat zelf te verwijten valt.
    Maar k ben bang dat de markt in de sleepvaart al kapot is onderhand.
    het gaat niet alleen om het ijsbreken helaas.

    Geplaatst door: gewoon toon op
  • voor de tarieven die nu betaald worden is het idd heel erg verstandig het meer te mijden.
    alles gaat naar de donder en er word niks verdient.

    Geplaatst door: dennis op
  • “De denkwijze van Muller is goed”, daar denk ik na een paar angstige momenten van vanmorgen wel anders over, misschien moeten ze nog een beetje inslingeren maar schijnbaar hebben ze over ijsgang op het ijsselmeer en markermeer nog nooit nagedacht, als dit de voorbode voor de komende winterperiode is dan feliciteer ik rws met zijn geweldige economische beslissing en probeer ik tot april deze meren te mijden!

    Geplaatst door: appie op
  • de enige urker die nu meedoet is een vos in een kippenhok

    Geplaatst door: BEREND op
  • nu lees ik net dit in een artikel.

    De regels zijn gewijzigd’, zegt directeur Adry Groenewold. ‘Wij kregen altijd een vast bedrag per ijsbreker per uur. Dat is nu veranderd in een vast bedrag per ijsperiode, zeg maar per winter. Voor dat bedrag moet je alles doen, maar je weet van tevoren niet met hoeveel schepen je het moet delen. Ik vind het risico dan te groot, zowel voor Rijn en IJssel als voor de ijsbrekers. Het kan meevallen, maar het kan ook erg tegenvallen.

    dus als het een beetje lang gaat vriezen is muller toch echt de lul.

    Geplaatst door: dennis op
  • de urkers hebben bewust nog niet ingeschreven dit jaar want er zijn van de 53 sleepduwboten maar 18 ijsbrekers bij en omdat ze nog wat onenigheid met elkaar hebben want ja wie is 1 en wie 2 enzovoort hebben ze gezegd we wachten nog maar 4 jaar dat we eruit zijn en een club vormen dan schrijven we wel in en laten we maar met buitenstaanders inschrijven dan hebben we ook geen ruzie dus van daar er zullen evengoed wel urkers breken wees daar maar niet bang voor
    gr jaap

    Geplaatst door: jaap op
  • Beste Lezers,

    Rijn & ijssel heeft jaren lang de opdracht gehad ven Rijkswaterstaat voor ca € 450,– pu maar ja nu
    kon iedereen het weer goed koper want R&Y was niet goed en allemaal K.T en nu ( zoals Adrie het zo mooi zegt ) gaan we prakkiseren en doen we het voor € 230,– pu we blijven schippers , want als we ondernemers waren hadden we het bij R&Y gelaten en hadden we € 450,– pu gehad – 5%
    het gaat er niet om om R&Y gelijk te geven maar het is een feit.
    waarom moet iedereen altijd iets kapot maken wat goed is, iets wat goed is moet je koesteren

    met vriendelijke groeten SCHIPPERS

    een ondernemer
    Chris van de Boogaart.

    Geplaatst door: Chris op
  • mensen laat idereen in zn waarde dit ging niet over urkers maar ijsbreken.
    En waar het wel over gaat is kan muller als het echt mis gaat de klappen op vangen ?

    Geplaatst door: roel op
  • Als je die urkers achter een bak zet komt het ook niet goed. Ze helpen alles naar de klote

    Geplaatst door: jacob op
  • dan kan je toch beter maar vast achter een bak zitten voor 70 per uur a 14 uur per dag.
    hou je het spul heel teminste en je factuur is op de rekening binnen 14 dagen(bij de overheid gem 100 dagen)dus de urkers lachen zich rot hehe

    Geplaatst door: dennis op
  • wat een jaloezie ik schrik van die taal en het wordt maar erger.ze durven geen eens der naam op de reactie te plaatsen waar zitten die mensen met principes,nou dat zijn er nul als het om geld gaat en zeker in de scheepvaart.en altijd maar kritiek . de tijd dat we met tien duwboten het baggerwerk van de breejenbout stil lagen voor meer huur die we ook kregen op het ijsselmeer wat ook nog werdt gewardeerd door hoofduitvoerder van der schouw was toen uniek,maar hij berijkten wel dat hij driehonderd procent van ons aan kon en dat we voor de firma door het vuur gingen. zo hoort dat ook vindt ik . ik weet wel dat was in de tachtiger jaren. dan wordt er gelult dat was vroeger maar daar kunnen we een hoop van leren.we kunnen er een boek van vol schrijven maar steek eerst maar een hand in eigen boezem, voor je gaat miepen groetjes uit de sloehaven. bas. v.nes

    Geplaatst door: bas.v.nes op
  • inderdaad urkers hebben helemaal niet zelf in geschreven aleen de boten aangeboden bij andere inschrijvers
    er waren 5 inschrijvers waarvan de bedragen nr 1 een milioen nr 5 2.2 milioe

    Geplaatst door: roel op
  • hehe de flip is groot zo te horen

    Geplaatst door: dennis op
  • je bent schijnbaar aardig op de hoogte roel,zijn de inschrijvers openbaar gemaakt? vermeld de (echte)inschrijverprijzen hier dan en laat iedereen oordelen.

    Geplaatst door: gerrit op
  • urkers hebben niet niet ingeschreven voor 1:2 .
    Het eenigste varanderd dat waterstaat.
    Geen risico meer loopt
    en wat mullerdoet slaat nergens op nogmaals als ze tonnen meer gevragen hadden hadden ze het ook gehad vevolgens laten ze part de boten aan gort varen.
    En wat als het misgaat allemaal masaal muller bellen ofzo ?
    En hoe kan het dat bij inschrijving de in te zetten boten met fotos n al in gediend moesten zijn, en dat muller dags voor aanbestedig nog brekers zocht.
    Trouwens vroeger was breken 1 gulden per pk per uur
    nu zou dat 50 eurocent moeten zijn en die heb je nodig .

    Geplaatst door: roel op
  • Beste mensen ze hebben het vorig jaar zelf verkloot ze waren nog konvooi aan het varen terwijl het allang niet meer nodig was het was totaal anders dan het jaar daarvoor toen de oude Groeneveld het nog regelde .Er werd zelfs gesproken over de Urkse werkveschaffing rijkswaterstaat is ook niet dom en laat zich niet voor de gek houden en daardoor is dit gekomen dat een ander het werk heeft.

    Geplaatst door: jansen op
  • Rinus,ik heb gehoord dat de Urkers voor 1,2 hebben ingeschreven.
    Als ik jou berekening gebruik kom ik op 312,5 euro per uur.
    Dan hebben ze zeker zelf ook een foutje gemaakt.

    Geplaatst door: gerrit op
  • nou dan gaat muller naar de klote

    Geplaatst door: dennis op
  • Budget 1.000.000 euro, voor 40 konvooien.
    Te verdelen onder 8 ijsbrekers voor 12 uur per dag.
    Das dus: 1.000.000 : 40 : 8 : 12 = 260 euro per uur.
    Als de winter zo streng word, zoals het er naar uit gaat zien, dan denk ik dat er ergens te kort gaat zijn.
    Het huur tarief van vorig jaar lag dus 40% hoger. (425 euro zoals eerder genoemd)

    Reken zelf maar uit, wat het je gaat kosten als er iets kapot gaat…

    Geplaatst door: Rinus op
  • tis pas als vanouds als de urkers hetzelfde uurtarief krijgen als vorig jaar,en dus niet minder want alles is duurder geworden.

    Geplaatst door: dennis op
  • Gelukkig is het weer als vanouds het meeste word wel geregeld door de urkers aleen nu onder de paraplu van muller zelfde als vorig jaar onder de paraplu van rijn en ijsel

    Geplaatst door: Antonie op
  • De Randmeren worden sinds eergisteren netjes open gehouden door de Elise van Buggraaf.

    Geplaatst door: daan op
  • jammer voor lub en broers weet hoe het gaat daar is gezzelig .en muller is snel klaar hebben maar 1 echt ijsbreker en dat is de ex resnova nu sirius.

    Geplaatst door: arie op
  • Ik heb gehoord dat er op dit moment twee ijsbrekers op het Markermeer varen,1 van de urker familie van Slooten en de Husky, volgens mij waren die twee er de vorige ijsbreekperiode ook bij.
    Ik diverse keren met ze in een konvooi gevaren en vond dat kundige mensen.

    Geplaatst door: klaas op
  • Geachte Dennis

    Ik weet niet of Uw reactie voor mij bedoeld is geweest. Ik kon dat helaas niet herkennen. Ik geef U groot gelijk als U een voorbeeld als de TNT aanhaalt. Dit geldt evenzeer voor de energie sector en meer van dit soort levensbehoeften, bijv. het openbaar vervoer. Dat hoort niet in handen van de particuliere sector terecht te komen. Het belang van mensen die er gebruik van willen maken is m.i. groter als die van de raad van commissaren. Maar daar ging mijn bericht niet over. Daar ging het over het steeds maar weer negatief reageren. Ik begrijp en onderschrijf, niet altijd, Uw grieven t.a.v de problemen binnen Uw bedrijfstak. Ik mis ten enen male een stukje solidariteit en eensgezindheid binnen Uw bedrijfstak. Voor Uw grieven dient U niet op dit forum te zijn maar eensgezind op de daar voor bestemde plaatsen. Verenigt U.

    Geplaatst door: jaap assies op
  • een slager gaat toch ook geen brood verkopen man.
    wat er nu gebeurd is het volgende

    de urkers die het al ellelang doen zijn particulieren zijn het goedbetaalde werk kwijdgeraakt aan een bedrijf tja de directie is nog nooit op een boot of schip geweest.
    dus een bedrijfstak die heel erg hecht was is gewoon naar de klote geholpen door de overheid nog wel.
    kijk naar de tnt,kapot gemaakt door de regering,want die heeft de boel opengegooid voor concurrenten,met als resultaat 11000 man op straat.
    dus beste hoe kan je nou een beslissing van het rijk nou positief ervaren.

    Geplaatst door: dennis op
  • H.H. schippers,

    Waarom altijd zo negatief reageren. Het is nooit goed. Iedereen heeft altijd wat te mekkeren. Niets wordt positief benaderd. Welk onderwerp dan ook. Je krijgt de neiging te denken: \\\”laat die lui in hun sop gaarkoken\\\”. Is ergens dieper over nadenken iets te veel gevraagd van mensen die in de binnenvaart werkzaam zijn. Is de grens tussen wal en schip zo groot?

    Geplaatst door: Jaap Assies op
  • Jaap, dan heb je de dagbladen niet gelezen, pagina grote advertentie!

    Geplaatst door: klaas op
  • Als het werkelijk om 40 konvooien zou gaan dan kom je op het volgende op basis van vorig jaar per dag

    adam lelystad 2 heen en twee terug 4
    lelystad lemmer 2 heen en twee terug 4
    Dus 8 konvooien per dag, dan is de koek dus op binnen 5 dagen, exclusief de Randmeren ?

    Geplaatst door: jaap op
  • Ze weten het weer mooi te zeggen, de heeren van rijkswaterstaat die in de winter niet met de schipper wilde praten, maar alleen met de KSV. Net alsof wij de situatie niet in konden schatten en de heeren op kantoor wel! De klachten gingen niet over de konvooien, maar over de organisatie achter de konvooien. En de klachten werden minder, omdat je net zo goed tegen een muur kan praten. Heb je nog een grotere kans dat je antwoord krijgt. En ja, ik heb dit ook bij de KSV en de rws klachtenlijn neergelegd.

    Geplaatst door: T. Zeldenrust op
  • ik meen aanbesteding op 40 konvooien voor 4jaar.
    Dus 40 per jaar de rest is meerwerk denk ik dan.
    Met de zelfde inzet als voorig jaar zal de boot het per uur een stuk minder moeten doen met het risico dat nog groter is
    muller mag per konvooi minder boten mogen inzetten als hun dat veilig achten.

    Geplaatst door: roel op
  • dus aanbesteed voor 1 miljoen.
    is dat per jaar en zo ja wat als het 3 mnd keihard gaat vriezen.dan is muller er niet meer.
    want dan is het miljoen snel op.
    een ijsbreker kost toch minimaal 2500 euro per dag gemiddeld 300 tot 400 per uur.
    hoop toch niet voor muller dat er 3 mnd konvooivaart nodig zal zijn

    Geplaatst door: dennis op
  • Ik heb nergens iets over een Europese aanbesteding gezien.Dat moet toch wel voor dit bedrag lijkt mij als het om 1 miljoen gaat.

    Geplaatst door: jaap op
  • het breken is aanbesteed voor een milioen.
    Ruim 8 ton minder als wat waterstaat vorig jaar heeft uitgegeven.
    Wat betreft de beste muller was dags voor aanbesteding nog stad en land aan het af bellen om brekers te zoeken omdat ze die zelf niet hebben.
    Dat is geen schande maar laat ze zich eerst bewijzen ,
    voor te roepen dat ze de beste zijn.
    Deels van de brekers hebben ze dan ook bij andere inschrijvers weg.,
    ook logies omdat in nederland maar een aantal echte ijsbrekers zijn, het is weer een slimme zet van waterstaat en dat recht hebben ze .
    Er zijn altijd weer soepkippen die er intrappen of een rekenfoutje maken

    Geplaatst door: roel op
  • Dus wat is er gekozen, de beste(?) of de goedkoopste?

    Een echt verstandige ambtenaar, die dit soort aanbestedingen verzorgt; die heeft het over ‘de economisch meest optimale’ aanbieding. Deze voorlichter hoor ik dat niet zeggen. …
    ;->

    C. Jans_zn.

    03-12-2010 op 10:40

    nou in het artikel staat toch echt dat ze de beste en goedkoopste zijn.
    maar ja of dat ze de beste zijn moeten we nog wel even afwachten.
    gewoon de goedkoopste.
    wat wel jammer is dat het gezellige sweer nu weg is,want met die urkers kon je wel lachen.
    nu is het gewoon weer een geldkwestie.

    Geplaatst door: dennis op
  • Eigenlijk best wel een pervers principe:

    Ze zijn de goedkoopste, dus zullen ze wel de beste zijn ?!?..

    Uit eigen ervaring (aanbestedingen door de overheid in bouw/onderhoud van waterbouwwerken); de beste is zelden de goedkoopste.

    Dus wat is er gekozen, de beste(?) of de goedkoopste?

    Een echt verstandige ambtenaar, die dit soort aanbestedingen verzorgt; die heeft het over ‘de economisch meest optimale’ aanbieding. Deze voorlichter hoor ik dat niet zeggen. …
    ;->

    Geplaatst door: C. Jans_zn. op
  • heb trouwens afglopen winter veel reizen in konvooi gevaren over het ijselmeer m.b.v de coby en jelle ouke.
    dat heb ik als zeer prettig ervaren.
    weet nu niet of het er beter op word.
    maar ja geld is geld

    Geplaatst door: dennis op
  • tja nou lopen de urkers een hoop knaken mis zeg.
    krijgen we straks nog meer tankers uit die regio.
    er kunnen vast nog wel wat tankers bij hoor.

    Geplaatst door: dennis op

Reageer

Muller gaat konvooivaart IJsselmeer uitvoeren | Schuttevaer.nl

Muller gaat konvooivaart IJsselmeer uitvoeren

De organisatie en uitvoering van de konvooivaart op het IJsselmeer is in handen gekomen van de firma Muller in Dordrecht. Rijkswaterstaat besteedde het werk onlangs aan voor de komende vier jaar en Muller kwam als beste en goedkoopste uit de bus.

‘Als het goed is, wordt het er voor de binnenvaart beter op’, zegt Jim van der Geer van Rijkswaterstaat IJsselmeergebied. ‘In het oude contract huurden we schepen in op uurbasis. Zij stelden het konvooi samen, maar wij deden de andere werkzaamheden. In het nieuwe contract wordt Muller afgerekend op de service die ze verlenen. De konvooivaart moet vlot en veilig gebeuren, dat is onze eis. De service naar de binnenvaart moet optimaal zijn, er moet worden meegedacht met de schipper.’
Volgens Van der Geer voldoet Muller aan al die eisen. ‘De denkwijze is goed en ze hebben ook voldoende schepen die een konvooi kunnen leiden. Ze moeten er minimaal acht hebben en hebben er nog een paar meer.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (41)

  • ik vaar lekker vast achter mijn bak bij van o.

    weet iedere week wat ik heb. en verder geen gezeur varen!

    Geplaatst door: Jan Hoek op
  • Nou… Volgens mij is het allemaal meer dan prima gegaan zowel op ijsselmeer als op markermeer. Dikke pluim voor de ijsbrekers.

    Geplaatst door: Piet op
  • weetje wat ik zo jammer vind.
    ik lees hier niets over veiligheid
    of ervaring en ik weet uit ervaring als het er
    echt op aan komt je bepaalde mensen gewoon nodig hebt die je nu mist.

    Geplaatst door: jacob op
  • ach ja….die gesaneerde visserlui moeten toch ergens naartoe.
    niet dat hen dat zelf te verwijten valt.
    Maar k ben bang dat de markt in de sleepvaart al kapot is onderhand.
    het gaat niet alleen om het ijsbreken helaas.

    Geplaatst door: gewoon toon op
  • voor de tarieven die nu betaald worden is het idd heel erg verstandig het meer te mijden.
    alles gaat naar de donder en er word niks verdient.

    Geplaatst door: dennis op
  • “De denkwijze van Muller is goed”, daar denk ik na een paar angstige momenten van vanmorgen wel anders over, misschien moeten ze nog een beetje inslingeren maar schijnbaar hebben ze over ijsgang op het ijsselmeer en markermeer nog nooit nagedacht, als dit de voorbode voor de komende winterperiode is dan feliciteer ik rws met zijn geweldige economische beslissing en probeer ik tot april deze meren te mijden!

    Geplaatst door: appie op
  • de enige urker die nu meedoet is een vos in een kippenhok

    Geplaatst door: BEREND op
  • nu lees ik net dit in een artikel.

    De regels zijn gewijzigd’, zegt directeur Adry Groenewold. ‘Wij kregen altijd een vast bedrag per ijsbreker per uur. Dat is nu veranderd in een vast bedrag per ijsperiode, zeg maar per winter. Voor dat bedrag moet je alles doen, maar je weet van tevoren niet met hoeveel schepen je het moet delen. Ik vind het risico dan te groot, zowel voor Rijn en IJssel als voor de ijsbrekers. Het kan meevallen, maar het kan ook erg tegenvallen.

    dus als het een beetje lang gaat vriezen is muller toch echt de lul.

    Geplaatst door: dennis op
  • de urkers hebben bewust nog niet ingeschreven dit jaar want er zijn van de 53 sleepduwboten maar 18 ijsbrekers bij en omdat ze nog wat onenigheid met elkaar hebben want ja wie is 1 en wie 2 enzovoort hebben ze gezegd we wachten nog maar 4 jaar dat we eruit zijn en een club vormen dan schrijven we wel in en laten we maar met buitenstaanders inschrijven dan hebben we ook geen ruzie dus van daar er zullen evengoed wel urkers breken wees daar maar niet bang voor
    gr jaap

    Geplaatst door: jaap op
  • Beste Lezers,

    Rijn & ijssel heeft jaren lang de opdracht gehad ven Rijkswaterstaat voor ca € 450,– pu maar ja nu
    kon iedereen het weer goed koper want R&Y was niet goed en allemaal K.T en nu ( zoals Adrie het zo mooi zegt ) gaan we prakkiseren en doen we het voor € 230,– pu we blijven schippers , want als we ondernemers waren hadden we het bij R&Y gelaten en hadden we € 450,– pu gehad – 5%
    het gaat er niet om om R&Y gelijk te geven maar het is een feit.
    waarom moet iedereen altijd iets kapot maken wat goed is, iets wat goed is moet je koesteren

    met vriendelijke groeten SCHIPPERS

    een ondernemer
    Chris van de Boogaart.

    Geplaatst door: Chris op
  • mensen laat idereen in zn waarde dit ging niet over urkers maar ijsbreken.
    En waar het wel over gaat is kan muller als het echt mis gaat de klappen op vangen ?

    Geplaatst door: roel op
  • Als je die urkers achter een bak zet komt het ook niet goed. Ze helpen alles naar de klote

    Geplaatst door: jacob op
  • dan kan je toch beter maar vast achter een bak zitten voor 70 per uur a 14 uur per dag.
    hou je het spul heel teminste en je factuur is op de rekening binnen 14 dagen(bij de overheid gem 100 dagen)dus de urkers lachen zich rot hehe

    Geplaatst door: dennis op
  • wat een jaloezie ik schrik van die taal en het wordt maar erger.ze durven geen eens der naam op de reactie te plaatsen waar zitten die mensen met principes,nou dat zijn er nul als het om geld gaat en zeker in de scheepvaart.en altijd maar kritiek . de tijd dat we met tien duwboten het baggerwerk van de breejenbout stil lagen voor meer huur die we ook kregen op het ijsselmeer wat ook nog werdt gewardeerd door hoofduitvoerder van der schouw was toen uniek,maar hij berijkten wel dat hij driehonderd procent van ons aan kon en dat we voor de firma door het vuur gingen. zo hoort dat ook vindt ik . ik weet wel dat was in de tachtiger jaren. dan wordt er gelult dat was vroeger maar daar kunnen we een hoop van leren.we kunnen er een boek van vol schrijven maar steek eerst maar een hand in eigen boezem, voor je gaat miepen groetjes uit de sloehaven. bas. v.nes

    Geplaatst door: bas.v.nes op
  • inderdaad urkers hebben helemaal niet zelf in geschreven aleen de boten aangeboden bij andere inschrijvers
    er waren 5 inschrijvers waarvan de bedragen nr 1 een milioen nr 5 2.2 milioe

    Geplaatst door: roel op
  • hehe de flip is groot zo te horen

    Geplaatst door: dennis op
  • je bent schijnbaar aardig op de hoogte roel,zijn de inschrijvers openbaar gemaakt? vermeld de (echte)inschrijverprijzen hier dan en laat iedereen oordelen.

    Geplaatst door: gerrit op
  • urkers hebben niet niet ingeschreven voor 1:2 .
    Het eenigste varanderd dat waterstaat.
    Geen risico meer loopt
    en wat mullerdoet slaat nergens op nogmaals als ze tonnen meer gevragen hadden hadden ze het ook gehad vevolgens laten ze part de boten aan gort varen.
    En wat als het misgaat allemaal masaal muller bellen ofzo ?
    En hoe kan het dat bij inschrijving de in te zetten boten met fotos n al in gediend moesten zijn, en dat muller dags voor aanbestedig nog brekers zocht.
    Trouwens vroeger was breken 1 gulden per pk per uur
    nu zou dat 50 eurocent moeten zijn en die heb je nodig .

    Geplaatst door: roel op
  • Beste mensen ze hebben het vorig jaar zelf verkloot ze waren nog konvooi aan het varen terwijl het allang niet meer nodig was het was totaal anders dan het jaar daarvoor toen de oude Groeneveld het nog regelde .Er werd zelfs gesproken over de Urkse werkveschaffing rijkswaterstaat is ook niet dom en laat zich niet voor de gek houden en daardoor is dit gekomen dat een ander het werk heeft.

    Geplaatst door: jansen op
  • Rinus,ik heb gehoord dat de Urkers voor 1,2 hebben ingeschreven.
    Als ik jou berekening gebruik kom ik op 312,5 euro per uur.
    Dan hebben ze zeker zelf ook een foutje gemaakt.

    Geplaatst door: gerrit op
  • nou dan gaat muller naar de klote

    Geplaatst door: dennis op
  • Budget 1.000.000 euro, voor 40 konvooien.
    Te verdelen onder 8 ijsbrekers voor 12 uur per dag.
    Das dus: 1.000.000 : 40 : 8 : 12 = 260 euro per uur.
    Als de winter zo streng word, zoals het er naar uit gaat zien, dan denk ik dat er ergens te kort gaat zijn.
    Het huur tarief van vorig jaar lag dus 40% hoger. (425 euro zoals eerder genoemd)

    Reken zelf maar uit, wat het je gaat kosten als er iets kapot gaat…

    Geplaatst door: Rinus op
  • tis pas als vanouds als de urkers hetzelfde uurtarief krijgen als vorig jaar,en dus niet minder want alles is duurder geworden.

    Geplaatst door: dennis op
  • Gelukkig is het weer als vanouds het meeste word wel geregeld door de urkers aleen nu onder de paraplu van muller zelfde als vorig jaar onder de paraplu van rijn en ijsel

    Geplaatst door: Antonie op
  • De Randmeren worden sinds eergisteren netjes open gehouden door de Elise van Buggraaf.

    Geplaatst door: daan op
  • jammer voor lub en broers weet hoe het gaat daar is gezzelig .en muller is snel klaar hebben maar 1 echt ijsbreker en dat is de ex resnova nu sirius.

    Geplaatst door: arie op
  • Ik heb gehoord dat er op dit moment twee ijsbrekers op het Markermeer varen,1 van de urker familie van Slooten en de Husky, volgens mij waren die twee er de vorige ijsbreekperiode ook bij.
    Ik diverse keren met ze in een konvooi gevaren en vond dat kundige mensen.

    Geplaatst door: klaas op
  • Geachte Dennis

    Ik weet niet of Uw reactie voor mij bedoeld is geweest. Ik kon dat helaas niet herkennen. Ik geef U groot gelijk als U een voorbeeld als de TNT aanhaalt. Dit geldt evenzeer voor de energie sector en meer van dit soort levensbehoeften, bijv. het openbaar vervoer. Dat hoort niet in handen van de particuliere sector terecht te komen. Het belang van mensen die er gebruik van willen maken is m.i. groter als die van de raad van commissaren. Maar daar ging mijn bericht niet over. Daar ging het over het steeds maar weer negatief reageren. Ik begrijp en onderschrijf, niet altijd, Uw grieven t.a.v de problemen binnen Uw bedrijfstak. Ik mis ten enen male een stukje solidariteit en eensgezindheid binnen Uw bedrijfstak. Voor Uw grieven dient U niet op dit forum te zijn maar eensgezind op de daar voor bestemde plaatsen. Verenigt U.

    Geplaatst door: jaap assies op
  • een slager gaat toch ook geen brood verkopen man.
    wat er nu gebeurd is het volgende

    de urkers die het al ellelang doen zijn particulieren zijn het goedbetaalde werk kwijdgeraakt aan een bedrijf tja de directie is nog nooit op een boot of schip geweest.
    dus een bedrijfstak die heel erg hecht was is gewoon naar de klote geholpen door de overheid nog wel.
    kijk naar de tnt,kapot gemaakt door de regering,want die heeft de boel opengegooid voor concurrenten,met als resultaat 11000 man op straat.
    dus beste hoe kan je nou een beslissing van het rijk nou positief ervaren.

    Geplaatst door: dennis op
  • H.H. schippers,

    Waarom altijd zo negatief reageren. Het is nooit goed. Iedereen heeft altijd wat te mekkeren. Niets wordt positief benaderd. Welk onderwerp dan ook. Je krijgt de neiging te denken: \\\”laat die lui in hun sop gaarkoken\\\”. Is ergens dieper over nadenken iets te veel gevraagd van mensen die in de binnenvaart werkzaam zijn. Is de grens tussen wal en schip zo groot?

    Geplaatst door: Jaap Assies op
  • Jaap, dan heb je de dagbladen niet gelezen, pagina grote advertentie!

    Geplaatst door: klaas op
  • Als het werkelijk om 40 konvooien zou gaan dan kom je op het volgende op basis van vorig jaar per dag

    adam lelystad 2 heen en twee terug 4
    lelystad lemmer 2 heen en twee terug 4
    Dus 8 konvooien per dag, dan is de koek dus op binnen 5 dagen, exclusief de Randmeren ?

    Geplaatst door: jaap op
  • Ze weten het weer mooi te zeggen, de heeren van rijkswaterstaat die in de winter niet met de schipper wilde praten, maar alleen met de KSV. Net alsof wij de situatie niet in konden schatten en de heeren op kantoor wel! De klachten gingen niet over de konvooien, maar over de organisatie achter de konvooien. En de klachten werden minder, omdat je net zo goed tegen een muur kan praten. Heb je nog een grotere kans dat je antwoord krijgt. En ja, ik heb dit ook bij de KSV en de rws klachtenlijn neergelegd.

    Geplaatst door: T. Zeldenrust op
  • ik meen aanbesteding op 40 konvooien voor 4jaar.
    Dus 40 per jaar de rest is meerwerk denk ik dan.
    Met de zelfde inzet als voorig jaar zal de boot het per uur een stuk minder moeten doen met het risico dat nog groter is
    muller mag per konvooi minder boten mogen inzetten als hun dat veilig achten.

    Geplaatst door: roel op
  • dus aanbesteed voor 1 miljoen.
    is dat per jaar en zo ja wat als het 3 mnd keihard gaat vriezen.dan is muller er niet meer.
    want dan is het miljoen snel op.
    een ijsbreker kost toch minimaal 2500 euro per dag gemiddeld 300 tot 400 per uur.
    hoop toch niet voor muller dat er 3 mnd konvooivaart nodig zal zijn

    Geplaatst door: dennis op
  • Ik heb nergens iets over een Europese aanbesteding gezien.Dat moet toch wel voor dit bedrag lijkt mij als het om 1 miljoen gaat.

    Geplaatst door: jaap op
  • het breken is aanbesteed voor een milioen.
    Ruim 8 ton minder als wat waterstaat vorig jaar heeft uitgegeven.
    Wat betreft de beste muller was dags voor aanbesteding nog stad en land aan het af bellen om brekers te zoeken omdat ze die zelf niet hebben.
    Dat is geen schande maar laat ze zich eerst bewijzen ,
    voor te roepen dat ze de beste zijn.
    Deels van de brekers hebben ze dan ook bij andere inschrijvers weg.,
    ook logies omdat in nederland maar een aantal echte ijsbrekers zijn, het is weer een slimme zet van waterstaat en dat recht hebben ze .
    Er zijn altijd weer soepkippen die er intrappen of een rekenfoutje maken

    Geplaatst door: roel op
  • Dus wat is er gekozen, de beste(?) of de goedkoopste?

    Een echt verstandige ambtenaar, die dit soort aanbestedingen verzorgt; die heeft het over ‘de economisch meest optimale’ aanbieding. Deze voorlichter hoor ik dat niet zeggen. …
    ;->

    C. Jans_zn.

    03-12-2010 op 10:40

    nou in het artikel staat toch echt dat ze de beste en goedkoopste zijn.
    maar ja of dat ze de beste zijn moeten we nog wel even afwachten.
    gewoon de goedkoopste.
    wat wel jammer is dat het gezellige sweer nu weg is,want met die urkers kon je wel lachen.
    nu is het gewoon weer een geldkwestie.

    Geplaatst door: dennis op
  • Eigenlijk best wel een pervers principe:

    Ze zijn de goedkoopste, dus zullen ze wel de beste zijn ?!?..

    Uit eigen ervaring (aanbestedingen door de overheid in bouw/onderhoud van waterbouwwerken); de beste is zelden de goedkoopste.

    Dus wat is er gekozen, de beste(?) of de goedkoopste?

    Een echt verstandige ambtenaar, die dit soort aanbestedingen verzorgt; die heeft het over ‘de economisch meest optimale’ aanbieding. Deze voorlichter hoor ik dat niet zeggen. …
    ;->

    Geplaatst door: C. Jans_zn. op
  • heb trouwens afglopen winter veel reizen in konvooi gevaren over het ijselmeer m.b.v de coby en jelle ouke.
    dat heb ik als zeer prettig ervaren.
    weet nu niet of het er beter op word.
    maar ja geld is geld

    Geplaatst door: dennis op
  • tja nou lopen de urkers een hoop knaken mis zeg.
    krijgen we straks nog meer tankers uit die regio.
    er kunnen vast nog wel wat tankers bij hoor.

    Geplaatst door: dennis op

Reageer