Kahalani te water bij Koninklijke De Vries

Koninklijke De Vries Scheepsbouw in Aalsmeer, onderdeel van Feadship, heeft het Motorjacht Kahalani (55,05 x 10,30 meter) te water gelaten en gedoopt. Het vier dekken tellende jacht is ontworpen door Voogt Naval Architects.

Kahalani te water bij Koninklijke De Vries

Het stalen casco is gebouwd bij scheepswerf Slob in Papendrecht, waar in 2007 de kiel werd gelegd. Akerboom in Leiden bouwde de aluminium dekhuizen. De beide bedrijven maken deel uit van De Vries Scheepsbouw.In januari 2009 zijn de dekhuizen op het casco geplaatst en is het casco op transport gegaan naar De Vries Aalsmeer.  Daar is het jacht in een jaar tijd volledig afgebouwd. Imtech verzorgde de elektrische installatie. De airconditioning is van Heinen & Hopman.De eigenaars van de Kahalani zijn volgens de werf echte fans van Feadship. Dit is hun tweede Feadship. ‘De ervaring van de werf staat garant voor een hoge kwaliteit en perfecte afwerking, de kenmerken waar Feadship en De Vries wereldwijde roem mee hebben verworven’, aldus een zeer tevreden eigenaar tijdens de doop. Rémi Tessier ontwierp het interieur van het jacht in nauwe samenwerking met de eigenaars. Op het eigenaarsdek creëerde hij veel ruimte voor de eigenaar en zijn vrouw. Voor de gasten zijn er vier ruime gastenhutten voor acht gasten. De elf koppige bemanning huist in zes hutten op het bemanningsdek.Voor de voorstuwing zorgen twee Caterpillar 3512B hoofdmotoren van 1500 pk elk. Ze drijven twee geluidsarme vijfbladspropellers van Van Voorden aan. Daarmee haalt het met stabilisatoren uitgeruste jacht een snelheid van vijftien knopen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Kahalani te water bij Koninklijke De Vries | Schuttevaer.nl

Kahalani te water bij Koninklijke De Vries

Koninklijke De Vries Scheepsbouw in Aalsmeer, onderdeel van Feadship, heeft het Motorjacht Kahalani (55,05 x 10,30 meter) te water gelaten en gedoopt. Het vier dekken tellende jacht is ontworpen door Voogt Naval Architects.

Kahalani te water bij Koninklijke De Vries

Het stalen casco is gebouwd bij scheepswerf Slob in Papendrecht, waar in 2007 de kiel werd gelegd. Akerboom in Leiden bouwde de aluminium dekhuizen. De beide bedrijven maken deel uit van De Vries Scheepsbouw.In januari 2009 zijn de dekhuizen op het casco geplaatst en is het casco op transport gegaan naar De Vries Aalsmeer.  Daar is het jacht in een jaar tijd volledig afgebouwd. Imtech verzorgde de elektrische installatie. De airconditioning is van Heinen & Hopman.De eigenaars van de Kahalani zijn volgens de werf echte fans van Feadship. Dit is hun tweede Feadship. ‘De ervaring van de werf staat garant voor een hoge kwaliteit en perfecte afwerking, de kenmerken waar Feadship en De Vries wereldwijde roem mee hebben verworven’, aldus een zeer tevreden eigenaar tijdens de doop. Rémi Tessier ontwierp het interieur van het jacht in nauwe samenwerking met de eigenaars. Op het eigenaarsdek creëerde hij veel ruimte voor de eigenaar en zijn vrouw. Voor de gasten zijn er vier ruime gastenhutten voor acht gasten. De elf koppige bemanning huist in zes hutten op het bemanningsdek.Voor de voorstuwing zorgen twee Caterpillar 3512B hoofdmotoren van 1500 pk elk. Ze drijven twee geluidsarme vijfbladspropellers van Van Voorden aan. Daarmee haalt het met stabilisatoren uitgeruste jacht een snelheid van vijftien knopen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer