Containerfeeders in de hoek

Een groep Duitse rederijen en CV-emissiehuizen wil snel 500 containerfeeders, tussen 500 en 1400 teu (Baltic Max) uit de markt halen om een herstel van de charterprijzen te forceren. Bedoeling is de schepen te verhuren aan een nog op te richten bedrijf (Baltic Max Feeder GmbH), waarin deelnemende scheepseigenaren participeren.

Containerfeeders in de hoek

Het plan is uitgewerkt door het maritieme belastingadviesbureau Anchor in Haren/Ems, dat inmiddels ook Nederlandse en Deense scheepvaartondernemingen heeft benaderd voor deelname. Bedoeling is dat de opgelegde schepen, wanneer de prijzen zich herstellen, weer geleidelijk in de vaart komen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Containerfeeders in de hoek | Schuttevaer.nl

Containerfeeders in de hoek

Een groep Duitse rederijen en CV-emissiehuizen wil snel 500 containerfeeders, tussen 500 en 1400 teu (Baltic Max) uit de markt halen om een herstel van de charterprijzen te forceren. Bedoeling is de schepen te verhuren aan een nog op te richten bedrijf (Baltic Max Feeder GmbH), waarin deelnemende scheepseigenaren participeren.

Containerfeeders in de hoek

Het plan is uitgewerkt door het maritieme belastingadviesbureau Anchor in Haren/Ems, dat inmiddels ook Nederlandse en Deense scheepvaartondernemingen heeft benaderd voor deelname. Bedoeling is dat de opgelegde schepen, wanneer de prijzen zich herstellen, weer geleidelijk in de vaart komen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer